مام جمعه موقت بندرعباس بابیان اینکه عده‌ای می‌خواهند اسم پژوهش را خراب کنند، گفت:با اسم پژوهش گروهی را دعوت نکنیم که کار پژوهشی را خراب کنند. به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از  شبکه اطلاع رسانی هرمز به نقل از ندای ساحل،حجت‌الاسلام فروزان نژاد، امام جمعه موقت بندرعباس با اشاره به ماندگار شدن اموال ...

مام جمعه موقت بندرعباس بابیان اینکه عده‌ای می‌خواهند اسم پژوهش را خراب کنند، گفت:با اسم پژوهش گروهی را دعوت نکنیم که کار پژوهشی را خراب کنند.

th

به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از  شبکه اطلاع رسانی هرمز به نقل از ندای ساحل،حجت‌الاسلام فروزان نژاد، امام جمعه موقت بندرعباس با اشاره به ماندگار شدن اموال با وقف گفت:اگر فرهنگ وقف را در جامعه رواج دهیم حوزه‌های علمیه و مساجد ما پشتوانه قوی پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه سال گذشته به دلیل کمبود بودجه پنج هزار روستا از نعمت تبلیغ محرم مانده اند، گفت:هم اکنون بسیاری از روستاها از نعمت تبلیغ محروم‌ هستند و  این‌گونه وقف را باید تبلیغ کنیم.

حجت‌الاسلام فروزان نزاد بابیان اینکه عده‌ای می‌خواهند اسم پژوهش را خراب کنند گفت:با اسم پژوهش گروهی را دعوت نکنیم که کار پژوهشی را خراب کنند.

امام جمعه موقت بندرعباس با اشاره به سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) گفت:ما باید با قرآن ارتباط برقرار کنیم و مردم را بافرهنگ قرآن آشنا کنیم تا بازار،عمل و فرهنگ مردم ما قرآنی بشود.

وی بابیان اینکه قرآن و عترت زیباترین چیزهایی است که پیامبر اکرم میان ما گذاشته است، گفت:اگر جامعه‌ای قرآن تنها و یا اهل‌بیت تنها را در نظر بگیرد قطعاً جامعه آسیب خواهد دید،پس ما باید از این فرصت برای معرفی اهل‌بیت استفاده کنیم.

وضعیت سودهای بانکی بسیار تاسف بار است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز به نقل از میناب جنوب، حجت السلام والمسلمین معتمدی فر امام جمعه شهرستان میناب ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا (ع) رحلت پیامبر اکرم(ص) گفت: امروز وظیفه ماست که مکتب پیامبر را از دست اندازی و آسیب دشمنان اسلام حفظ کنیم، و آن را به جایگاهی که دارد به دنیا بشناسانیم.

وی گفت: امروز پیامبر را باید از دست وهابیت و داعش نجات داد، آنها مکتب محمدی را مکتب جنگ و خونریزی معرفی می کنند، مکتب پیامبر در خطر است و باید وظیفه خود را بعنوان مسلمان و پیرو مکتب محمدی در شناساندن درست این وحی الهی به تمام دنیا تمام تلاش خود را انجام بدهیم.

وی با انتقاد به سود بالای بانک ها در کشور گفت: وضعیت سودی که بانک از مردم می گیرند بسیار تاسف بار است که صدای مردم را درآورده است.

معتمدی فر بیان داشت: چرا در کشور ژاپن باید نرخ سود بانکی صفر باشد و در کشور ما ۲۷ درصد باشد و این برای کشور ما که اسلامی هستیم باعث تاسف و نگرانی است.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته وقف و روز وقف گفت: دنیا دارد با نیت وقف پیش می رود بسیاری از دانشکده های بزرگ دنیا موقوفه هستند، نیت وقف را باید بصورت درست به مردم بشناسانیم و آنها را از اثرات مثبت و اجر معنوی آگاه کنیم.

امام جمعه شهرستان میناب بیان داشت: متاسفانه در جامعه اسلامی وقف کم شده است و اینکه چرا این امر کم شده چون تصرف در وقف افزایش پیدا کرده و این خود معضلی برای جامعه ماست.

وی در بخشی دیگر ۲۶ آذر روز حمل و نقل را گرامی داشت و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از راه های کشور آسفالت و مناسب گردید ولی در حال حاضر همان راه ها دیگر جوابگوی حمل و نقل امروزی نیست.

امام جمعه میناب افزود: مسیرهای بسیاری در میناب نیاز به تعویض وتعمیرات دارند، مسیر میناب به بشاگرد  که از بعد انقلاب هیچ تغییری حاصل نشده، مسیر تیاب، هشتبندی، و جاده سه راهی میناب رودان بندرعباس که هنوز بعد از سال ها وضعیت نابسامانی دارند که امیدواریم با تلاش مسئولین این امر به پایان برسد.

مسئولین به وضعیت درمان مردم رسیدگی کنند

به گزارش هرمز به نقل از کیش پرس، حجت الاسلام علیدادی با بیان اینکه فتنه گران به حدی فضای کشور را غبارآلود کرده بودند که استکبار جهانی را به شوق رقص واداشته بود افزود: آنها در رسانه های خود علیه انقلاب، امام عظیم الشان و رهبری معظم انقلاب و شهدا حرف می زند؛ خوشحالی می کردند و فکر می کردند که انقلاب اسلامی تمام شده است.

وی افزود : ۹ دی آنچنان چشم فتنه را کور کرد که تمامی مخالفان و معاندان درلاک خود فرو رفتند.
علیدادی برخورد قاطعانه مردم با فتنه و فتنه گران را علت شفاف سازی فضای کشور توصیف کرد و گفت: برخورد مردم با فتنه و فتنه گران آنچنان قاطع و جدی بود که پس از ۹ دی شاهد کوچکترین فضای غبارآلودی در جامعه نبودیم.
وی ۹ دی را در تاریخ انقلاب اسلامی از افتخارات ملی و دینی خواند و تاکید کرد: این روز حقیقتا یوم الله است و باید آن را تحلیل کرد و ارج نهاد.
خطیب جمعه کیش با بیان اینکه ۹ دی انقلاب اسلامی را بیمه کرد اظهار داشت: به کسانی که درمقابل جریانات ضدانقلاب، لیبرالی و گروهک ها به طور قاطع ایستادند و ۹ دی را خلق کردند باید تبریک گفت.
وی در بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه به مشکلات درمان مردم در جزیره کیش اشاره کرد و افزود: با کمال تأسف مردم این جزیره در بخش درمان دچار مشکل شده اند.
امام جمعه کیش از رسانه ها و مطبوعات درخواست کرد با انعکاس مشکلات مطرح شده مردم در نماز جمعه در حل مشکلات مردم جزیره گام مثبتی بردارند.
وی خطاب به مسئولین کشور افزود: وزیر انقلابی، محترم و موفق این دولت و در رأس آن به وزیر بهداشت و درمان کشور که بحث درمان را در کشور به راحتی توانسته است مدیریت کند و یکی از موفقیت های بزرگ این دولت محسوب می شود؛ چرا باید مردم جزیره کیش استثناء شوند و با اتفاقاتی که در اینجا رقم خورده است مردم در بخش درمان خصوصا در تامین هزینه های درمان با آنکه زیر مجموعه تامین اجتماعی هستند دچار مشکل باشند.
علیدادی ابراز کرد: از کسانی که در کشور مسئولیت دارند و مسئولین استانی، تامین اجتماعی، وزارت بهداشت خواهان این هستیم که مشکل مردم را حل کنند تا به امید خدا همانگونه که امروز در این خطبه ها انتقاد کردیم که زیبنده این حرکت جهادی وزارت بهداشت و درمان نیست که در بخشی از کشور، مردم جزیره کیش در تامین هزینه های درمان دچار مشکل شوند در هفته آینده بتوانیم این خبر خوش را به مردم اعلام کنیم که مشکلات برطرف شده است.
حجت الاسلام علیدادی در بخش دیگری از خطبه ها، راهپیمایی ۲۰ میلیونی مسلمانان جهان در اربعین حسینی را ستود و تصریح کرد: در فضای ناامن و مسمومی که استکبار جهانی بوسیله گروهک های تکفیری داعش در کشور عراق به وجود آورده بود بزرگترین اجتماع و راهپیمایی مسلمانان در جهان در اربعین حسینی شکل گرفت. راهپیمایی که تماما مردمی بود و میزبان آن نیز علاقمندان به امام حسین(ع) بودند و هیچ دولتی در آن دخالت نداشت.
وی با تسلیت رحلت پیامبر(ص)، شهادت امام حسن (ع) و امام رضا(ع) هجرت پیامبر از مکه به مدینه را مبدأ تاریخ مسلمانان خواند و ادامه داد: این هجرت، هجرتی است که باعث شد پیام اسلام و حکومت اسلامی به سراسر جهان برسد و اسلام جهان گیر شود.
خطیب جمعه کیش همچنین با بیان فرمایشاتی از امیر المومنین علیه السلام به تشریح شخصیت و خصوصیات بی نظیر پیامبر اسلام در تحمل سختی ها و گسترش اسلام و فضای اسلامی در جهان پرداخت و اظهار کرد: دو گروه از افراد در همه جوامع وجود دارند که بیشتر مشکلات جامعه از آنان است اول کسانی که همه چیز را تنها برای خود می خواهند و دوم کسانی که در مقابل حق تمکین نکرده و از آنچه باید انجام دهند سرباز می زنند.
وی تصریح کرد: مشکل اساسی جامعه بشری با این دو گروه است که اگر جامعه ای بتواند با این دو گروه برخورد کرده آن ها را مطرود یا حذف کند جامعه ای سالم خواهد بود.
نماز جمعه این هفته کیش با حضور حجت الاسلام طباطبایی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و حجت الاسلام ارجمند رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان هرمزگان و مردم مومن و خداجوی کیش به امامت حجت الاسلام علیدادی در مسجد خاتم الانبیاء برگزار شد.

برچسب ها :

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=24570

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.