کارگاه مشاوره شغلی و کارآفرینی ویژه فرزندان شهدا و ایثارگران در محل مرکز آموزش کشاورزی حاجی آباد برگزار گردید. به گزارش پیارم حاجی آباد. کارگاه آموزشی مشاوره شغلی و کارآفرینی ویژه فرزندان شهدا و ایثارگران که با هدف آشنایی فرزندان شهدا با فرصت های شغلی و کارگاههای آموزش فنی و حرفه ای در محل مرکز ...

کارگاه مشاوره شغلی و کارآفرینی ویژه فرزندان شهدا و ایثارگران در محل مرکز آموزش کشاورزی حاجی آباد برگزار گردید.

به گزارش پیارم حاجی آباد. کارگاه آموزشی مشاوره شغلی و کارآفرینی ویژه فرزندان شهدا و ایثارگران که با هدف آشنایی فرزندان شهدا با فرصت های شغلی و کارگاههای آموزش فنی و حرفه ای در محل مرکز آموزش کشاورزی حاجی آباد برگزار گردید.

دکتر عامری مشاور سازمان بنیاد شهید استان هرمزگان گفت: امنیت و آرامش امروز ما توسط شهدا به ارمغان آمد و خدمتی که شهدا و ایثارگران به جامعه ارائه نمودند، جزو بالاترین خدمت‌ها است، لذا همه ما وظیفه داریم آنچه در توان داریم را در خدمت به خانواده این عزیزان مصروف کنیم.

عامری در ادامه با اشاره به اهمیت مهارت آموزی برای کسب اشتغال اظهار کرد: آموزشهای فنی و حرفه ای به سبب انعطاف پذیری نشأت گرفته از خصیصه های بازار کار و اوضاع اقتصادی کشور و نیز به دلیل آموزش و ایجاد مهارتهای لازم در افراد برای توانایی در احراز مشاغل ، نقش به سزایی در اشتغال دارد. این آموزشها هم مهارتهای خاص مورد نیاز صنعت و هم مهارتهای عمومی بازار کار را فراهم می سازد و همچنین برای شاغلینی که به دلیل تغییرات تکنولوژی دچار کاهش کارایی می شوند امکان به روز شدن و تکمیل مهارت را فراهم می کند . لذا به این نوع آموزشها به عنوان ابزاری برای مقابله با بیکاری بالاخص بیکاری ساختاری که ناشی از تغییرات در اقتصاد جهانی می باشد ، نگریسته می شود .

دکتر عامری اضهار داشت امروز مهمترین دغدغه دولت و مردم اشتغال است و در این میان اشتغال فرزندان عزیز شهیدان و ایثارگران از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

عامری در ادامه گفت: با توجه به زیر ساخت فراهم شده توسط دولت و ارائه خدمات کاملا رایگان در مراکز آموزش فنی و حرفه ای جوانان می توانند از این موقعیت بهره برداری و برای مهارت آموزی به مراکز آموزش فنی و حرفه ای مراجعه نمایند.

وی تصریح کرد: با توجه به محدودیت استخدام دستگاه های دولتی، بنیاد تلاش کرده است با کار آفرینی و حمایت از طرح های خود اشتغالی تا حدودی مشکل اشتغال ایثارگران را رفع کند.

عامری اظهار داشت: برگزاری این دوره ها فرصت مناسبی است تا از تجربیات دیگر استان ها برای رفع مشکل اشتغال ایثارگران استفاده کنیم.

عامری به لزوم اشراف رؤسا و کارشناسان اشتغال بنیاد شهید و امور ایثارگران به بخشنامه ها و دستور العمل های حوزه اشتغال تاکید کرد و گفت: رؤسای ادارات اشتغال بنیاد و کارشناسان آنان باید به تمام بخشنامه ها و دستورالعمل های حوزه خود تسلط کامل داشته باشند تا بتوانند از حقوق ایثارگران در این حوزه دفاع کنند.

دکتر عامری خاطرنشان کرد: دغدغه اصلی فرزندان شهدا و جانبازان، بحث اشتغال است و امیدواریم بتوان باری از دوش این عزیزان برداریم و آنچه در توان است برای خدمت به فرزندان شهدا، جانبازان بکار می گیریم.

وی تصریح کرد: تکریم و تجلیل از ایثارگران و احترام به مقام شامخ ایثارگران یک وظیفه و تکلیف همگانی است و امنیت و پیشرفت روز افزون میهن اسلامی مدیون فداکاری ها و رشادت های آنان بوده و هست.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=61413

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.