جذب پیام اوران بهداشت از رشته های مرتبط با بهداشت و درمان در استانهای هرمزگان و سیستان بلوچستان لغو گردید که نهایت به ضرر فارغ التحصیلان این رشته ها در این استان است . به گزارش پیام حاجی آباد، با حذف پیام آوران بهداشت استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان نیروهای  استانهای همجوار به عنوان ...

جذب پیام اوران بهداشت از رشته های مرتبط با بهداشت و درمان در استانهای هرمزگان و سیستان بلوچستان لغو گردید که نهایت به ضرر فارغ التحصیلان این رشته ها در این استان است .

به گزارش پیام حاجی آباد، با حذف پیام آوران بهداشت استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان نیروهای  استانهای همجوار به عنوان پیام آور بهداشت جذب و از امتیاز های آن استفاده می کنند نباید به بهانه کمبود سرباز این طرح را اجرا می کردند و بهتر بود بجای این طرح نیروهای وظیفه از استانهای مجاور برای استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان جذب می شد.

نباید  در حق نیروهای بومی ظلم می کردند و با ورود نیروهای پیام اور بهداشت غیر بومی هم کیفیت کار انها کمتر خواهد بود و هم احتمال حضور رقابت آنها با نیروهای بومی در جذب و استخدام وجود دارد.

به گفته مسئول امور پیام‌آوران بهداشت در قانون پیام‌آوران بهداشت برابر توافق وزارت بهداشت و ستاد کل نیروهای مسلح بین ۱۰ تا ۷۰ درصد مشمولان خدمت وظیفه عمومی «فارغ‌التحصیل رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی» دارای برگه آماده به خدمت می‌توانند خدمت نظام وظیفه عمومی خود را در وزارت بهداشت سپری کنند.

در مورد مزایا و محاسن طرح پیام‌آوران بهداشت گفت: دریافتی پزشکان این طرح با توجه به محل خدمت و میزان اضافه کار پرداخت می‌شود و نسبت به سایر سربازان از وضع بهتری برخوردارند. همچنین آنان از مزایایی که به پرسنل وزارت بهداشت تعلق می‌گیرد نیز برخوردار خواهند شد.

اولویت‌بندی پذیرش این افراد با خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد خانواده ایثارگران معاف شدگان از رزم و افراد بومی در راس اولویت‌های انتخاب در طرح پیام آوران سلامت هستند.

مسئول امور پیام‌آوران بهداشت تسهیلات ویژه وزارت بهداشت برای ثبت‌نام‌کنندگان در طرح پیام‌آوران بهداشت را تشریح کرد و گفت: این سربازان از وضع بهتری نسبت به دیگران برخوردارند  ولی متاسفانه نیروهای بومی پیام آور بهداشت ما باید مثل یک سرباز معمولی و با حقوق و مزایای کم سرباز بروند و در اولویت جذب نیز قرار نگیرند  و استفاده ان را نیروهای غیر بومی ببرند.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=62109

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.