حمید جهانگیری فرماندار حاجی آباد  گفت:جوانان شهرستان که متقاضی کار در بخش‌های کشاورزی و صنعت هستند می توانند با کسب مهارت در رشته های مورد نیاز مشغول به کار شوند. ...

 

به گزارش پیارم حاجی آباد ,به مناسبت گرامی داشت هفته ملی مهارت، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان با حضور در دفتر فرماندار با حمید جهانگیری فرماندار حاجی‌آباد دیدار کرد.

فرماندار حاجی آباد در این دیدار با تبریک هفته ملی مهارت با بیان اهمیت آموزش‌های مهارتی در وضعیت کنونی کشور و نقشی که آموزش در ایجاد اشتغال دارد اظهار کرد :جوانان می‌توانند با کسب یک یا چند مهارت آینده شغلی خویش را تضمین و به رشد و رونق اقتصادی خانواده کمک کنند.

جهانگیری افزود :ارتقای بهره‌وری و افزایش کیفیت در تولید با نیروی انسانی ماهر و کارآزموده محقق می‌شود و به تبع آن کارفرمایان به دنبال افراد آموزش دیده هستند.

وی با اشاره به اینکه ارتباط متقابل فنی حرفه‌ای با صنعتگران و گلخانه داران در سطح شهرستان می‌تواند ضمن ارتقای بازه کاری نیروی انسانی در تولید محصولات مرغوب نقش تعیین کننده داشته باشد تصریح کرد: با وجود ایجاد زیرساخت های اشتغال در بخش های کشاورزی و صنعت در شهرستان باید آموزش فنی و حرفه ای بر مبنای تقاضای کارگاهها و نیاز شهرستان دوره تعریف و برگزار نماید.

فرماندار حاجی‌آباد با تأکید برآموزش همه اقشار خاطرنشان کرد: با ظرفیت های اشتغال در شهرک صنعتی دولومیت سرچاهان ،معدن باغات ، تنگ زاغ و گلخانه‌ها متقاضیان آموزش دیده در رشته های مورد نیاز این کارگاهها، مشکلی در جذب و اشتغال آنها وجود ندارد .

جهانگیری بر لزوم اطلاع‌رسانی دوره‌های آموزشی مرکز فنی و حرفه ای تاکید و ادامه داد : انتظار است مردم از دوره های برگزار شده در این مرکز و کسب مهارت استقبال کنند.

وی ادامه داد که آموزشهای مهارتی اتفاق بزرگی در حوزه اجتماعی است که منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی است

فرماندار در پایان افزود:مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان در خصوص برگزاری دوره های اموزشی اطلاع رسانی لازم را انجام دهد

در ادامه قاسمی نژاد رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در این مرکز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۶۶ نفر به میزان ۵۶۲۷۸ نفر ساعت در رشته‌های مختلف آموزش دیده اند.

وی ادامه داد: از ۲۶۶ نفر آموزش‌دیده تعداد ۲۱ نفر در بنگاه‌های اقتصادی و محیط کار, تعداد ۱۸ نفر در پادگان و ۷۳ نفر از زندانیان و ۶۴ نفر به صورت ثابت و ۹۰ نفر در روستاهای شهرستان آموزش دیده اند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=72784

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.