مدیرکل شیلات هرمزگان از تولید بالغ بر ۷۰ میلیون قطعه بچه میگو در راستای فعالیت‌های تکثیر و پرورش میگو در سال ۹۶ تاکنون خبر داد. به گزارش پیارم به نقل از به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان، سید پرویز محبی با بیان اینکه نام‌گذاری سال ۹۶ به‌نام سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» بیانگر وظیفه ...
مدیرکل شیلات هرمزگان از تولید بالغ بر ۷۰ میلیون قطعه بچه میگو در راستای فعالیت‌های تکثیر و پرورش میگو در سال ۹۶ تاکنون خبر داد.

به گزارش پیارم به نقل از به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان، سید پرویز محبی با بیان اینکه نام‌گذاری سال ۹۶ به‌نام سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» بیانگر وظیفه سنگین بخش‌های تولیدی و حمایت دستگاه‌های تولید از ایجاد تولید و اشتغال به‌ویژه با رویکرد اقتصاد مقاومتی است.

وی تصریح کرد: بی‌شک مجموعه شیلات هرمزگان از تمامی فعالیت‌های تولید و اشتغال‌زا در چارچوب قانون به‌صورت جدی حمایت خواهد کرد و مانند سال‌های گذشته اقتصاد مقاومتی محور اصلی برای فعالیت‌های شیلاتی خواهد بود.

محبی خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۰ مرکز تکثیر بچه میگو تا این لحظه در شهرستان‌های سیریک، جاسک، میناب، قشم و بندرلنگه در حال تولید و آماده‌سازی است.

مدیرکل شیلات هرمزگان افزود: این میزان از تولید در سطحی بالغ بر ۲۸۰ هکتار از سطح مزارع استان شامل تیاب شمالی و جنوبی، سایه خوش و … ذخیره‌سازی شده است و الباقی سایت‌های استان نیز در حال آماده‌سازی برای عکملیات لاروریزی در طی چند روز آینده هستند.

وی عنوان داشت: پیش‌بینی می‌شود در سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون قطعه در مراکز استان تکثیر و ذخیره‌سازی شود که برای استان تولید بالغ بر دوازده هزار تن را به ارمغان خواهد آورد.

محبی بیان کرد: اولین میگوی تولیدی استان هرمزگان در سال ۹۶ از تیرماه، آماده عرضه به بازار مصرف داخلی و صادرات خواهد بود.

انتهای پیام/۳۲۶۴

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=61702

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.