امام جمعه حاجی اباد گفت:در شب ۲۳ تقدیر خداوند امضاء و کامل می شود و دیگر غیر قابل تغییر است. ...

حجت الاسلام شریفی، امام جمعه حاجی آباد در گفتگو با  شبکه اطلاع رسانی پیارم ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت مولا علی(ع) اظهار کرد:توجه همه عزیزان و دوستاداران شب قدر را به سه واژه انسان ساز جلب کی کنم و توصیه می کنم به دقت و ژرفنگری در این سه واژه که بسیار موثر و روح بخش است.

شریفی افزود: یکی از این سه واژه انسان ساز تقدیر است که معادل اندازه گیری می باشد خداوند تبارک و تعالا سرنوشت بشر را در شب قدر ترسیم می کند، بنابراین بر همه روزه داران لازم است در این شب با حال خوش وارد محافل احیا بشوند و ناخوشی های خودشان را با دعا و مناجات و تزرع در محضر باری تعالا رفع نمایند.

وی ابرام یکی از سه واژه انسان ساز است که به معنای درست کردن و خوب کردن است اگر برخی تقدیرات خداوند در قامت عدل راست نمامد در اثر اینکه در روز آینده نیست به بعضی از کارهایش تعدیل نموده و تصمیم گرفته که خدا را مخالفت نکند اگر در شب نوزدهم تقدیر خداوند در موت آن بوده در شب ۲۱ آن تقدیر ابرام می شود و تقدیر خداوند بر حیات او تعلق می گیرد.

امام جمعه حاجی آباد در ادامه گفت: به عنوان مثال از بازار پارچه ای می خرید و نزد خیاط می برید و خیاط اندازه های شما را می گیرد و لباس مناسب و با سلیقه شما را می دوزد و دو روز بعد شما برای پاروف لباس می روید و اگر لباس ایرادی داشت بر طرف و در روز بعد لباس مناسب شما آماده می باشد.

وی ادامه داد: بنده فکر می کنتم در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان شب اندازه گیری است ولی در شب ۲۱ شب پاروف بشر و نسبت به تقدیرات الهی است اگر تقدیر بر تن آدمی راست نیامد تغییر پیدا می کند.

شریفی به واژه سوم انسان ساز اشاره کرد و افزود: امضاء در شب ۲۳ ماه مبارک رمضان واقع می شود به لحاظ اینکه در شب اول لباس بر تن بریده شده و در شب ۲۱ پاروف گشته روزی که به جهت بردن لباس آماده معین شده آن روز زمان امضاء کامل و تام است.

وی افزود: بنده خدا در آن شب فرصت داده باید خود را بازدید نماییم ولی در شب ۲۳ تقدیر خداوند امضاء و کامل می شود و دیگر غیر قابل تغییر است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=69684

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.