حمید جهانگیری فرماندار حاجی آباد در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: تعداد 52 پروژه با اعتباری بالغ بر 81 میلیارد ریال در همزمان با هفته دولت در شهرستان حاجی آباد افتتاح و به بهره بردری می رسد. ...

به گزارش پیارم: حمید جهانگیری فرماندار حاجی آباد در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت گفت: امسال با همت همه دستگاه های اجرایی شهرستان تعداد ۵۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۸۱ میلیارد ریال در حوزه های کشاورزیُ بهداشتیُ آموزشیُ فرهنگی ُ عمرانی و اجتماعی افتتاح خواهد شد.

جهانگیری با اشاره به اولویتها در بخش کشاورزی و اشتغال ۷۰ درصد مردم شهرستان در بخش کشاورزی افزود: با افتتاح ۱۰ هکتار گلخانه در هفته دولت سطح زیرکشت گلخانه ها در شهرستان به ۱۷۰ هکتار می رسد که امیدواریم تا پایان سالجاری به ۲۰۰ هکتار برسد.

فرماندار حاجی آباد در ادامه با بیان اینکه آبیاری تحت فشار از دیگر اولویتهای شهرستان در حوزه کشاورزی است عنوان کرد: با توجه به کمبود بارندگی و کمبود آب آبیاری تحت فشار در دستور کار داریم که در هفته دولت ۶۰۰ هکتار افتتاح می شود.

وی از افتتاح سردخانه و بسته بندی با ظرفیت ۴۰ هزار تن خبر داد و گفت: ۱۷۰۰۰ هزار تن سردخانه و بسته بندی در شهرستان وجود دارد که با افتتاح واحدهایی که در این هفته انجام می شود ظرفیت آن به ۴۰ هزار تن می رسد.

نماینده عالی دولت در این نشست از تجربه موفق در پرورش آبزیان و شترمرغ در اشتغالزایی گفت و افزود: در کنار کشاورزی پرورش آبزیان بخصوص ماهی خاویار موفق بوده است و استقبال مردم خوب بوده است.

جهانگیری از اختصاص ۲۰۰ هزار متر لوله جهت بهسازی چشمه ها و قنوات در سالجاری خبر داد و عنوان کرد: اختصاص این مقدار لوله بخشی از مشکلات آب شرب روستاها را حل کرده است.

فرماندار حاجی آباد با بیان اینکه نوسازی خیلی از شبکه های برق روستایی از احداث پست برق در باغات خبر داد و افزود: بنا داریم تا پایان دولت تدبیر و امید ۹۰ درصد روستاها گازرسانی شوند که ۹۵ درصد روستاهای شهرستان دارای مصوبه گازرسانی هستند و در بخش مرکزی این حرکت شتاب بیشتری دارد که در هفته دولت گازرسانی به روستاهای محمدآباد و نجات آباد افتتاح و گازرسانی به بخش های احمدی و فارغان با ۱۱۵ روستا به زودی کلنگ زده خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از افتتاح باسازی بافت فرسوده شهر حاجی آباد گفت و عنوان کرد: از همراهی مردم و مسئولین در بهسازی بافت فرسوده تشکر می کنم که بعد از بندرعباس اولین شهرستان پیشرو در بهسازی بافت فرسوده است.

نماینده عالی دولت افزود: تعداد ۶ طرح بهداشتی در هفته دولت افتتاح و در بحث فرهنگی سینما و نگارخانه شهر حاجی آباد که از دغدغه ها و خواسته های مردم بود افتتاح می شود.

جهانگیری گفت: در حوزه آموزشی ۴ مدرسه بالغ بر دو میلیارد در روستاهای هاشم آبادُ کههُ نساء و تیاب به بهره برداری می رسد. همچنین تعداد ۲۱ واحد مسکونی مددجویی و ۴۳ طرح اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی ره به بهره برداری می رسد.

فرماندار حاجی آباد در ادامه با اشاره به فراهم کردن زیرساختهای اشتغالزایی در شهرستان از توسعه معدن تنگ زاغ و احداث کارخانه فرآوری و جلوگیری از خام فروشی گفت و افزود: کارخانه دولومیت روستاهای سرچاهان با یک میلیارد تن ذخیره با ظرفیت اشتعالزایی ۳ هزار نفر در دهه فجر به بهره برداری می رسد . در بخش احمدی نیز نگاه ویژه ای شده و پروژه های مصوبی در این بخش داریم که امیدواریم مشکلات این بخش هم حل شود و چهره محرومیت از از این بخش برداریم و دهستان کوهشاه به قطب صنعتی در حوزه معادن تبدیل شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=70013

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.