مدیرکل جذب سرمایه های استانداری هرمزگان با اشاره به اینکه امروز بیش از ۷میلیون دلار در دولت تدبیر و امید در هرمزگان سرمایه گذاری شده است؛ افزود: اقتصاد مقاومتی که رهبر انقلاب آن را نسخه شفا بخش و راه نجات کشور می دانند امروز اولویت اول ما است . به گزارش پیارم، پاکزاد مدیرکل جذب ...

مدیرکل جذب سرمایه های استانداری هرمزگان با اشاره به اینکه امروز بیش از ۷میلیون دلار در دولت تدبیر و امید در هرمزگان سرمایه گذاری شده است؛ افزود: اقتصاد مقاومتی که رهبر انقلاب آن را نسخه شفا بخش و راه نجات کشور می دانند امروز اولویت اول ما است .
به گزارش پیارم، پاکزاد مدیرکل جذب سرمایه های استانداری هرمزگان در همایش فعالان اقتصادی شهرستان حاجی آباد با اشاره به سه مولفه مهم اقتصادی گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی سه مولفه دارای اهمیت زیاد هستند که کار و ایجاد اشتغال یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی است که نیازمند است در این مورد برنامه های استانی و شهرستانی را بومی سازی کنیم .
وی به دومین مولفه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و اظهار کرد: افزایش بهره وری در صنایع و حوزه های مختلف دومین مولفه مهم اقتصاد مقاومتی می باشد و صرفه جویی هم از سومین مولفه های اقتصاد مقاومتی است و امروزه با توجه به شرایط باید محاسبه کنیم که در این شهرستان چقدر گوچه و خرما را تولید کنیم و بهای تمام شده یک کیلو گوجه و آب مصرفی برای ما چقدر است و در برخی موراد یک کیلو گوچه مبلغ یک میلیون تومان برای ما هزینه در بر دارد.
پاکزاد در ادامه افزود: اقتصاد مقاومتی که رهبر انقلاب ان را نسخه شفا بخش و راه نجات کشور می دانند امروز اولویت اول ما است .
مدیرکل جذب سرمایه های استانداری هرمزگان با بیان اینکه استان هرمزگان دارای پتانسیل های فراوان برای اجرای اقتصاد مقاومتی و یک استان استراتژیک برای کشور است ؛ تصریح کرد:ما چهار شبکه حمل و نقل ریلی، جاده ای، هوایی و دریایی و بندر شهید رجایی با عملکرد ۱۰۰ملیون تن تخلیه و بارگیری و ظرفیت ۶میلیون کانتینر در استان داریم و فرودگاه بین المللی که بیش از ۵۰درصد صادارات و واردات کشور از این استان انجام می شود و باید به یک توسعه متوازن برسد و امروز بیش از ۷میلیون دلار در دولت تدبیر و امید در هرمزگان سرمایه گذاری شده است.
پاکزاد تصریح کرد: هرمزگان امروز در بهترین موقعیت برای سرمایه گزاری قرار دارد ما باید توسعه این استان را باید به توسعه استراتژیک یک شهرستان بسیار مهم گره بزنیم، شهرستان حاجی آباد دارای پتانسیل های بالای کشاورزی و اقتصادی است.
وی اضافه کرد: باید برای شهرستان سند توسعه بر مبنا و محوریت کشاورزی تبیین بشود این سند باید توسط دانشگاهیان و نخبگان به عنوان یک نقشه راه تنظیم شود در واقع ما هفت سال به خودمان نمره بدهیم تا ببینیم ما چقدر توانستیم از این سند توسعه را پیش ببریم.
مدیرکل جذب سرمایه های استانداری هرمزگان بیان کرد: همان طور که ما معتقد هستیم اقتصاد مقاومتی در یک سال نمی شود پیاده کرد باید پله به پله در شهرستان تبیین شود و انشاالله مردم خودشان به عنوان یک ابزار قوی و رسانه ها و شوراها دهیاران به عنوان یک ابزار ارزشمند دراجرای این سند توسعه اصرار کنند و همیشه این خواسته شان از مسئولین باشد که در این راستا گام بردارند.
پاکزاد افزود: در شهرستان حاجی آباد ۳۶۰هزار تن محصولات کشاورزی تولید می شود و ۲ هزار هکتار سطح زیر کشت شهرستان است که ۱۴هزارهکتار آن زراعت است در شهرستان حاجی اباد ما یک محصول استراتژیک مثل گندم و خرمای پیارم و خاصویی را داریم و میوه های سردسیری مثل پسته زرد آلو از توانمندی های این شهرستان است.
وی در بحث فروش و صادرات محصولات کشاورزی حاجی آباد خاطر نشان کرد: یکی از مواردی که باید برای فروش محصولات در این شهرستان در نظر گرفت بحث تبلیغات محصولات در سطح استان،ملی و جهانی است و یک نکته دیگر که حائز اهمیت است یک صنف قوی در بحث خرما در شهرستان است و آن صنف باید برنامه ریز باشد پاسخ گو و عمل گرا باشد.
مدیرکل جذب سرمایه های استانداری هرمزگان لازمه یک کار قوی در شهرستان حاجی آباد تشکیل یک صنف فراگیر دانست و افزود: ما باید از آن صنف حمایت و براساس یک سری اولویت ها در حوزه ها و بخش های مختلف به پیش برویم.
همایش فعالان اقتصاد مقاومتی با حضور مدیرکل جذب و حمایت های سرمایه های استانداری استان هرمزگان و مسئولین و کشاورزان در حاجی اباد برگزار شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=55207

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.