جشن گلریزان ویژه آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد در حاجی آباد به همراه ضیافت افطاری در فرمانداری این شهر برگزارشد. به گزارش پیارم، رئیس ستاد دیه استان هرمزگان در این آیین گفت: یاری رساندن به افرادی که بصورت غیرعمد در زندان ها گرفتار هستند کاری ارزشمند و نیک و مورد رضای خداوند تبارک و تعالی ...

جشن گلریزان ویژه آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد در حاجی آباد به همراه ضیافت افطاری در فرمانداری این شهر برگزارشد.


به گزارش پیارم، رئیس ستاد دیه استان هرمزگان در این آیین گفت: یاری رساندن به افرادی که بصورت غیرعمد در زندان ها گرفتار هستند کاری ارزشمند و نیک و مورد رضای خداوند تبارک و تعالی قرار خواهد گرفت.
مرادی افزود: عمده زندانیان دارای جرائم غیر عمد شامل تصادف، نفقه، مهریه و چک هستند که ممکن است برای هر کسی خدای ناکرده پیش آید و یاری رساندن به چنین افرادی مورد تاکید بزرگان دین بوده است.
وی گفت: دستگیری به نیازمندان ازجمله افرادی که در زندان بدلیل جرائم غیرعمد بسر می برند تبعیت کردن از سیره حضرت علی (ع) است.
رئیس ستاد دیه استان هرمزگان بیان کرد: مردم شهرستان حاجی آباد در زمینه کمک به زندانیان جرائم غیرعمد از شهرستان های برتر در استان ه مزگان در سال گذشته بوده که امیدواریم امسال نیز دراین زمینه پیشرو باشد.
وی یادآورشد: ستاد دیه استان کمک های مالی مردم هر شهرستان را با اولویت برای آزادی زندانیان همان منطقه فراهم می کند.
رئیس ستاد دیه استان هرمزگان گفت : در حال حاضر ۱۳۶زندانی با بدهی ۱۶میلیاردو ۷۰۰میلیون ریال جرائم غیرعمد در زندانهای استان در حال تحمل حبس می باشند که چشم انتظار کمکهای خیرین جهت بازگشت به کانون خانواده و جامعه می باشند.
وی افزود :امسال ما در شهرستان حاجی آباد ۱۱ زندانی جرائم غیر عمد داریم که نیازمند دو میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان می باشند و سال گذشته نیز ۱۵ زندانی از طریق همین کمک های مردی و یا گرفتن یک میلیارد تومان از طریق رضایت از طرفین دعوا و مابقی هم کمک های مردمی جمع آوری شده است.
مرادی یاد آور شد: از زمانی که ستاد دیه در استان هرمزگان تشکیل شده است ۲۴۵۲ زندانی با بدهی ۱۳۰میلیارد تومان آزاد شده اند
وی خاطر نشان کرد: خیرین و نیکو کاران علاوه بر کمک مالی می توانند در زمینه صلح و سازش اخذ تخفیف و رضایت از شکات پرونده زندانیان جرائم غیر عمد پیشگام باشند ، امیدواریم با اطلاع رسانی و آموزش به خانواده ها و پیشگیری ،همه کمک کنیم تا کسی به جرم غیر عمد گرفتار زندان نشود.
در ادامه امام جمعه حاجی آباد گفت : هر کس گره ای از کار بنده ای از بندگان خداوند باز کند خداوند گره از کار خودش بازمی نماید
مختاری افزود : مددجویان جرائم غیر عمد بزه کار نیستند بلکه بدهکارانی هستند که بدلیل عدم آگاهی به قوانین روانه زندان شده اند .
وی ابیان داشت : مردم حاجی آباد از دیرباز اهل کمک رسانی به هم نوع خود بودند و با دید باز مسائل اجتماعی را نگاه می‌کردند.
مختاری خاطر نشان کرد: افرادی در این شهرستان هستند که طی سال پولی کنار گذاشته و برای آزادی زندانیان اختصاص می‌دهند و نمی‌خواهند کسی آنها را بشناسد خود انفاق چند مزایا دارد که اولین ان برکت در زندگی بخشش گناهان و دور شدن بلا از ما است.
حجت‌الاسلام صادقی رئیس داد گستری هم در این مراسم اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم کاری کنیم در این ماه مبارک که درهای رحمت الهی باز است از برکات آن استفاده کنیم و گره ای از مشکلات مددجویان جرائم غیر عمد که بصورت ناخواسته وارد زندان شده اند را باز کنیم و این همت شما خیرین و نیکوکاران بزرگوار را می طلبد .
صادقی با بیان اینکه سنت حسنه گلریزان ریشه در اعتقادات مذهبی و ملی ماایرانیان دارد،خاطر نشان کرد: کمک به آزادی زندانیان مالی جرایم غیر عمد باعث کاهش جمعت کیفری و به طبع آن کاهش آسیبهای اجتماعی و تامین امنیت و بهداشت روانی جامعه خواهد شد و چه ارزشمند خواهد بود که این اقدام حسنه و خداپسندانه در ماه ضیافت الهی صورت پذیرد.
صادقی با بیان اینکه اولویت اول ما بسترسازی امنیت مناسب جهت برقراری عدالت اجتماعی است یادآورشد: همه ما خارج از مسئولیت و پست اداری ،یک شهروند هستیم و در قبال جامعه پیرامون خود وظایف قانونی،شرعی و انسانی خواهیم داشت.پس برای رسیدن به یک عدالت اجتماعی ایده آل میبایست همه دست به دست هم دهیم به مهر تا میهن خویش را کنیم آباد.
در ادامه‌ی مراسم، حاضرین به فراخور حال و امکانات خود، کمک‌هایی را ارائه نموده و گلریزان را انجام دادند که در مجموع و فی المجلس جمعاً مبلغ ۴۴میلیون تومان  به صورت نقد،چک و تعهد پرداخت جمع آوری شد و پیش بینی میگردد که این خیرینی که موفق به شرکت در این مراسم نشده اند تا پایان ماه مبارک رمضان وبا حضور در اداره زندان نی ریز این مبلغ را افزایش دهند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=63998

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.