امام جمعه شهرستان حاجی آباد افزود: برای حل مشکلات اقتصادی باید تیم اقتصادی ترمییم و از نیروهای متعهد جوان با نشاط و متخصص متعهد در بدنه دولت فعالیت کنند. ...

حجت الاسلام مختاری ، امام جمعه شهرستان حاجی آباد ، در خطبه های نماز جمعه شهرستان حاجی آباد با اشاره به فرارسیدن ماه محرم یکی از مسائل مهم این ماه را فهمیدن نهضت عاشورا و درس گرفتن از آن برای ادامه دادن مسیر ظهور دانست.

مختاری افزود: نهضت عاشورا قیام در مقابل ظلم، ستم، تجاوز، تعدی و غارتگری و عمل نکردن به دین، دفاع از مظلومین و ایستادن در مقابل ظالم  است.

وی بیان داشت: اگر حکومت الهی درست باشد جامعه نیز چنین خواهد شد پس نهضت عاشورا اصلاح جامعه از طریق اصلاح حکومت و باورها و فرهنگ ، مبارزه با ظلم و دفاع از مظلومین می باشد.

خطیب نماز جمعه حاجی آباد با اشاره به اینکه قیام حضرت سید الشهدا باعث بیداری مردم کوفه، شام، حجاز  و بیرق امام حسین (ع) همیشه بلند است و هنوز بعد از ۱۴۰۰ سال نام امام حسین (ع) و یارانش همیشه در دل  مردم عالم زنده و است و انقلاب ما نیز با همان هدف  مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم، اصلاح جامعه، پیاده شدن احکام شریعت و بستر سازی ظهور شکل گرفت.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به سخنان مقام معظم  با خبرگان اظهار کرد: مسئولین باید شرایط حساس جامعه را درک و نسبت به مسائل و مشکلات مردم احساس وظیفه کنند.

وی بابیان اینکه دشمنان جمهوری اسلامی هیچ گاه نتوانستند بر علیه این کشور و ملت کاری از پیش ببرند افزود: دشمنان ما با تحریم و معاصره اقتصادی نمی توانند هیچ غلطی بکنند و انها اتاق جنگ رصد گر دقیق و در کنارش جنگ مهم رسانه ای و تبلیغاتی علیه کشور ما به راه انداختند و هدفشان هم ایجاد اضطراب و یاس نا امید کردن مردم و بدبین شدن به نظام و بزرگ جلوه دان تمامی مشکلات اقتصادی است.

امام جمعه حاجی اباد خاطر نشان کرد: کشور ما در زمینه های نظامی، علمی و، صنعت دفاعی و رشد فکری و معنوی در حال پیشرفت است . نباید بگزاریم که بی اعتمادی بین مردم و دولت ،قوه قضائیه و نیروهای مسلح به وجود بیاید .

مختاری  دعوا کردن، ایجاد تشکیلات موازی را راه اصلاح مشکلات کشور ندانست و افزود: کار را باید دولت انجام بدهد و همه به دولت کمک کنند.

وی گفت ما باید بخاطر داشتن چنین رهبری تیز بین و دشمن شناس خدا را شکر کنیم و اگر رهبری نبودند چه اختلافاتی و دعواهایی که دشمن برای بر هم زدن امنیت کشور ایران طراحی نکرده است، دولت هم قدر این حمایت باز گذاشتن دست و بسیج تمام امکانات کشور برای کمک به دولت را بداند.

این مقام مسئول افزود: یکی از فرصتهای مهم  تشکیل جبهه ای واحد از کشورهای تحریم شده  امریکا مثل ایران، چین، روسیه، ترکیه .. روزنامه واشنگتن پست هم اظهار نگرانی شدید کرده است.

وی بیان کرد: کارهای جهادی شبانه روزی دولت و مسئولین  باید بیشتر شود و کسانی که اهل کار جهادی نیستند بروند کنار و وزارت صنعت معدن تجارت باید برای کنترل بازار ورود کند و ایسن وزارت خانه بر کارخانه ها و انبارهای عرضه و کارخانه هایی که مواد اولیه خود را از گمرک یکسال است ترخیص نمی کند نظارت نمی کند و تشکر ویژه از برخی وزارتخانه ها مثل وزارت نیرو هر روز می بینیم در یک استان پروژه بهره برداری می کنند.

امام جمعه حاجی اباد افزود: برای حل مشکلات اقتصادی باید تیم اقتصادی ترمییم و از نیروهای متعهد جوان با نشاط و متخصص متعهد در بدنه دولت فعالیت کنند.

مختاری دیپلماسی اقتصادی و مایوس بودن در کمک اقتصادی از اروپا و ادامه ارتباط و استفاده از بازار عراق و دیگر همسایگان و کمک برای بازسازی سوریه را راه حل مشکلات امروز کشور دانست.

وی در ادامه ضمن تشکر از قوه قضائیه در برخورد با مفسدین اقتصادی افزود: قوه قضائیه با کوچک و بزرگ مفسدین با قدرت مبارزه و برخورد قاطع کردند.

خطیب جمعه حاجی ابادخطاب به تولید کنندگان افزود: بالا رفتن قیمت دارز ضررهایی دارد ولی یک سری برکاتی نیز دارد یکی از برکاتش به صرفه نبودن خرید و فروش کالای خارجی است که می توان از این ظرفیت برای گرفتن بازار داخلی استفاده کنید.

مختاری از کسبه و بازاریان خواست که خودشان بازار را کنترل کنند و اجازه گران ئشدن اجناس را ندهید .

وی تاکید کرد: ورودی کالای قاچاق هرمزگان است باید در واردات و کنترل بنادر و گمرک مراقبت شود بعضی افراد برای ترخیص کالاهای ضروری اقدام نمی کنند با انها برخورد کنید کالایی که محیتاج روزانه مردم است نباید ماهها در گمرک بخوابد .

مختاری در پایان از وضعیت جاده محور سیرجان به حاجی آباد که کوه ریزش کرده نیز گله کرد و گفت: ریزش کوه تا کنون جان ۵ نفر را گرفته و ۳۴ تصادف در همین قسمت داشتیم مسئولین لطفا رسیدگی کنند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=68833

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.