مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان هرمزگان از تصویب و بهره برداری از 17 پروژه با 7 میلیارد تومان در شهرستان حاجی آباد خبرداد. ...

به گزارش پیارم، دانشور مدیرکل ورزش و جونان استان هرمزگان  در حاشیه نشست ستاد ساماندهی امور جوانان حاجی آباد اظهار کرد: همه دغدغه جوانان ورزش نیست و فقط بخشی از آن ورزش است بدین منظور با توجه به مصوبات مجلس و هیئت دولت ستادهای ساماندهی جوانان در کشور تشکیل گردید که در مرکز کشور به ریاست رئیس جمهور،  روسای دو قوه دیگر و ۲۲ وزارتخانه وسازمان عضو این ستادها هستند.

دانشور افزود: ستاد سامان دهی امور جوانان در استانها به ریاست استاندار محترم عالیترین مقام اجرایی استان و با عضویت ۲۲ مدیرکل و در شهرستانها هم فرماندار، روسای دادگستری ، نیروهای انتظامی و نظامی و مجموعاً ۲۲ دستگاه عضو این ستادها هستند..

وی با اشاره به وظایف دستگاه های عضو ستاد ساماندهی امور جوانان افزود: در اساسنامه ستاد وظایف دستگاه های عضو آمده که اداره ورزش و جوانان پیگیر ظایف قانونی دستگاه های اجرایی هستند که جلسات ستاد باید هر یک ماه یا هر ۴۵ روزی یک بار به ریاست فرماندار برگزار شود .

مدیر کل امور جوانان استان هرمزگان عنوان کرد: ما در استان  طی این ۵ ماهه اخیر یعنی تا پایان تیرماه از تعداد ۳۲۷۶۰ نفر متقاضی وام ازدواج به تعداد ۲۴۶۰۰ نفر وام پرداخت کنیم ، مبلغ وام ازدواج ۱۵ میلیون تومان برای هر نفر و بانکها باید گزارش پرداخت وام ها در جلسات ستاد ساماندهی بدهند.

دانشور اضافه کرد:  اداره راه و شهرسازی و بنیاد مسکن طبق آیین نامه ستاد امور سامان دهی جوانان کشور باید به ازدواج اولی ها، زمین یا خانه به نرخ دولتی واگذار می کنند.

وی با اشاره به مشکلات حوزه ورزش گفت: با هماهنگی فرمانداران مشکلات این حوزه را پیگیری می کنم .

۱۷ پروژه در بخش ورزش با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال برای حاجی آباد تصویب شده است

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان هرمزگان افزود: با هماهنگی فرماندار حاجی آباد تعداد ۱۷ پروژه از محل اعتبارات بیست و هفتم صدم درصد مالیات ، تملک دارایی استانی ، اعتبارات ملی و ماده ۱۸۰ با ۷ میلیارد تومان اعتبار مصوب کرده ایم .

دانشور با بیان اینکه اعتبار سالن ورزشی سرگز احمدی هنوز تخصیص پیدا نکرده است و با توجه به اینکه قرارداد  این سالن با بنیاد مسکن بوده است ولی امکانات و تجهیزاتی از قبیل  تیر دروازه و تور والیبال در اختیار این سالن گذاشته ایم.

وی با اشاره به قانون پرداخت مالیات سالنهای ورزشی گفت : براساس بند ج مالی ۷ ، کمک به باشگاه ها وهیئت ورزشی ، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که به ورزش کمک کنند و در جهت توسعه زیر ساختها به عنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی است و تخفیف مالیاتی نیست همچنین برای کمک به باشگاه ها و سازمانهای مردم نهاد وام هایی با بهره ۴ درصد پرداخت می شود .

مدیرکل ورزش و جوانان در خصوص نور ورزشگاه حاجی آباد گفت: اعتباری برای تکمیل ورزشگاه در نظر گرفته شده است که به محض تخصیص کار تکمیل آن انجام می شود.

دانشو تصریح کرد: جهت احداث نمایندگی ورزشی در شهر سرگز با توجه به نامه نگاری های انجام شده با وزارتخانه متاسفانه دلیل کمبود اعتبارات به سختی موافقت می شود اما می شود که یک نفر به صورت افتخاری کار کند تا مجوز آن بیاید.

وی افزود: در رابطه با چمن شهر سرگز قرارداد بسته شده و جزو افتتاحیه ها می باشد و شرکت طرف قرارداد باید کار تکمیل آن را انجام دهد.

پرداخت کامل وام های ازدواج در شهرستان حاجی آباد

حمید جهانگیری فرماندار حاجی آباد درحاشیه  نشست شورای عالی ورزش و ستاد ساماندهی امور جوانان از پرداخت کامل وام های ازدواج در شهرستان حاجی آباد خبر داد.

جهانگیری با اشاره ترویج ازدواج آسانافزود: باید اطلاع رسانی کافی از طرف دستگاه های فرهنگی صورت گیرد، زمینه اشتغال خوبی در حوزه کشاورزی فراهم شده  که توانسته دغدغه اشتغال جوانان را برطرف نماید. همچنین در سال گذشته  وام های اشتغالزایی به متقاضیان با بهره ۴ درصد در جهت ایجاد اشتغال پرداخت شده است.

وی افزود: ضمن اینکه پیگیر راه اندازی چند طرح در حوزه کشاورزی هستیم از جوانان فعال در حوزه تولید و  اشتغال حمایت می کنیم .

جهانگیری از پرداخت کامل متقاضیان وام ازدواج در شهرستان خبر داد و گفت: در حوزه ورزش با وجود مشکلات کارهای خوبی انجام شده است اما در بازدید اخیر بنده از مجموعه ورزشی اداره ورزش و جوانان و مشاهده کمبودهایی از قبیل  عدم وسایل خنک کننده ، آب سردکن و نامناسب بودن فضای ورودی این مجموعه می طلبد که در خصوص ساماندهی و تجهیز این مجموعه و سالن های ورزشی  نگاه ویژه ای شود .

فرماندار حاجی آباد با بیان اینکه اعتبار احداث زمین ورزشی ۱۲۰۰ نفری حاجی آباد در کمیته برنامه ریزی مصوب شده است بیان داشت: اداره ورزش و جوانان پیگیر تخصیص آن شود که در چند سال آینده از آن بهره برداری کنیم.

جهانگیری با توجه به نزدیگ شدن برگزاری لیگ برتر مسابقات فوتسال در بخش احمدی خواستار کمک به برگزاری هرچه بهتر این مسابقات با توجه به ظرفیت و پتانسیل خوب این بخش شد که میزبان خوبی برای ورزشکاران سایر شهرستانها باشد.

وی در پایان وی افزود: افزایش مشارکت و فعال سازی آحاد جامعه در حوزه های مختلف ورزشی علاوه بر ایجاد نشاط، سلامتی، تندرستی و پویایی جامعه، نقشی کلیدی در راه مبارزه با آسیب های اجتماعی،اعتیاد و تهاجم فرهنگی دارد .

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=68690

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.