رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان حاجی آباد گفت: با توجه با اینکه احساس می شد رابطه ایثارگران عزیز با ادارات و نهادها کمرنگ شده و به نوعی غیر فعال شده است و بعضا رابطین ما با وظایف خود آشنایی کامل ندارندبر آن شدیم که این نشست را برگزار کنیم. ...

در این جلسه ابتدا آقای صادقی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان حاجی آباد ضمن عرض خیرمقدم از اهمیت بالای این همایش یاد کرد و خاطرنشان کرد: با توجه با اینکه احساس می شد رابطه ایثارگران عزیز با ادارات و نهادها کمرنگ شده و به نوعی غیر فعال شده است و بعضا رابطین ما با وظایف خود آشنایی کامل ندارندبر آن شدیم که این نشست را برگزار کنیم.

آقای صادقی در ادامه افزودند: با توجه به مشکلات و تحریم هایی که در حال حاضر جامعه درگیر آنست، خانواده شهدا نیز از این قاعده مستثنی نیست و ما شاهد هستیم که دشمن در تلاش است نارضایتی هایی را در خانواده شهدا ایجاد کند چون با برنامه ریزی هایی که انجام داده اند می دانند که اگر بتوانند خانواده معظم هدا و ایثارگران را نا راضی نگه دارند به هدفشان نزدیکتر می شوند.

در ادامه همایش مهندس جهانگیری فرماندار شهرستان حاجی آباد افزود: دشمن از اوایل پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی تا کنون تلاش بسیاری کرده که بتواند به نظام و انقلاب ضربه بزند و راه های زیادی را نیز امتحان کرده است، از جنگ نظامی گرفته تا جنگ فرهنگی و الان هم جنگ اقتصادی قصد دارد که به هدف خود دست پیدا کند و در بین مردم نارضایتی هایی را ایجاد کند ولی جامعه ای که شهید داده است و در آن جامعه جانباز و ایثارگر زندگی می کند هیچوقت نخواهند گذاشت دشمن به هدف خود برسد چون این ملت ملتی ست که هیچگاه ارزش ها را با مادیات عوض نخواهد کرد و همانطور که می بینیم با وجود این همه فشار اقتصادی مردم خم به ابرو نیاورده اند و همه جوره پای نظام و انقلاب ایستاده اند.

جهانگیری خاطرنشان کرد در بحث خدمت رسانی به مردم خاصه خانواده معظم شهدا و ایثار گران خوشبختانه مدیری در حاجی آباد نیست که این اصل را رعایت نکند و اگر هم خدای ناکرده موردی وجود داشته باشد قطعا برخورد خواهد شد. ولی مدیران ما مدیرانی هستند که تا حد امکان با این عزیزان همکاری دارند و حتی زمینه اشتغال فرزندانشان را فراهم می کنند مگر اینکه واقعا از توان و اختیارشان خارج باشد.

در ادامه آقای جهانگیری از راه اندازی تعاونی ایثارگران در حاجی آباد خبر داد و خاطرنشان کرد با پیگیری های لازم قرار بر این شد یک تعاونی تشکیل شود  که بتوانیم از این طریق مشکل اشتغال فرزندان ایثارگر را حل کنیم.

فرماندار حاجی آباد در پایان سخنان خود به این موضوع اشاره کرد که ما باید خودمان را موظف بدانیم که پیگیر امورات خانواده ایثارگران باشیم افزود ما اگر بتوانیم خدمت شایسته ای برای این خانواده های عزیز کنیم قطعا می توانیم خدمت گذار خوبی برای سایر اقشار جامعه باشیم.

در ادامه دکتر رادمنش مشاور استاندار در امور ایثارگران به معرفی ایثارگر پرداخت و افزود: از نظر لغوی ایثارگر به معنای کسی است که از خود گذشته و جان خود را در دست می گریرد  آن را برای دیگران فدا می کند. ولی ایثارگری با توجه به جایگاه های مختلف، در اسلام و روایات معانی مختلفی دارد.اگر ایثارگری را جهاد بدانیم بالاترین نوع جهاد، جهاد اکبر یا همان مبارزه با نفس است.شهید با آن همه عظمتی که دارد هم قبل از شهادت باید با نفس خودش مبارزه کند تا به آن درجه برسد که شهادت نصیبش شود.

در ادامه دکتر رادمنش از نظر قانون ایثارگری را تفسیر کرد و عنوان کردجامع ترین و بهترین تعریف ایثارگری در قانون را مجمع تشخیص مصلحت نظام در یکی از قانون های خود بیان کرده که ایثارگر به کسی گفته می شود که برای استمرار، حفظ دستاوردهای نظام  و انقلاب اسلامی ، دفاع از کیان نظام جمهوری اسلامی ، استقرار و تمامیت ارزی کشور، مقابله با تهدیدات و تجاوزات دشمنان داخلی و خارجی انجام وظیفه نماید و شهید ، مفقود الاثر، جانباز، اسیر، آزاده و رزمنده شناخته شود.

در پایان این همایش اقای پاکدامن مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان در بیانات خودعنوان کردند: رسالت خیلی سنگینی شهدا و ایثارگران برعهده ما گذاشته اند. امروز این نعمت را خداوند نصیب ما کرده که  خدمت گذار مردم عزیزی باشیم که در همه صحنه ها پشت سر مقام معظم رهبری حرکت می کنند و گوش به فرمان مقام عظمی ولایت هستند.

وی در ادامه افزودند: شهدا و ایثارگران مسئولیت سنگینی بر گردن ما گذاشته اند، آنها کار خود را انجام داده اند و همچنان هم در صحنه هستند.جنگ تمام نشده و ما می بینیم که دشمن روش های مختلفی برای آسیب زدن به انقلاب اسلامی ایران امتحان کرده است ولی کور خوانده است و مطمئنا به هدف خود نخواهد رسید.

در ادامه آقای پاکدامن خاطرنشان کردند امروز خداوند این توفیق را به ما داده تا بتوانیم بخشی از دینی که ایثارگران به گردن ما دارند را ادا کنیم چرا که اگر بخواهیم تمام دین انها را ادا کنیم باید چیزی که آنها از دست داده اند را ما هم ازدست بدهیم. اگر بخواهیم دینمان را به پدر شهیدی ادا منیم باید فرزندمان را از دست بدهیم. همینطور اگر بخواهیم دینمان را به جانبازی ادا کنیم باید ان عضوی را که او از دست داده را از دست بدهیم.

وی عنوان کرد که چشم امید خانواده ایثارگران به ما مسئولین است وقتی که پدر یک شهید یا یک جانباز به مسئولی مراجعه می کند حداقل انتظاری که دارد اینست که با او برخورد شایسته ای شود و درد دلش را بشنود و اگر واقعا کارش انجام نمی شود از او دلجویی کند و با گشاده رویی و خوشرویی از او استقبال کند و او را تکریم کند.

در پایان در مورد بحث اشتغال فرزندان ایثارگر، آقای پاکدامن خاطرنشان کردند که تمام تلاش خود را در زمینه اشتغال این عزیزان بکار گیرند تا بتوان زمینه اشتغال آنها را فراهم کرد.و تاکیدی هم که وجود دارد اینست که آنها را به سمت خود اشتغالی هدایت کرد که در این مورد هم تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=68618

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.