امام جمعه حاجی آباد تنها راه نجات از تهاجمات فرهنگی دشمن را تربیت اسلامی دانست و افزود: غربیان در زمینه  فرزند و خانواده به بن بست رسیده اند. ...

حجت الاسلام  مختاری امام جمعه حاجی آباد در مجمع بسیج که با موضوع کاهش آسیب های اجتماعی شهرستان برگزار شد و با اشاره به هشتم اسفند، روز تربیت اسلامی افزود: کشور و انقلاب ما بر پایه دین و اسلام شکل گرفت و انقلاب ما اسلامی می باشد پس تربیت ما هم باید بر اساس آموزه های دین اسلام باشد.

امام جمعه حاجی آباد اضافه کرد: اسلام، دین علم و آگاهی است و بدون شک با ترویج آموزه های اسلامی در بین کودکان و نوجوانان می توانیم نسلی توانمند در عرصه های گوناگون داشته باشیم.

مختاری افزود: نظام ما برگرفته از قرآن و سیره اهلبیت است لاجرم باید حوزه تربیت ما در مدارس با سیره اهلبیت باشد.

وی با اشاره به غیر اسلامی بودن سند ۲۰۳۰ عنوان کرد: سند ۲۰۳۰ هیچ هم خوانی با فرهنگ و دین ما نداشت به همین دلیل این سند در کشور اجرا نشد.

امام جمعه حاجی آباد تصریح کرد: حوزه تربیت باید اسلامی باشد علاوه بر این تمام دنیا به این نتیجه رسیده اند که عمده مشکلات خانواده های کشورهای غربی را حاصل بی دینی و فاصله گرفتن از معنویت دانند.

مختاری تنها راه نجات از تهاجمات فرهنگی دشمن را تربیت اسلامی دانست و افزود: غربیان در زمینه  فرزند و خانواده به بن بست رسیده اند و واقعیات جامعه غرب را باید از زبان متفکران جوامع غربی شنید و نباید به ظواهر جوامع غرب و تبلیغات چند رسانه توجه کرد.

وی افزود: در بحث جنگ سوریه یک عده از مردم سوریه در زمان جنگ به کشور های اطراف پناهنده شدند و کشور المان یکی از کشورهایی بود که با پناهنده های سوری از گل استقبال می کرد انها از سر دلسوزی اینکار را نمی کردند زیرا در کشور امریکا بنیان خانواده از هم پاشیده است و جامعه انها یک جامعه پیر و نیروی کار جوان بر چرخیدن چرخ صنعت خود ندارند.

امام جمعه حاجی اباد گفت: کشورهای اروپایی به دلیل فاصله گرفتن از دین و معنویات خانواده در این جوامع از هم پاشیده است برای زن و مرد یکسری روابط تعریف شده است وقتی روابط از چهار چوب خود گذشت دیگر مرد و زن نیاز ی به تشکیل خانواده ندارد و یا اگر خانواده هم تشکیل دهد حوصله فرزند رو ندارد.

مختاری تصریح کرد: متسفانه ما واقعیت های جوامع غرب را نمی دانیم فکر می کنیم که امریکا گل و بلبل است همین امریکایی ها ۱۶ میلیون کارتون خواب در کشورشان وجود دارد و آنها خودشان در جوامع خود به بن بست رسیده اند و به ما آدرس غلط می دهند.

مختاری ادامه داد: اگر فرزندان مان با تربیت دینی و قرآنی تربیت شوند، هیچ تهدید نرم و فعالیت های سوء فرهنگی استکبار جهانی و حامیان آنها نمی تواند اثری بر افکار و برنامه های زندگی آنها داشته باشد.

وی بیان داشت: در حوزه رفتار است که رفتار ایجاد می شود بچه از رفتار پدر و مادر یاد می گیرد.

امام جمعه حاجی آباد گفت: بهترین راه آگاه کردن خانواده ها و دانش آموزان از آسیب های اجتماعی توانمند کردن مربیان پرورشی آموزش و پرورش است که باید به مربیان در خصوص آسیب های اجتماعی آموزش های لازم را دادو آنها به والدین و دانش آموزان انتقال بدهند.

مختاری با اشاره به اینکه اگر مربی درک درستی از مقوله آسیب اجتماعی نداشته باشد نمی تواند دانش آموزان را نسبت به این موضوع آگاه کند.

امام جمعه حاجی اباد تصریح کرد:با ورود اینترنت و فضای مجازی به درون خانواده ها، بین والدین، معلمان، مربیان و دانش آموزان(فرزندان)جدایی فکری و عاطفی، رخ می دهد، نتیجه تحقیقات نشان می دهد که درصد بالایی از نوجوانان و جوانان از اینترنت برای فعالیت های بیهوده ای استفاده می کنند.

مختاری تاکید کرد:تلفن همراه و فضای مجازی وسیله ای ارتباطی ومفید است که در سایه غفلت والدین، دانش آموزان و متولیان فرهنگ وآموزش، رفته رفته به یک وسیله خطرناک تبدیل می شود.

یکی از پدیده های عصر امروز  فضای مجازی است و در تمام کشور ها فضای مجازی موجود است و مدیریت می شود اما در کشور ما مدیریت نمی شود.

وی در ادامه عنوان کرد: در فضای مجازی با توجه به  بازی های رایانه ای ، فحشا و خشنوتی که ترویج می شود و هزاران بد آموزی که ممکن است وجود داشته باشد خانواده ها نمی توانندکودکان را  کنترل کنند.

مجمع بسیج شهرستان حاجی آباد با موضوع  کاهش آسیب های اجتماعی مرتبط با حوزه فضای مجازی ویژه دانش آموزان با هدف فرهنگ سازیِ استفاده درست از شبکه های مجازی و آسیب های اجتماعی  برگزار شد.

در مجمع بسیج طرح کاهش آسیب های اجتماعی توسط حجت اسلام موئینه تشریح و ارائه شد و این طرح با همکاری نهادهای مرتبط در شهرستان اجرا می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=67290

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.