رئیس جهاد کشاورزی شهرستان حاجی آباد گفت:در آتش سوزی های اخیر حدود شش هکتار از باغات نخیلات شهرستان خسارت 900میلیون تومانی وارد شده است. ...

مهدی عباسپور ، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان حاجی آباد، در گفتگو با خبرنگار پیارم در خصوص آتش سوزی های اخیر نخیلات در شهرستان حاجی آباد اظهار کرد: متاسفانه طی این چند ماه گذشته ما آتش سوزی های زیادی در سطح شهرستان داشتیم که خسارت های زیادی به بخش کشاورزی و منابع طبیعی وارد شده است.

عباسپور افزود: آتش سوزی های اخیر بیشتر تعمدی می باشد باغدار خودش برای هرس کردن درختان نیزارها ی داخل باغ را آتش میزند ولی نمی تواند آتش را مهار کند باغ در آتش می سوزد.

وی بیان داشت: باغداران باید همه ساله علف های هرز و برگ های اضافی درختان که هرس می کنند در یک جایی دفن کنند تا به خاک تبدیل شود نه اینکه آتش بزنند و نتوانند آتش را کنترل کنند و فاجهه به بار بیاید و همیشه یک جاده برای دسترسی آسان به باغ فراهم کنند که اگر اتش سوزی صورت گرفت ماشین آتش نشانی بتواند برای خاموش کردن آتش آنجا حاضر شود.

رئیس جهاد کشاورزی هرس نگردن درختان و سهله انگاری باغدار هنگام آتش زدن زباله های باغ و بی توجهی گردشگران یکی از چند عواملی است که آتش سوزی صورت میگیرد.

مهندس عباسپور عنوان کرد: تا کنون از ابتدای سال ۹۷ تا کنون ۳۰۰ اصله نخل خرما و ۳۵۰ درختان ثمری مرکبات به میزان شش هکتار دراثر آتش سوزی از بین رفته اند بیشتر این خسارت ها به نخیلات پیارم که از نوع مرغوبترین خرمای صادراتی شهرستان می باشد خسارت وارده نه میلیارد ریال  است که توصیه می شود کشاورزان در اصلاح و هرس باغات خود بیشتر دقت نمایند.

بیش از ۴۰ اصله نخل در سرگز احمدی در آتش سوخت

محمد سالارپور بخشدار شهر احمدی گفت:در ماه های اخیر شاهد آتش سوزی های گسترده ای در بخش احمدی بوده ایم که بخشی از نخیلات و باغات این بخش  در سایه بی توجهی در آتش سوخت.

محمد سالارپور ، بخشدار شهر احمدی اظهار داشت:عصر دیروز در اثر افزایش دمای هوا، عدم هرس درختان ، و حضور معتادین همواره از جمله علت های آتش سوزی نخیلات خرما در ماه های اخیر گزارش شده است.

سالارپور افزود: در این آتش سوزی نزدیک به ۵۰ نخل در آتش سوخت و کشاورز زحمت کش که چشم انتظار برداشت محصول خود بودند ولی حاصل زحمت یکساله آنها خاکستر شد.

وی در ادامه از نخل داران خواسته بود که: از نخلستان های خود سرکشی کنند و اداره کشاورزی در هرس نخیلات امکانات لازم را در اختیار کشاورزان قرار دهد.

بخشدار بخش احمدی ادامه داد: متاسفانه عصر دیروز ساعت  ۱۵ عصر آتش سوزی شروع شد که با حضور به موقع ماموران آتشنشانی ظرف مدت یک ساعت آتش مهار شد ولی علت آتش سوزی هنوز مشخص نیست.

سالارپور خسارت وارده را حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون عنوان کرد و افزود: برای برآورد خسارت باید جهاد کشاورزی کارشناس بفرستد ولی حدودا ۱۵ میلیون تومان خسارت به نخیلات وارد شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=68032

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.