همزمان با ایام فاطمیه، درب ساخته شده حرم مطهر امامین عسکریین با بدرقه مردم ولایت مدار شهرستان حاجی آباد به کشور عراق ارسال می شود. به گزارش خبرنگار  پیارم، آیین بدرقه درب حرم مطهر امامین عسکریین(ع) از امروز به مدت سه روز در روستاهای مختلف شهرستان حاجی آباد برگزار می شود. اهالی روستاهای «برغنی» در ...

همزمان با ایام فاطمیه، درب ساخته شده حرم مطهر امامین عسکریین با بدرقه مردم ولایت مدار شهرستان حاجی آباد به کشور عراق ارسال می شود.

به گزارش خبرنگار  پیارم، آیین بدرقه درب حرم مطهر امامین عسکریین(ع) از امروز به مدت سه روز در روستاهای مختلف شهرستان حاجی آباد برگزار می شود.

اهالی روستاهای «برغنی» در ساعت ۱۵، «برآفتاب» ساعت ۱۶ و «طارم» ساعت ۱۸ امروز یکشنبه میزبان درب حرم مطهر امامین عسکریین(ع) خواهند بود.

آیین بدرقه از این درب فردا دوشنبه(۳۰ بهمن) نیز ساعت ۱۵ در روستای «شمیل» و ساعت ۱۶ در روستای «آشکارا» برگزار می گردد.

این آیین فردا سه شنبه(یکم اسفند) همراه با سفره اطعام نهار برای پنج هزار نفر در امامزاده سید محمد امیر نظام الدین(ع) در مرکز شهر حاجی آباد برگزار خواهد شد.

بعد از نماز مغرب و عشا در روز سه شنبه، حرکت کاروان حامل درب به سمت بندرعباس آغاز و در طول مسیر اهالی روستای «گهره»، دهستان «سیاهو» و شهر «فین» نیز آیین های جداگانه بدرقه را برگزار می کنند.

سپس درب برای برگزاری آیین بدرقه به جزیره قشم ارسال خواهد شد.

گفتنی است؛ این درب که ترکیبی از بهترین چون، طلا، نقره و شیشه است به مدت ۲ سال توسط قلمزنان برجسته اصفهانی و از محل خیرات و نذورات مردم ولایت مدار حاجی آباد در کارگاه این شهرستان ساخته شد و پس از رونمایی و بدرقه جهت نصب در حرم مطهر امامین عسکریین(ع) به کشور عراق ارسال می شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=67206

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.