میثم کفایی کارگردان تئاتر گفت: با بضاعت کمی که فرهنگ این مملکت دارد و حمایت کمی که از آن می شود، جای شکرش باقی است که هنوز نبض تئاتر می زند. در این جو فلاکت بار اقتصادی جامعه، همین که مردم چند ساعت در طول روز وقت شان را با جشنواره می گذرانند خوب است. ...

میثم کفایی کارگردان تئاتر گفت: با بضاعت کمی که فرهنگ این مملکت دارد و حمایت کمی که از آن می شود، جای شکرش باقی است که هنوز نبض تئاتر می زند. در این جو فلاکت بار اقتصادی جامعه، همین که مردم چند ساعت در طول روز وقت شان را با جشنواره می گذرانند خوب است.

تئاتر در ایران بسیار فقیر است/ لغو نمایشی که مجوز گرفته از بی فراستی مسئولان جشنواره است

میثم کفایی نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر در حاشیه سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گفت: با بضاعت کمی که فرهنگ این مملکت دارد و حمایت کمی که از آن می شود، جای شکرش باقی است که هنوز نبض تئاتر می زند. در این جو اقتصادی جامعه، همین که مردم چند ساعت در طول روز وقت شان را با جشنواره می گذرانند خوب است.

وی در مورد تاثیر جشنواره فجر بر تئاتر گفت: جشنواره برای تئاتر کشور هیچ ملاکی نیست که بتوان روی آن حساب کرد، بیشتر یک مسئله فرمایشی است. به جای این که ویترینی باشد برای تئاتر یکسال کشور و تغییری بعد از جشنواره در سیستم رخ دهد و مملکت در فضای هنری جهشی داشته باشد، هیچ اتفاقی نمی افتد. یک عده هستند که همیشه می توانند در پایتخت کار کنند اما شهرستان ها تنها سالی یکبار می توانند در پایتخت اجرا کنند که به همین جشنواره ختم می شود.

کفایی عنوان کرد: پوستر جشنواره چنگی به دل نمی زند. اصلا مشخص نیست که پوستر یک جشنواره ای مانند تئاتر است. بیشتر به تبلیغات یک نرم افزار می ماند.

این کارگردان تئاتر خاطر نشان کرد: با دوستان روابط عمومی صحبتی داشتم و در مورد نمایش “روز عقیم” گفتند که مشکل خاصی نداشته است، صرفا خیلی کار تلخی است و جشنواره به کار شاد نیاز دارد اما من با این حرف موافق نیستم. به هر حال شما اگر به عنوان کار هنری به تئاتر نگاه کنید، در جشنواره نباید چنین قسم بندی هایی باشد. لغو اجرای نمایشی که مجوز گرفته و در جشنواره شرکت داده شده، از بی فراستی مسئولین جشنواره است.حسین کیانی کارگردانی کار بلد است و ما نباید به راحتی از کنار چنین مسائلی بگذریم.

کفایی در پایان افزود: امیدوارم به چشم دیگری به تئاتر نگاه شود. تئاتر در کشور ما ناشناخته است و کسانی که بیرون از آن ایستاده اند ممکن است فکر کنند همه چیز خوب است، در صورتی که اینگونه نیست و تئاتر بسیار فقیر است. امیدوارم که در تئاتر سرمایه گذاری شود، چون می تواند یکی از بزرگترین سنگ بناهای فرهنگی کشور باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=66811

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.