کارگاه آموزش خانواده با عنوان آسیب های اجتماعی  ویژه‌ی خانواده شهدا در بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان حاجی آباد برگزار شد. به گزارش پیارم حاجی آباد، دکتر کریم نیا  کارشناس مسائل اجتماعی در جمع خانواده های شهدا اظهار کرد: ایجاد و گسترش این شبکه ها به زبان فارسی با هدف تضعیف بنیان خانواده انجام ...

کارگاه آموزش خانواده با عنوان آسیب های اجتماعی  ویژه‌ی خانواده شهدا در بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان حاجی آباد برگزار شد.

به گزارش پیارم حاجی آباد، دکتر کریم نیا  کارشناس مسائل اجتماعی در جمع خانواده های شهدا اظهار کرد: ایجاد و گسترش این شبکه ها به زبان فارسی با هدف تضعیف بنیان خانواده انجام می‌گیرد.
وی بر نقش والدین در تربیت و نگهداری و حراست فرزندان از آسیب‌های ناشی از این موضوع تاکید کرد.

دکتر کریم نیا با اشاره تاکیدهای مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت و کار فرهنگی در فضای مجازی، افزود: با گسترش علم و تکنولوژی و استفاده اکثر مردم جامعه از فضای مجازی می طلبد که آموزش های چگونگی از استفاده بهینه و آسیب های آن نیز در برنامه های آموزشی قرار گیرد.

کریم نیا ادامه داد: شرکت کنندگان در این کارگاه ها با آسیب های فضای مجازی و روش های پیشگیری از آن، پیشگیری از خشونت در خانواده، ویژگی های فضای سایبری، ویژگی های جنگ سایبری، آسیب های تلفن همراه و امنیت فضای مجازی آشنا شدند.

وی تصریح کرد: مسئولی اعلام کرده بود خانواده خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است، بنده عرض می کنم خانواده خط اول مبارزه با کلیه آسیبهای اجتماعی است. این امر میسر نخواهد شد جز با آموزش های صحیح و به موقع خانواده. متاسفانه در حوزه آموزش ضعیف عمل کردیم هم ما به عنوان مسوولین آموزشی هم خانواده به عنوان سازندگان جامعه.

کریم نیا افزودند : برای تشکیل یک جامعه با نشاط و پویا و به دور از ناهنجاری نیازمند مشارکت صد در صدی مردم هستیم و بدون کمک آنها این امر میسر نیست.

کریمنیا افزود : یکی از عوامل بسیار جدی در بروز انواع آسیبها در نوجوانان عدم تغذیه مناسب می باشد. ۸۸ درصد از نوجوانان ما به دلیل عدم تغذیه مناسب دچار انواع آسیب ها شده اند. به طور مثال صبحانه یکی از عوامل بسیار مهم در یادگیری دانش آموزان و شادابی آنها می باشد اما شاهد آن هستیم که بسیاری از آنها یا صبحانه نمی خورند و یا از مواد غذایی نامناسب برای صبحانه استفاده می کنند که خود باعث عدم درک دروس، عدم تمرکز آنها سر کلاس، چاقی، لاغری و ….بسیاری آسیبهای دیگر می شود.

در پایان کارگاه آموزشی خانواده ها از مشکلات خود گفتند و برای حل آنها از مسئولین راهکارها را جویا شدند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=61417

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.