فرماندار حاجی آباد از برگزاری جشنواره خرما در حاجی آباد خبرداد و افزود: هدف از برگزاری جشنواره خرما در شهرستان معرفی خرمای پیارم و جذب سرمایه گذار است. ...

حمید جهانگیری، فرماندار حاجی آباد، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پیارم حاجی آباد ، اظهار کرد: امسال برای دومین سال جشنواره خرما در شهرستان با همکاری جهاد کشاورزی شهرستان ، تعاون روستایی ، اعضای تعاونی نخلداران ، صنف نخیلات و کشاورزان برگزار می شود.

جهانگیری افزود:با توجه به اینکه شهرستان حاجی آباد قطب کشاورزی و تولید کننده مرغوبترین خرمای جهان به نام پیارم است باید زمینه ای جهت شناساندن این محصول بی نظیر هم در داخل کشور و هم خارج از کشور فراهم کنیم .

وی بیان داشت: هدف از برگزاری جشنواره ملی خرما معرفی مراحل تولید و عمل آوری، برداشت، نگهداری و بسته بندی استاندارد، بررسی بازار این محصول است.

جهانگیری تصریح کرد: در این جشنواره به دنبال معرفی جاذبه‌های گردشگری خرما هستیم و فصل برداشت محصول خرما از نظر موقعیت زمانی جاذبه‌ خاصی برای گردشگر به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: معرفی فرهنگ و هنر بومی منطقه و فرهنگ کار و تولید داخلی و حمایت از تولید کننده داخلی و توجه به بعد سلامت  از رویکردهایی است که در این جشنواره به آن توجه داریم و معرفی غذاهای مرتبط با خرما را در این زمینه شاهد خواهیم بود.

این مقام مسئول بر رسانه ای نمودن هر چه بیشتر و معرفی انواع خرمای حاجی آباد تاکید کرد  وافزود: باغداران در عرضه و بسته بندی محصولاتشان به روز باشند و با همکاری و همدلی ادارات ، مردم و مباشرین بزودی شاهد جایگاه واقعی این محصول استراتژیک در جهان باشیم.

وی اضافه کرد:تلاش برای جذب سرمایه گذار در زمینه احداث صنایع تبدیلی و فرآوری و بسته بندی خرما در بخش آبپخش به عنوان قطب تولید خرما از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

جهانگیری در پایان افزود: افزایش شان اجتماعی مردم شهرستان ، ساختن شهر ، معرفی شهرستان و هویت شهرستان ، ارتقاء وضعیت زندگی و درآمد باغداران را در گرو همدلی و همکاری و همیاری مردم و کنار هم ایستادن دانست.

۲هزار و ۳۰۰ هکتار سطح زیر کشت پیارم در حاجی آباد /برداشت هشت هزار تن خرمای پیارم در سال گذشته

مهدی عباسپور، رئیس جهاد کشاورزی حاجی آباد سطح زیر کشت خرما در شهرستان حاجی آباد را ۵ هزار و ۵۵۴ هکتار عنوان کرد که از این میزان ۲هزار و ۳۰۰ هکتار پیارم و ۳ هزار و ۱۵۴ هکتار سایر ارقام است.

عباسپور، میزان تولید خرمای شهرستان حاجی آباد را در مجموع ۲۶ هزار تن اعلام کرد و افزود: برداشت ارقام زودرس از اواخر تیرماه تا اواسط آبان ادامه می یابد.

این مسوول اظهار کرد: عمده محصول حاجی آباد خرمای پیارُم است که در کنار آن نمونه ‌های ‘خاصویی’ و ‘شاهانی’ نیز برداشت می ‌شود که میزان آن‌ ها نسبت به پیارُم کمتر است.

عباسپورگفت: شهرستان حاجی آباد رتبه اول تولید خرمای پیارم در استان هرمزگان دارد که فصل برداشت آن از اواسط مهرماه آغاز و تا پایان آبان ماه ادامه می یابد.

وی افزود: خرمای شهرستان حاجی آباد علاوه بر ارسال به استان های تهران، اصفهان، یزد و استان های همجوار به کشورهای حاشیه خلیج فارس، اسپانیا، روسیه، کانادا و نیوزلند صادر می شود.

رئیس جهاد کشاورزی حاجی آباد گفت:در سال گذشته (۹۶) ۸ هزار تن محصول خرمای پیارم از نخل ‌های شهرستان حاجی ‌آباد برداشت ‌شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن ۵ درصد افزایش داشته است.

عباسپور یکی از مشکلات عرضه خرما به بازار بسته بندی فله ای خرما است که باید برای بازار پسندی محصولات خرما روی  بسته بندی و برند عالی خرما کار کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=68537

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.