پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) رئیس یک شرکت مواد شیمیایی را به اتهام صادرات غیرقانونی نیم تُن پودر مخصوص که برای تولید راکت هایی با کلاهک هسته ای کاربرد دارد؛ دستگیر کرد. به گزارش پیارم به نقل از سرویس سیاسی جام نیـوز، پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) رئیس یک شرکت مواد شیمیایی را به ...
پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) رئیس یک شرکت مواد شیمیایی را به اتهام صادرات غیرقانونی نیم تُن پودر مخصوص که برای تولید راکت هایی با کلاهک هسته ای کاربرد دارد؛ دستگیر کرد.

موشک تلاش ایران برای خرید پودر راکت حمل کننده کلاهک اتمی و بازداشت رئیس شرکت آمریکایی!

به گزارش پیارم به نقل از سرویس سیاسی جام نیـوز، پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) رئیس یک شرکت مواد شیمیایی را به اتهام صادرات غیرقانونی نیم تُن پودر مخصوص که برای تولید راکت هایی با کلاهک هسته ای کاربرد دارد؛ دستگیر کرد.

به نوشته پایگاه خبری دیلی بیست (daily beast) ماموران اف بی آی هفته گذشته بصورت مخفیانه رئیس کمپانی گلوبال متالورژی را، که به گفته خودشان ارایه کننده محصولات تخصصی فلزی، خدمات و تولیدات زنجیره ای در نیویورک و ترکیه هستند؛ دستگیر کردند.

این پایگاه خبری با متهم کردن دولت و شرکتهای ایران به تلاش برای دستیابی به پودر کوبالت-نیکل، مدعی شد: «که نشان دهنده آن است تهران باوجود الزام برای تعلیق برنامه هسته ای اش اما هنوز به دنبال توسعه موشک های بالستیک بهینه شده برای حمل کلاهک هسته ای می باشد.»

دیلی بیست با بیان اینکه درصورت اطلاع پیدا کردن دولت تهران از فعالیت های برخی سازمان ها و نهادها بر روی چنین مسایلی، آنها را لغو می کند؛ نوشت: «البته فلزات پودر شده که کاربردهای صنعتی نیز دارند دیگر تحت تحریم های هسته ای نیستند و بعوان مثال پودر کوبالت-نیکل می تواند به مهندسین ایرانی برای ساخت موتور جت جهت استفاده در هواپیماهای مسافربری کمک کند.»

در ادامه این یادداشت آمده است: «انگیزه اصلی واردات پودرهای فلزی به ایران برای مقامات امریکایی مهم نیست زیرا هرگونه صادرات موادی که بالقوه در ساخت راکت های با قابلیت حمل کلاهک اتمی استفاده دارند؛ می تواند واکنش های سخت و سریعی را از مقامات ایالات متحده داشته باشد.

وزارت دادگستری آمریکا قبلا هم مدعی شده بود که این شرکت دوبار محموله پودر نیکل-کبالت به ایران بدون اجازه دولت آمریکا ارسال کرده است. آنها برای مخفی کردن مقصد محموله، ابتدا به ترکیه رفته و سپس به ایران فرستادند. البته دولت آمریکا اعلام نکرده چه کسی در ایران به دنبال این پودر است.»

دیلی بیست به نقل از یک تحلیلگر دلیل خرید این پودر را جهت پروژه های موشکی عنوان کرده و در پایان نوشت: «البته این مسئله هنوز نشان نمی دهد که خریداران این شرکت از دولت ایران تبعیت می کردند یا اینکه تهران به دنبال توسعه راکت های حمل کننده کلاهک هسته ای هستند.»

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=53388

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.