به نظر می رسد ماجراهای گروگان گیری در استرالیا، بلژیک و پاکستان برای منحرف کردن افکار عمومی از تجمع وحدت آمیز شیعیان و سنی ها و حتی دیگر مذاهب در کربلا است. به گزارش پیارم به نقل از خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، انسان و جانور توسط برخی از اندام های خود می توانند ...

به نظر می رسد ماجراهای گروگان گیری در استرالیا، بلژیک و پاکستان برای منحرف کردن افکار عمومی از تجمع وحدت آمیز شیعیان و سنی ها و حتی دیگر مذاهب در کربلا است.

به گزارش پیارم به نقل از خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، انسان و جانور توسط برخی از اندام های خود می توانند تغییرات محیط اطراف خود را به مغز منتقل کنند و سپس تصمیم لازم را بگیرند که این اندام ها عبارتند از چشم، گوش، بینی، زبان و پوست و …. که هر یک از این اندام‌ها ” رسانه ” یا Media است و به طور کلی، ابزاری که موجب تغییر در هر یک از اندام های چشم، گوش، بینی، زبان و پوست انسان یا جانور گردد ابزار رسانه شناخته می شود.

اما در دنیای امروز رسانه ها تعریفی گسترده تر دارند و برخی از ابزارهای رسانه عبارتند از منبر، تریبون، عکس، کتاب، روزنامه، رادیو، تلویزیون، سینما، اینترنت و …
دولت ها از رسانه برای پیشبرد اهداف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خود بهره می جویند و حتی قدرت های بزرگ برای رسیدن به اهداف استراتژیکی، چون نیاز به تایید و مشروعیت افکار عمومی دارند، تلاش گسترده ای را برای استفاده بیشتر از رسانه ها در جهت دهی به افکار عمومی انجام می دهند.
طی روزهای گذشته تمامی رسانه های جهان به طور مشترک، خبری فوری را منتشر کردند: گروگان گیری در سیدنی و پاکستان.

حادثه گروگان‌گیری‌ سیدنی روز گذشته در ایالت نیوساوت ولز در استرالیا به وقوع پیوست و کمتر از ۲۴ ساعت پایان یافت. در این حادثه یک فرد مسلح وارد یک کافه‌ متعلق به شرکت سازندۀ شکلات “لیند اند اشپرونگلی” در مرکز سیدنی شد و تعدادی از کارکنان و مشتریان درون کافه را به گروگان گرفت. فرد گروگانگیر کمی بعد به نام “شیخ هارون” شناسایی شد که گفته شد وی پناهنده‌ای ایرانی‌الاصل است.

ساعاتی پس از این رویداد، انتشار خبر حمله به یک ساختمان مسکونی در بلژیک مورد توجه خاص رسانه های بین المللی قرار گرفته است. گفته می شود که میان این دو رویداد ارتباطی برقرار می باشد. رسانه ها و روزنامه های غربی تلاش نموده اند تا گروگانگیران را مسلمان و وابسته به گروه تروریستی داعش قلمداد کنند، اگرچه هنوز در این زمینه هیچ اظهاری از سوی گروگانگیران بیان نشده است.
هنوز یادمان نرفته که غرب برای حمله به کشور های خاورمیانه سناریویی را طراحی می کنند با عنوان ۱۱ سبتامبر که در این سناریو، وجهه اسلام و مسلمان را که ساکن خاورمیانه می باشد تخریب کرده و برای جلو گیری از تخریب های بعدی حضور خود را در خاور میانه الزامی می بیند و با این طرح مهره تاییدی بر ای حضور خود را از افکار عمومی می‌گیرد.

ذات رسانه انتشار خبر است، اما متاسفانه رسانه های وابسته منطقه و جهان به ویژه رسانه های غربی در سال های اخیر سعی کردند از اسلام فقط چهره ای خشن را به نمایش بگذارند. آنها بارها خشونت و جنایات گروه های تروریستی که دست پرونده آمریکا و صهیونیست هستند را برای بدنام کردن اسلام، با آب و تاب پوشش می دهند.
این رسانه ها که کوچکترین مناقشات و درگیرها در دنیای اسلام را گزارش می کنند، در سال های اخیر در یک عناد ورزی آشکار به تجمع میلیونی شیعیان در روز اربعین حسینی در کربلا نپرداختند. در ماجرای گروگان گیری سیدنی، اکثر شبکه های تلویزیونی و خبری غرب و آمریکا تصاویر زنده ای از این ماجرا پخش کردند و حتی پنج گروگانی که از این فروشگاه فرار کردند را هم پخش کردند اما چرا از تجمع و راهپیمایی میلیونی کربلا تصاویری پخش نکردند؟ تجمع کربلا کدام ارزش خبری را نداشت که گروگان گیری داشت؟
جمع میلیونی کربلا و ماجرای گروگانگیری در سیدنی، بلژیک و پاکستان که طی دیروز و امروز انجام شده است، از نظر حرفه خبری و ارزش های خبری دارای “ارزش های خبری” است اما چرا رسانه ها اینقدر که طی دو روز به ماجرای گروگانگیری می پردازند به تجمع و راهپیمایی میلیونی کربلا نپرداختند؟ و حتی در ماجرای گروگانگیری باز هم پای اسلام و مسلمان به وسط کشیده شد تا یک مسلمان را عامل به هم زدن امنیت و آسایش مردم در نقطه ای از جهان معرفی کنند؟
البته این اولین بار نیست و مطمئنا آخرین بار هم نیست. حتی در سال ۲۰۰۲ حدود ۵۰ نفر در تئاتر مسکو به گروگان گرفته شدند که آن زمان هم رسانه های غربی مدعی شدند این گروگانگیری توسط “جنبش اسلامگرای جدایی طلب در چچن” اتفاق افتاده است.
به نظر می رسد ماجراهای گروگان گیری در استرالیا، بلژیک و پاکستان برای منحرف کردن افکار عمومی از تجمع وحدت آمیز شیعیان و سنی ها و حتی دیگر مذاهب در کربلا است.
در حالی که به گفته احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی، در مورد عامل گروگان‌گیری سیدنی اظهار داشت: فردی به نام «منطقی» در سال ۷۵ شرکت آژانس مسافرتی داشته و کلاهبرداری کرده و از ایران به مالزی و از آنجا به استرالیا رفت؛ ما مدارک را جمع کردیم و به پلیس استرالیا تحویل دادیم اما به جهت آنکه قرارداد استرداد مجرمین به استرالیا نداشتیم این کار را انجام ندادند.
وی همچنین گفت: آن آدم کلاهبردار بوده و برای کسب پناهندگی ادعای سیاسی بودن و روحانیت کرده و حتی اسمش را تغییر داده بود و با نام جعلی رفته بود اما ما اعلام آمادگی کرده‌ایم که در این زمینه کمک می‌کنیم. در حالی که به نظر می‌رسد دست‌های دیگری در پشت پرده باشد و این درست شبیه به یک نمایشنامه است که نمی‌گوییم کار استرالیا است اما به هر حال غربی‌ها خواسته‌اند با این نمایش از زیر فشار کم‌کاری در مبارزه با تروریست خارج شوند و جمهوری اسلامی ایران را در آن دخیل کنند که مواضع ایران در این زمینه روشن است.
آنچه که مسلم است اگر فرد مورد نظر در سیدنی یک ایرانی بوده، باید شواهد مربوط به آن را در اختیار مقامات انظامی ایران قرار بدهند تا این موضوع ثابت شود؛ با این حال حتی کسی که ادعا می‌شود گروگانگیر بوده است یک متهم بوده که در گذشته استرالیا وی را به صورت غیر قانونی در کشور خود پناهنده کرده است.
در حقیقت این بازی رسانه‌ای غرب که از سال‌های گذشته به دنبال کمرنگ و کم جلوه نشان دادن وحدت مسلمانان بوده اند دیگر تکراری شده است و پیام مهم اربعین و فریاد بلند مسلمانان در این روز به گوش مردم جهان رسید و غرب به زودی مجبور به پذیرش این حقیقت خواهد شد.
شاید ماه‌ها بعد مردم جهان بفهمند که این گروگان‌گیری هم بازی رسانه‌ای غرب با افکار عمومی بوده است؛‌ چرا که ارزش خبری اربعین و تجمع ۲۰میلیونی در این روز بسیار بیشتر از یک گروگانگیری در استرالیا بوده است؛ اما رسانه‌های غربی در حالی پخش مستقیم از گروگانگیری داشته‌اند که حتی یک تصویر از اربعین در رسانه‌های غربی منتشر نشده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=24306

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.