فرمانده سپاه حاجی آباد گفت: : جامعه اصناف در طول روز با مادیات و مباحث دنیای در حال کار هستند به همین علت در اماکن تجاری باید به تقویت باورها و ارزش‌های دینی توجه ویژه‌ای شود. به گزارش  پیارم سرهنگ حجت امیری کیا در جمع بازاریان پاساژ ستاره جنوب اظهار کرد: قرآن کریم قبولی عبادت‌ها را مشروط ...

فرمانده سپاه حاجی آباد گفت: : جامعه اصناف در طول روز با مادیات و مباحث دنیای در حال کار هستند به همین علت در اماکن تجاری باید به تقویت باورها و ارزش‌های دینی توجه ویژه‌ای شود.

به گزارش  پیارم سرهنگ حجت امیری کیا در جمع بازاریان پاساژ ستاره جنوب اظهار کرد: قرآن کریم قبولی عبادت‌ها را مشروط بر اقامه نماز می‌داند که این امر نشان‌دهنده عظمت نماز است و هر عمل نیکی عبادت محسوب خواهد شد ولی هرگز به نماز نمی‌رسد و همچنین در روز قیامت همه کارها بر اساس نماز افراد سنجیده خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ روایت حضرت جبرئیل که فرموده‌اند اگر تعداد نمازگزاران جماعت از ۱۰ نفر بیشتر شود کسی نمی‌تواند ثواب آن را حساب رسی کند، نشانه‌گر اهمیت اقامه نماز جماعت است و اگر نماز جماعت در اماکن عمومی برپا شود اجر آن زیادتر و سبب اتحاد جامعه اسلامی خواهد شد و همچنین در احکام اسلامی نیز توصیه شده است حتی اگر دو نفر قصد اقامه نماز را دارند فرد برتر باید امامت فردی دیگر را برعهده گیرد.

فرمانده ناحیه حاجی آباد تصریح کرد: جامعه اصناف در طول روز با مادیات و مباحث دنیای در حال کار هستند به همین علت در اماکن تجاری باید به تقویت باورها و ارزش‌های دینی توجه ویژه‌ای شود و در این راستا بسیج به برگزاری نماز جماعت در اماکن مذکور اقدام کرده است.

وی افزود:اقامه نمازاین واجب الهی در هرمکانی به نوبه خود جلوه ای دیدنی  از اوج بندگی انسان در برابر حق تعالی را به نمایش خواهد گذاشت ، توجه به این مسئله الهی به صورت جماعت خود جلوه زیباتری از بندگان را در برابر خداوند متعال نمایان می کند که دست در دست برکرمش بالا می کنند و در برابرش کرنش می نمایند.

ریاست اداره صنعت معدن تجارت  شهرستان حاجی آباد  در برگزاری این برنامه معنوی ،با اشاره به اینکه نخستین نماز جماعت با استقبال کسبه این شهر در پاساژ ستاره جنوب برگزار شد اظهار داشت این برنامه الهی  در نقاط مختلف در اماکن تجاری برگزار می شود.

رامین آشوری  افزود: در این راستا به نوبت ودر زمانهای مختلف نماز جماعت در اماکن تجاری که فضای مناسبی دارند اجرا خواهد شد .

از جلوه های این حضور ،در برگزاری نخستین نماز جماعت در این مکان تجاری این بود که ، مغازه داران با بستن مغازه های خود اقامه  نماز جماعت کردند ودر این وقت الهی درب دنیا را بستند ودرب الهی را بیش از پیش گشودند .

پیامبر اسلام(ص) فرموده‌اند مَثل نماز مَثل ستون خیمه است، اگر ستون محکم باشد طناب‌ها و میخ‌ها و چادر کارآیى دارند، اما اگر ستون بشکند نه طنابى به کار مى‌آید و نه میخى و نه چادرى. از این احادیث در ارتباط با جایگاه نماز بسیار بیان شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=54727

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.