پیارم گزارش می دهد:
بخش احمدی شهرستان حاجی آباد یکی از مناطق محروم استان هرمزگان است اما در عمق محرومیت ظرفیت های ویژه ای دارد و آنچه از همه چیز چشم هربیننده ای را به خودخیره کرده  طبیعت چشم نواز این منطقه است . ...

به گزارش پیارم ؛ بخش احمدی شهرستان حاجی آباد یکی از مناطق محروم استان هرمزگان است اما در عمق محرومیت ظرفیت های ویژه ای دارد و آنچه از همه چیز چشم هربیننده ای را به خودخیره کرده  طبیعت چشم نواز این منطقه است .

درمنطقه احمدی دو نوع آب و هوا وجود دارد قسمت مرکزی آن گرم و مرطوب و گاهی هم خشک و قسمت شمال و به خصوص دهستان کوهشاه آب و هوای معتدل کوهستانی و با این شرایط آب و هوایی که داراست و محصولات گرمسیری و سردسیری فراوان تولید می شود و دارای طبیعت زیبایی شاهد هستیم .

 

در دهستان کوهشاه به لحاظ کوهستانی بودن همه ساله درفصل زمستان باران وبرف فراوان می بارد و درختانی همچون گردو،بادام کوهی و باغی ،زردآلو ،هلو ،انار ،انگور ،انجیر،انواع توت وسیب درختی ورزوک برداشت می شود .

 

امسال یک پدیده نادر چشم هرطبیعتگری را به خود خیره کرد و در رودخانه دهنه عربو یکی از بزرگترین رودخانه های فصلی منطقه کوهشاه می باشد آب زلالی به یک باره به جریان افتاد و مردم راحیرت زده کرد و باعث شد رودخانه ای که درفصول سال فقط در وقت باران دارای سیل و طغیان میشد امسال دردل تابستان دارای آب زلال وخوبی شد که همه مردم به این منطقه جهت بازدید کشیده شدند این آب از دل کوه جاری است وروان است وبه گفته اهالی بی سابقه بوده وخیلی عجیب است .

 

بخش احمدی سرزمین درآمد و طبیعت بکر گردشگری است که فقط اهالی این منطقه از نبودن راه مناسب رنج می برند و در فقر و گرفتاری به سرمی برند و نیازمند نگاه ویژه مسئولان نسبت به توسعه راه های این بخش به خصوص در دهستان کوهشاه توجه کنند تا طبیعت گردشگری و منطقه خوش آب وهوا بیشتر به سایر هموطنان شناسایی شود.

 

درمنطقه کوهشاه به لحاظ کوهستانی بودنش دارای ارتفاعات بلندی شامل قله شاه و کوه آبید و باغ چنار است که در طول سال بسیار خوش آب و هواست و در زمستان برف گیر می شوند و چشمه های آبی از این کوه ها جاری است و طبیعت آبید بسیار چشم نواز است و جنگل درختان کوهستانی فراوان از جمله درختانی بنه و کسور، هورس و بادام کوهی و انواع میوه های سردسیری وجود دارد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها :

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=64417

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.