اولویت توقفگاه هر توریستی در بوینس‌آیرس، قبرستان ریکولتا است به گزارش پیارم به نقل از سرویس گوناگون جام نیـوز، اولویت توقفگاه هر توریستی در بوینس‌آیرس، قبرستان ریکولتا است. بسیاری این قبرستان فوق‌العاده را مسحورکننده می‌دانند. این گورستان در سال ۲۰۱۱ میلادی، یکی از بهترین گورستان‌های جهان نامیده شده و در سال ۲۰۱۳ میلادی در فهرست ده ...
اولویت توقفگاه هر توریستی در بوینس‌آیرس، قبرستان ریکولتا است
قبرستان بهترین گورستان‌های جهان + تصاویر

به گزارش پیارم به نقل از سرویس گوناگون جام نیـوز، اولویت توقفگاه هر توریستی در بوینس‌آیرس، قبرستان ریکولتا است. بسیاری این قبرستان فوق‌العاده را مسحورکننده می‌دانند. این گورستان در سال ۲۰۱۱ میلادی، یکی از بهترین گورستان‌های جهان نامیده شده و در سال ۲۰۱۳ میلادی در فهرست ده آرامگاه زیبای جهان قرار گرفته است..

بسیاری از رئیس‌جمهورها، دیکتاتورها، نویسندگان، افسانه‌ها و قهرمانان از جمله اوا پرون (یکی از قدرتمندترین و محبوب‌ترین زنان کشور آرژانتین)، بنیان‌گذار نیروی دریایی آرژانتین و نوه ناپلئون در این شاهکار عظیم معماری و مجسمه‌سازی دفن شده‌اند.

 

در اوایل قرن هجدهم، چند راهب وارد منطقه رکوله‌تا در بوینس‌آیرس شدند و کلیسا و صومعه‌ای در آنجا بنیان نهادند. در سال ۱۸۲۲ باغ اطراف این صومعه به اولین قبرستان عمومی در بوینس‌آیرس تبدیل شد. در ۱۷ نوامبر همان سال، گورستان شمالی (دل‌نوته) با مسئولیت فرماندار وقت، مارتین رودریگز که خودش هم در این گورستان دفن شده است و وزیر دولت برناردو ریواداویا، افتتاح شد.

 

طراحی قبرستان را یک مهندس فرانسوی به نام پروسپرو کیتلین انجام داد؛ کلیسای جامع متروپلین بوینس‌آیرس را نیز همین فرد طراحی کرده است. گورستان برای آخرین بار در سال ۱۸۸۱ توسط یک معمار ایتالیایی بازسازی شد. مواد اولیه برای ساخت قبرستان بین سال‌های ۱۸۸۰ و ۱۹۳۰ از پاریس و میلان وارد شده‌اند. این گورستان جزو آثار ملی ثبت‌شده و تحت حفاظت دولت آرژانتین است.

 

 

دروازه‌های ورودی این قبرستان وسعتی بیش از ۵ هکتار دارد و به سبک نئوکلاسیک با ستون‌هایی یونانی ساخته شده است و آرامگاه‌های مرمری زیبایی دارد که با مجسمه‌های زیبا تزئین شده‌اند. اغلب سبک‌های معماری مانند دکوآرت، نئوآرت، باروک و نئوگوتیک در آرامگاه‌ها استفاده شده که نمایی خیره‌کننده به گورستان داده است. بخش‌های مختلف گورستان مانند خیابان‌های یک شهر ساخته شده و پیاده‌روهایی پوشیده از درخت در همه‌جای این قبرستان به چشم می‌خورد.

 

 

آرامگاه زیبای رافینا کامبرس به سبک نئوآرت، یک آرامگاه نمادین در اوایل دهه ۱۹۰۰ و تمام آن از سنگ مرمر ساخته شده است. رافینا به کما می‌رود و اشتباهی او را دفن می‌کنند. چند روز پس از دفن وی کارگران صدای فریاد او را از درون قبرش می‌شنوند و زمانی که تابوتش را باز می‌کنند، روی صورت او و دیواره‌های تابوت آثاری از رد انگشتان وی مشاهده می‌کنند.

 

پس از این واقعه مادر رافینا آرامگاه او را از سنگ مرمر می‌سازد و مقبره‌اش به یکی از نمادهای این قبرستان تبدیل می‌شود. در مقبره او یک گل رز حکاکی شده و پشت یک دیوار شیشه‌ای قرار دارد. مادر رافینا دیوار شیشه‌ای را به این دلیل ساخته که اگر دخترش دوباره زنده شد او را ببینید. اغلب مردم محلی به این آرامگاه می‌روند و برای رافینا گل می‌برند.

 

هر گورستان یک داستان ارواح دارد و ریکولتا از این قاعده مستثنی نیست. دیوید آلنو سی سال در این گورستان به‌عنوان گورکن کار می‌کرد. او پول‌هایش را پس‌انداز می‌کرد تا مجسمه‌ای از خودش بسازد. گفته شده است پس از اتمام کار مجسمه آلنو خودش را می‌کشد و به این ترتیب نام وی در این قبرستان ثبت شده است.

 

 

پر بازدیدترین آرامگاه این گورستان، آرامگاه اوا پرون (اویتا) همسر خوان پرون، رئیس‌جمهور آرژانتین، است. جسد اویتا مومیایی شده بود، ولی پس از کودتای نظامی در میانه دهه ۵۰، حاکمان جدید می‌خواستند از شر آن خلاص شوند. جسد وی را ربودند و در یک ون که در خیابان پارک شده بود، پشت پرده یک سینما، در کانال‌های فاضلاب شهری و دفاتر سازمان اطلاعات نظامی نگهداری کردند. در سال ۱۹۵۷ و با کمک مخفیانه واتیکان، او با نامی جعلی در ایتالیا و شهر میلان دفن شد. در سال ۱۹۷۱ جسد از خاک خارج شد و به منزل جدید خوان پرون در مادرید منتقل شد. دو سال بعد، خوان دوباره به ریاست جمهوری آرژانتین برگزیده شد، اما اندکی بعد درگذشت. همسر سوم او، ایزابل، کمک کرد جسد اویتا به آرژانتین بازگردد. حالا جسد او در آرامگاه خانواده‌اش که مانند یک پناهگاه هسته‌ای از آن محافظت می‌شود، دفن شده است و اغلب گردشگران برای بازدید آرامگاه وی به قبرستان ریکولتا می‌روند.

 

 

یکی دیگر از آرامگاه‌های تماشایی و فوق‌العاده زیبای این قبرستان آرامگاه خانوادگی پاژ، مالک روزنامه محلی در آرژانتین و یک ساختمان مجلل به نام پلازا در سن مارتین است. این آرامگاه از سنگ مرمر سیاه ساخته و با مجسمه‌هایی از فرشتگان تزئین شده است. تمام مجسمه‌ها در پاریس ساخته شده‌اند.

قبرستان ریکولتا از جمله قبرستان‌هایی است که تنها تاریخ مرگ بر روی قبرهای آن حک می‌شود، نه تاریخ تولد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=57846

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.