حمید جهانگیری فرماندار حاجی آباد گفت: توجه به توانمندسازی مددجویان با ایجاد اشتغال و درآمدزایی ضرورتی انکارناپذیر است که با تلاش و همت کارکنان زحمتکش امکان پذیر است. ...

به گزارش پیارم، حاجی آباد ُ رییس کمیته امداد امام خمینی ره شهرستان حاجی آباد به مناسبت ۱۴ اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد با حمید جهانگیری فرماندار حاجی آباد دیدار نمود.
حمید جهانگیری فرماندار حاجی آباد در این دیدار ضمن قدردانی از فعالیتهای مجموعه کمیته امداد امام خمینی ره شهرستان ُ با تبریک فرارسیدن سالروز تاسیس نهاد کمیته امداد امام خمینی ره ُ کارکنان این نهاد مقدس را سربازان عرصه خدمت به محرومین ونیازمندان دانست وگفت: کسانی که برای رضای خدا به محرومان و نیازمندان خدمت کنند بدون شک نزذخداوند دارای پاداش بزرگی خواهند بود.
جهانگیری اضافه کرد: : تاسیس کمیته امداد گامی ارزنده در جهت کمک به مستمندان و توسعه عدالت در جامعه می باشد.
فرماندار حاجی آباد با بیان اینکه نهاد کمیته امداد امام خمینی ره در سالهای اخیر با انجام زیرساخت های لازم برای توانمند سازی و ایجاد اشتغال پایدار و استقلال خانواده های تحت پوشش خود اقدامات بزرگی را انجام داده است عنوان کرد: باید به سمتی حرکت کرد که هر روز شاهد کاهش آمار مددجویان بوده تا بتوانیم از ظرفیتها و پتانسیل های بی شمار این نهاد در بخش های دیگر جامعه استفاده نماییم.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان یکی از قدیمی ترین نهادهای ایجاد شده بعد از انقلاب اسلامی ودر واقع دومین نهادی است که بعد از انقلاب به دستور حضرت امام خمینی (ره) وبا هدف حمایت وپشتیبانی از مستضعفان ومحرومان و خودکفا کردن آنها تاسیس شد .

جهانگیری  در ادامه افزود : همانگونه که حضرت امام (ره) فرمودند انقلاب ما انقلاب مستضعفان بود فلذا تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره ) نشان از بینش وبصیرت ونگاه مکتبی امام به بحث فقر ومحرومیت دارد وهدف ایشان از تاسیس این کمیته این بود که فقر ومحرومیت را از جامعه بزداید و انسانیت و انسان دوستی را در جامعه نهادینه کند وعزت نفس وکرامت قشر محروم جامعه را حفظ کند .

حمید جهانگیری در ادامه با اشاره به این موضوع که ، قشری که به کمیته امداد مراجعه می نمایند معمولا از افراد ضعیف جامعه مثل سالمندان ، زنان بی سرپرست و سایر اقشارآسیب پذیر هستد ، از کارکنان کمیته امداد شهرستان خواست تا ضمن اجرای طرح تکریم ارباب رجوع توجه بیشتری معمول نمایند با رفتار و گفتار نیک رضایت ارباب رجوع را جلب کنند .

وی ادامه افزود : توانمند سازی مددجویان تحت پوشش باید در صدر امور کمیته امداد قرار گیرد و ارائه آموزشهای تخصصی به مددجویان و در اختیار قرار دادن امکانات واعطای تسهیلات خود اشتغالی به آنها نیز باید در راستای تحقق همین هدف انجام شود .

فرماندار شهرستان حاجی آباددر پایان با تاکید بر لزوم جلب مشارکت خیرین جهت کمک به کمیته امداد و رفع مشکلات مددجویان این نهاد افزود : علی رغم مشکلات موجود در حوزه اعتبارات دولتی ، در چند سال گذشته کمیته امداد امام خمینی یکی از نهادهایی است که اعتبارات آن به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص داشته است که این نیز نشان از اهتمام جدی دولت در راستای محرومیت زدایی از جامعه دارد .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=71530

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.