مقام معظم رهبری(مدظله): ارزش فاطمه‌ی زهرا (سلام‌اللَّه‌علیها) به عبودیت و بندگی خداست. اگر بندگی خدا در فاطمه‌ی زهرا (سلام‌اللَّه‌علیها) نبود، او صدیقه‌ی کبری نبود. صدّیق یعنی چه؟ صدّیق کسی است که آنچه را میاندیشد و میگوید، صادقانه در عمل آن را نشان دهد. هرچه این صدق بیشتر باشد، ارزش انسان بیشتر است؛ میشود صدّیق؛ «اولئک ...

مقام معظم رهبری(مدظله): ارزش فاطمه‌ی زهرا (سلام‌اللَّه‌علیها) به عبودیت و بندگی خداست. اگر بندگی خدا در فاطمه‌ی زهرا (سلام‌اللَّه‌علیها) نبود، او صدیقه‌ی کبری نبود. صدّیق یعنی چه؟ صدّیق کسی است که آنچه را میاندیشد و میگوید، صادقانه در عمل آن را نشان دهد. هرچه این صدق بیشتر باشد، ارزش انسان بیشتر است؛ میشود صدّیق؛ «اولئک مع الذین انعم اللَّه علیهم من النبیین و الصدیقین». «صدّیقین» پشت سر «نبیین»اند. این بزرگوار صدیقه کبری است؛ یعنی برترین زن صدیق. این صدیق بودن به بندگی خداست. اگر بندگی خدا نمیکرد، صدّیقه‌ی کبری نمیشد. اساس، بندگی خداست. نه فقط فاطمه‌ی زهرا (سلام‌اللَّه‌علیها)، بلکه پدر فاطمه هم – که مبدأ و سرچشمه‌ی فضائل همه‌ی معصومین اوست و امیرالمؤمنین و فاطمه‌ی زهرا (سلام‌اللَّه‌علیها) قطره‌هایی هستند از دریای وجود پیغمبر – ارزشش پیش خدا به خاطر عبودیت است

پایگاه پیارم به نقل از بصیرت

تابلوی سیاسی شنبه۲۳بهمن۱۳۹۵ -شماره ۴۵۸

تودهنی توفانی به تهدیدات ترامپ تازه‌کار
راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال شاید با سال‌های گذشته یک تفاوت جدی داشت و آن هم حجم تهدیدات ضد‌ایرانی از سوی رئیس‌جمهور تازه‌کار امریکا علیه ایران بود، البته این تهدیدات به هیچ عنوان برای مردم ایران نکته تازه‌ای محسوب نمی‌شود و  مردم ایران سال‌هاست با چنین تهدیداتی روبه رو بوده‌اند. از زمانی که انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی‌(ره) به پیروزی رسید، زمانی نبوده است که ایران با تهدیدی روبه‌رو نبوده باشد؛ زمانی در دوران کارتر و ریگان با جنگ نیابتی از سوی صدام حسین، زمانی دیگر با تحریم از سوی باراک اوباما به بهانه پرونده هسته‌ای و حال با لفاظی‌های بی‌حساب و کتاب از سوی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور تازه‌کاری که حتی از اصول ابتدایی سیاست بی‌خبر است. اما در مقابل رهبر معظم انقلاب اسلامی طی سخنانی در جمع فرماندهان و اعضای نیروی هوایی این وعده بحق را داد که مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن پاسخ این تهدیدها را خواهند داد و دیروز بحق بودن این وعده روشن شد. زمانی که مردم ایران پکپارچه به خیابان‌ها آمدند و فریاد مرگ بر امریکا را سر دادند تاهمگان بدانند که انقلاب اسلامی ایران با تمام قدرت و قوا جلو خواهد رفت.

واکنش ترامپ به اظهارات روحانی در راه‌پیمایی ۲۲ بهمن
«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگار «واشنگتن‌آگزماینر» به سخنرانی »حسن روحانی»، رئیس‌جمهور ایران در راه‌پیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن واکنش نشان داد.خبرنگار کاخ سفید این پایگاه خبری در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشته ترامپ در پاسخ به این سوال که روحانی گفته کشورهای تهدیدکننده ایران پشیمان خواهند شد، گفت: «بهتر است او مراقب باشد.»حسن روحانی روز جمعه گفته بود: «ملت ایران در طول ۳۸ سال گذشته نشان دادند که هرکس با زبان تهدید با این ملت سخن بگوید، ملت ایران او را پشیمان خواهد کرد.»وی همچنین افزود: «مسیر ملت ایران کاملاً روشن است و بدن تردید تهدیدکنندگان از راهی که انتخاب کرده‌اند، ‌پشیمان می‌شوند.»

رهبر انصارالله: موشک‌های ما قادر به هدف قرار دادن ریاض و فراتر از ریاض هستند
رهبر انصارالله تاکید کرد، نیروهای این گروه و شرکایشان توانمندی موشکی خود را را تا حدی تقویت کرده‌اند که ریاض و فراتر از ریاض را هدف قرار می‌دهد. رهبر انصارالله در سخنرانی خود در روز جمعه به مناسبت روز شهید اظهار داشت، ملت یمن امروز توانمندی نظامی خود را به رغم شرایط دشوار به طور شگفت‌آوری توسعه داده‌اند به طوریکه مسیری مهمی را در این زمینه طی کرده‌اند که در راس آن می‌توان به توان موشکی “صرخه” تا “برکان ۲” اشاره کرد که به ریاض رسید و ان شاء الله به فراتر از ریاض هم خواهد رسید.عبدالملک حوثی ادامه داد، دستاوردی در حد برکان ۲ توانمندی غیرممکن بود که با تکیه بر خدا تبدیل به توانمندی ممکن شد.وی از دستاورد مهم و منحصر به فرد نیروهایش پرده برداشت و گفت: ما ساخت پهپادها را آغاز کرده‌ایم و وارد روند توسعه و پیشرفت آنها با قابلیت پیشرفته‌تری خواهیم شد و توسعه توانمندی دفاعی هوایی ثمر بخش خواهد بود و قابلیت و تاثیر آن را در میدان خواهید دید.

وطن‌فروشان فتنه ۸۸ و آب گرم آشتی ملی
ضاسازی رسانه‌ای توسط نشریات «اجاره‌ای» مانند آرمان و اعتماد از چند هفته پیش با به بازی گرفتن برخی اصلاح‌طلبان مانند عرب سرخی، جلایی‌پور، تاج‌زاده و…  کسانی مانند علی مطهری آغاز شد و پس از آن سیدمحمد خاتمی مدعی شد در شرایطی که سران آ‌مریکا کشورمان را تهدید می‌کنند، باید آشتی ملی برگزار شده و همه نیروهای سیاسی در مقابل این تهدیدات آمریکا همبستگی کنند. این طیف به همین بهانه خواستار رفع حصر از دو تن از سران سرشکسته فتنه (موسوی و کروبی) شدند.ادعای همبستگی مقابل آمریکا در داخل در حالی است که همین طیف در فتنه و آشوب نیابتی مثلث صهیونیسم مسیحی (آمریکا، انگلیس و اسرائیل به عنوان پیاده نظام در نقشه سرویس‌های اطلاعاتی CIA، MI۶ و موساد) عملی می‌کردند و در حقیقت نقش داعش را در ایران به عهده گرفتند اما موفق نشدند.بر اساس اخبار به دست آمده از محافل داخلی افراطیون، در این نشست‌ها با اظهار نگرانی نسبت به سقوط شدید مقبولیت روحانی در نظرسنجی‌های چند ماه اخیر، تصریح شده که روحانی بدین ترتیب امکان رقابت با نامزدها و رای آوردن مجدد را ندارد. بنابراین یا باید محترمانه از روحانی عبور کنیم که در چشم مردم، فرصت‌طلب به نظر می‌رسیم و در عین حال نمی‌توانیم خود را از ناکامی‌های برجام که آن را بزک کردیم، تبرئه کنیم؛ یا اینکه با دادن موضوعات حاشیه‌ای، فضای گفت‌وگو و بحث عمومی را عوض کنیم؛  که در این صورت تهدیدهای ترامپ، بهانه خوبی است.

عارف: تا ۲ هفته آینده راهبرد انتخاباتی اصلاح طلبان اعلام می شود
محمد رضا عارف رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در مورد تعیین قطعی گزینه اصلاح طلبان برای انتخابات آینده، گفت : بحث های جدی را داشتیم و امیدواریم ظرف یک یا دو هفته آینده راهبرد خود را در خصوص انتخابات ریاست جمهوری  اعلام کنیم. محمد رضا عارف رئیس فراکسیون امید همچنین در دیدار با سید حسن خمینی، مهمترین عامل پیروزی انقلاب را وحدت و همبستگی میان آحاد جامعه دانست و گفت: در شرایط حساس کنونی و با توجه به وضعیت ویژه‌ای که در منطقه حاکم است هیچ راهی جز وحدت در داخل خانواده انقلاب نداریم و جمهوری اسلامی ایران باید برای کاهش تنش‌ها در منطقه نقش موثری ایفا کند و برای این کار نیازمند همبستگی در داخل کشور هستیم. وی با اشاره به طرح «گفت‌وگوی ملی» که از سوی فراکسیون متبوع وی دنبال می‌شود گفت: اگرچه در ابتدا با تشکیل کارگروهی در داخل فراکسیون امید «گفت‌وگوی ملی» را در داخل پارلمان دنبال کردیم اما اکنون به صورت جدی موضوع گفت‌وگوی ملی را در سطح ملی  برای رسیدن به اهدافی که ترسیم کرده‌ایم دنبال می‌کنیم. محمد رضا عارف همچنین در حاشیه مراسم راهپیمایی ۲۲بهمن در جمع خبرنگاران درباره طرح آشتی ملی گفت: امیدواریم این مسئله با استقبال جریانات سیاسی داخل نظام روبه رو شود و ان شاء ا… این مسیر را با توجه به انسجام و وحدت طی خواهیم کرد.

مطهری: تاریخ دیدار با محصوران هنوز قطعی نشده
علی مطهری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه حسین کروبی گفته است دیدار شما با محصوران قطعی شده اما زمان آن مشخص نیست، گفت: هنوز این دیدار قطعی نشده است. درحال گفت‌وگو هستیم. امیدوارم این دیدار انجام شود. علی مطهری در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن افزود: اگر در برخی مسائل اختلاف داخلی داریم، درمقابل دشمن باید ید واحد باشیم و اختلاف داخلی را با گفت‌وگو حل کنیم.

درخواست از سید حسن
یک عضو فراکسیون امید از سید حسن خمینی خواست برای ایجاد ارتباط بیشتر اصلاح‌طلبان با مقام معظم رهبری تلاش کند. غلامرضا حیدری با اشاره به دیدار جمعی از نمایندگان تهران با سیدحسن خمینی در کانال تلگرامی خود نوشت:«در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب، نمایندگان تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس مهمان سید حسن خمینی در جماران بودند. معتقدم امروز بیش از هر زمان دیگری، بزرگ‌ترین خدمت به ملت، نظام و رهبری گران‌قدر، ایجاد وفاق و همدلی به دور از جناح‌بندی‌های سیاسی و باندی و ترویج نگاه ملی میان تمامی آحاد جامعه است. ابراز امیدواری کردم که جناب سید حسن خمینی در ایجاد ارتباط بیشتر اصلاح‌طلبان با مقام معظم رهبری جهت حل مشکلات و گفت‌وگوی بیشتر، تلاش و کوشش نمایند.»

نگرانی هندی‌ها از سیاست‌های ترامپی
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به دنبال آن است تا با اظهارات و مواضع رادیکال در قبال ایران، ریسک همکاری‌های اقتصادی سایر کشور‌ها با ایران را بالا ببرد.  به گزارش کارشناسان، رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد به دنیا این پیام را مخابره کند که آمریکا امنیت سرمایه‌گذاری در ایران را تحمل نکرده و علیه آن اقدام خواهد کرد.  این سیاست‌ها باعث شده برخی کشورها در تصمیمات خود برای تسریع و تسهیل مراودات خود با ایران دچار تردید شوند.  در همین راستا گفته می‌شود شرکت‌های هواپیمایی هندی بر سر دوراهی احیا یا توقف برنامه‌های خود برای برقراری پروازهای مستقیم به مقصد ایران قرار گرفته‌اند. ۲ منبع آگاه گفتند شرکت ایر ایندیا اکسپرس اکنون در حال بازنگری در طرح‌های خود برای برقراری پروازهای مستقیم به مقصد تهران است.  این پروازها قبلا قرار بود اواخر امسال برقرار شود.  این شرکت هوانوردی طرح‌های جایگزینی نظیر پرواز دهلی-تاشکند- آلماتی یا دهلی- دوحه- منامه را آماده کرده تا در صورتی که شرایط ژئوپلیتیک آغاز پروازها به مقصد ایران را دشوار کرد،  این طرح‌ها به اجرا گذاشته شود. یک منبع دیگر گفت شرکت هندی گو ایر هند هم که در حال برنامه‌ریزی برای گنجاندن تهران به عنوان یکی از اولین مقاصد پروازهای بین‌المللی‌اش بود، فعلا این طرح‌ها را متوقف کرده است.

دستگیری گروهی از عناصر داعش در اطراف تهران
حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن در شهر کاشان اظهار کرد: این را بدانید که اگر به دشمن بیرون از خانه و بیرون از مرزها سیلی نزنید او به پشت درهای شما خواهد آمد. این مقام عالی قضایی گفته است که به ضرس قاطع می گویم اگر محور مقاومت با پشتیبانی ایران مقاومت نکرده بود داعش به مرزهای ما آمده بود. آنها برنامه وسیعی برای کشور ما داشتنه‌اند کما اینکه در دو سه روز گذشته گروهی از عناصر داعش را در اطراف تهران گرفته‌اند که قصد داشتند به خیال خود در روز ۲۲ بهمن خرابکاری و شرارت کنند.
تکذیب آزمایش موشکی جدید ایران
وزیر دفاع در پاسخ به سوالی مبنی بر موضع ایران درخصوص ادعای جدید مقامات و رسانه‌های آمریکایی درخصوص آزمایش موشک دیگری از سوی ایران، عنوان کرد: این‌گونه ادعاهای ساختگی یک نوع دشمن‌سازی و ایران هراسی است که توسط رژیم صهیونیستی طراحی شده و از یک سو تحریک و از سوی دیگر دروغ‌پراکنی می‌کنند.سردار حسین دهقان افزود: اول این که این ادعاها ساختگی است و چنین اتفاقی رخ نداده است، دوم، اگر چنین آزمایشی صورت گرفته بود به آنان هیچ‌گونه ارتباطی نداشت و سوم، برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ای عادی و آزمایش‌های موشکی آن جزو برنامه‌های از پیش طراحی شده است که برای حفظ آمادگی‌های دفاعی کشورمان صورت می‌گیرد.

کسری ۴ هزار میلیارد تومانی آموزش‌وپرورش در اسفند ۹۵
آموزش‌وپرورش در شرایطی سال ۹۵ را به اتمام رسانده و وارد سال ۹۶ خواهد شد که در اسفند ماه سال جاری با کسری اعتبار ۴ هزار میلیارد تومانی مواجه خواهد شد و ۱۴۰۰ میلیارد تومان از این کسری مربوط به بحث پرداخت حقوق و مزایاست. مسئله بودجه همه ساله به یکی از مهمترین و در عین حال دردسازترین مشکلات عظیم‌ترین و عیال‌وارترین وزارتخانه کشور یعنی وزارت آموزش‌وپرورش تبدیل می‌شود به گونه‌ای که هر سال آموزش‌وپرورش با کسری مواجه شده و با این وضعیت گام به سال بعد می‌گذارد. همین مسئله منجر می‌شود که پرداخت مطالبات معلمان از جمله حق‌التدریس‌ها و برگزاری امتحانات نهایی با تاخیرهای چندین ماهه همراه باشد.در سال جاری کل بودجه آموزش‌و پرورش اعم از اعتبارات هزینه‌ای، تملک دارایی وبخش اختصاصی به میزان حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شد، این در حالی است که بودجه عملکرد وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۳، ۲۰ هزار و ۶۲۱ میلیارد تومان و بودجه مصوب سال ۱۳۹۴ رقم ۲۳ هزار و ۵۸۴ میلیارد تومان بود.در کشور ما به‌دلیل حجم بالای بودجه آموزش‌وپرورش، نوع نگاه به آن هزینه‌ای است و عمده بودجه این وزارتخانه صرف پرداخت حقوق می‌شود و افزایش حقوق کارمندان نیز به‌اندازه نرخ تورم است همچنین بودجه بخش غیرپرسنلی تغییر چندانی نمی‌کند. در بخش سایر که شامل هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر و ضروری پرسنل ادارت کل آموز‌ش‌وپرورش استان‌هاست و حقوق سرباز معلمان، حق‌التدریس‌ها، بیمه، هزینه‌های شبانه‌روزی در قالب آن می‌گنجد، آموزش‌وپرورش در سال ۹۵ با کسری ۲۲۰۰ میلیارد تومانی مواجه است.

پکن- واشنگتن؛از معامله تا مقابله
چنانچه تحلیلگران پیش‌بینی می کردند،بسیاری از مواضع ترامپ در بحبوحه انتخابات صرفا خوراک تبلیغاتی داشته است.او اکنون از تصمیم دولت جدید ایالات‌متحده برای احترام به «چین واحد» پرده‌برداری کرد. واقعیت این است که ترامپ بیش از آنکه به دنیای سیاست تعلق داشته باشد فردی تاجر ‌مسلک و اهل معامله است. ترامپ در سخنرانی‌های انتخاباتی خود بارها به غلبه تجاری چین بر آمریکا اشاره کرده بود. تاکید چندباره او به سیاست پولی چین که آن کشور را قادر به افزایش صادرات به آمریکا و وخامت اقتصادی در آمریکا می‌کند از این جمله است. اما حالا به نظرمی رسد که ترامپ از راه تماس با رییس‌جمهور تایوان، چین را وادار به تعامل کرده است. از سخنان گذشته ترامپ در ارتباط با چین و تماس طولانی مدت دو شب پیش او با شی جین‌پینگ و تغییر موضع یکباره ترامپ به نظر می‌رسد از ابتدا به جای مقابله، فکر معامله با چین در سر ترامپ بوده است، درست شبیه نمایش سیاسی که دولت و سیستم قضایی آمریکا بر روی موضوع مهاجران راه انداختند و دست آخر همه چیز هر چند موقت فیصله یافت به نحوی که نه ترامپ دروغگو شود و نه مهاجران محروم بمانند. البته باید دید که طرف چینی پای میز معامله از دولت ترامپ چه امتیازاتی گرفته است. با توجه به روحیه ترامپ و سیاست‌های چین شاید بتوان این‌طور گفت که امتیازات چین به آمریکا بیشتر اقتصادی و امتیازات آمریکا به چین بیشتر سیاسی بوده است.

فعالیت ۸۰۰ قاضی زن در کشور
معاون امور بین ‌الملل و همکاری‌ های بین‌ المللی قضایی ستاد حقوق بشر با بیان اینکه ایران کشوری پیشرو در زمینه حقوق بشر است، گفت: ۱۰هزار قاضی در دستگاه قضا فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۸۰۰ نفر را قضات زن تشکیل می‌دهند. کاظم غریب آبادی در دیدار با یوهان وادفول رییس کمیته انتخابات، مصونیت و آیین کار پارلمان آلمان با اشاره به تجربیات غنی دو کشور در حوزه‌های حقوقی و قضایی، بر ضرورت همکاری های دو جانبه در این حوزه همگام با پیشرفت در روابط سیاسی و اقتصادی تاکید کرد و گفت: ایران و آلمان می توانند همکاری های دوجانبه خوبی در این زمینه داشته باشند.

رهبری خیلی در امور مالی زندگیشان سختگیر هستند
حجت الاسلام سیدهاشم رسولی محلاتی از اعضای دفتر حضرت امام(ره) و از اعضای دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در برنامه دست خط خاطراتی از رهبر انقلاب نقل می کنند که در ادامه بخشی از آن می آید:« یک روز یک کاغذی برده بودم، یک اجازه ای بود ایشان امضاء کند، دیدم ایشان دنبال خودکار است، یک خودکاری بود یک نفر برای من آورده بود مجانی هم آورده بود، ولی برای دفتر به من داده بود ولی نگفته بود برای خودتان، من فوری یک خودکار در کیفم بود دادم ایشان گرفت امضاء کرد و گفت این روان‌نویس خوبی است، گفتم باشد خدمتتان، گفت برای خودتان است یا برای دفتر است؟ گفتم دفتر دفتر شماست، گفتند نه اگر برای خودتان بود قبول می کردم ولی برای دفتر نه. کسی هم نزد ما نبود که ایشان بخواهد خودنمایی کند و حتی یک روز من به ایشان گفتم ما گاهی در دفتر شما هستیم تلفن های شخصی می کنیم، گفتم یک وقت منزل کار دارم می خواهم زنگ بزنم، گفتم ما اجازه داریم؟ گفتند شما از دفتر من حقوق می گیرید؟ گفتم نه حقوق نمی گیرم، گفتند پس پای حقوقتان حساب کنید. یعنی ایشان (آقا) واقعا سخت گیر است در امور و مسائل مالی و حتی خرج خانواده شان، خرج خانواده ایشان اصلاً از وجوهات نیست، غالباً ایشان مقروض است حتی گاهی آقای حجازی می گوید قرض ایشان خیلی بالا رفته چه کنیم؟»

تکذیب کشف محموله انفجاری در جنوب شرق کشور
قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه کشف و خنثی‌‌کردن محموله انفجاری در یکی از شهرهای جنوب شرق را تکذیب کرد. روابط عمومی قرارگاه منطقه‌ای قدس انتشار اطلاعیه‌ای خبر کشف و خنثی‌سازی محموله انفجاری در یکی از شهرهای جنوب شرق کشور را که در فضاهای مجازی منتشر شده، تکذیب کرد. در این اطلاعیه آمده: عواملی که اقدام به تولید و انتشار اکاذیب کرده و تلاش دارند امنیت جنوب شرق را تحت شعاع قرار داده و برای مردم احساس ناامنی ایجاد کنند، قطعا تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=60992

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.