فرماندار حاجی آباد گفت: بزرگترین سیلوی بتنی  استان هرمزگان در هفته دولت در چاه تر حاجی آباد افتتاح می‌شود. ...

حمید جهانگیری فرماندار در گفت‌و‌گو با خبرنگار هرمز در حاجی آباد اظهار کرد: سیلوی بتنی حاجی آباد با مشارکت بخش خصوصی در این شهرستان ساخته شده و در هفته دولت آماده بهره برداری می باشد .

 جهانگیری تصریح کرد: بیش از ۹۸ درصد گندم استان در حاجی آباد تولید می‌شود و سیلویی که در این شهرستان ساخته شده است، نیز یکی از بزرگترین سیلوهای بتنی استان است.

وی افزود: با بهره برداری این سیلو برای  ۲۰  نفر به صورت مستقیم و ۴۰ نفرکارگر فصلی اشتغال ایجاد می شود.

فرماندار حاجی آباد اظهار کرد:این سیلو به عنوان بزرگترین سیلوی بتنی کشور با مشارکت بخش خصوصی احداث شده است.

جهانگیری  سرمایه هزینه شده برای ساخت این سیلو را ۱۹٫۵ میلیارد تومان  عنوان کرد و افزود:بخشی از این سرمایه  از محل اعتبارات بانک توسعه تعاون بوده است.

وی اظهار کرد:تا پیش از بهره برداری از این سیلو گندم شهرستان به بندرعباس برای نگهداری و ذخیر انتقال داده می شد که این کار برای کشاورز هزینه بردار بود.

جهانگیری عنوان کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی برای ذخیره‌سازی گندم در استان هرمزگان وجود ندارد و شهرستان حاجی آباد  آماده ذخیره‌سازی گندم کل استان است.

لازم به ذکر است، سیلوی بتنی حاجی آباد دارای ۴ کندو برای ذخیره‌سازی ۵۰هزار تن گندم است که هر کدام از این کندوها ظرفیت ذخیره‌سازی  ۱۲۵۰۰ تن گندم را دارد.

یکی از ویژگی‌‌های بسیار خوب سیلوهای بتنی مقاومت بسیار خوب آنهاست، چرا که سیلوهای فلزی در بهترین زمان ممکن دارای ۳۵ سال عمر هستند، ولی سیلوی بتنی ۱۰۰ سال عمر می‌کند.

این سیلو دارای ماندگاری بسیار خوبی بوده و دارای دیواره‌هایی است که در زمستان داخل سیلو را گرم و در تابستان داخل آن را خنک نگه می‌دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=68722

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.