شهردار حاجی‌آباد گفت:بافت‌های فرسوده نیازمند ترمیم است و اعتبارات تخصیص یافته پاسخگوی نیاز شهرداری نیست. به گزارش پیارم حاجی‌آباد، علیرضا حسن‌زاده صبح امروز در نشست صمیمی که با رئیس مجمع‌ نمایندگان هرمزگان در خانه ملت و با حضور رئیس و سایر اعضاء شوراء تشکیل شد به مسائل و مشکلات شهرستان اشاره کرد. وی اظهار داشت: ...
شهردار حاجی‌آباد گفت:بافت‌های فرسوده نیازمند ترمیم است و اعتبارات تخصیص یافته پاسخگوی نیاز شهرداری نیست.

به گزارش پیارم حاجی‌آباد، علیرضا حسن‌زاده صبح امروز در نشست صمیمی که با رئیس مجمع‌ نمایندگان هرمزگان در خانه ملت و با حضور رئیس و سایر اعضاء شوراء تشکیل شد به مسائل و مشکلات شهرستان اشاره کرد.

وی اظهار داشت: این شهرستان برخوردار از ۶۰۰ هکتار محدوده شهری و یک هزار و ۵۰۰ هکتار حریم شهر است، از این ۶۰۰ هکتار۱۰درصد بافت شهر فرسوده است و با توجه به این که روی کمربند زلزله هستیم ۶۰ درصد که هسته اصلی شهر و بافت قدیم در این منطقه می‌باشد از بین خواهد رفت، پس نیاز است در کمترین فرصت این بافت‌ها ترمیم شود.

حسن‌زاده، ترمیم بافت‌های فرسوده را مهم‌ترین دغدغه شهرداری و شورای شهر عنوان کرد و افزود: اعتبارات با حمایت فرماندار مصوب می‌شود اما نهایتا”۱۰ تا ۱۵ درصد تخصیص پیدا نمی‌کند و وضعیت اعتبارات تخصیص یافته در سال گذشته و سال‌جاری نیز به همین منوال است و امسال۱۵ درصد و به صورت اسناد و خزانه تخصیص پیدا کرده و این چالشی است که شهرستان با آن روبروست و این اعتبارات پاسخگوی نیاز شهر نیست.

وی به مشکلات خودروهای شهرداری نیز اشاره کرد و افزود: شهرداری دارای ۱۳دستگاه ماشین می‌باشد، عمر و کارکرد همه آنها بالای۲۰ سال است و این ماشین‌آلات نیاز به نوسازی دارد که منوط به تسهیلات‌لازم با بهره‌کم در این زمینه است.

شهردار حاجی‌آباد همچنین اذعان داشت: با توجه به شکل طبیعی شهرستان حاجی‌آباد، دو رودخانه نیزار و مرادآباد در نزدیکی شهر وجود دارد که نیاز به حریم و بستر مرده این دو رودخانه است و اگر اداره آب منطقه‌ای بتواند حریم و بستر مرده را به شهرداری تحویل دهد، می‌توانیم برای پارک‌های محلی و وسائل بازی برای بچه‌ها و دیگر کارهای عمرانی استفاده کنیم.

وی همچنین به مشکل فضای سبز اشاره‌ای داشت و افزود: در حوزه فضای سبز شهرداری با کمبود آب روبروست و ضرورت دارد که یک حلقه‌ چاه حفر شود، بویژه در حوالی مسکن مهر که بردن آب شهر به این مناطق هزینه بر می‌باشد و خالی از فضای سبز است و عده زیادی از مردم در آنجا ساکن هستند و اگر یک حلقه‌ چاه در این قسمت از شهر تخصیص داده شود، یک کمربند سرسبز برای حاشیه شهر ایجاد خواهد شد و مشکلات فضای سبز شهری حل می‌شود.

حسن‌زاده یادآور شد: با پیشنهادات خوبی که از سوی اعضای شورای شهر مطرح شده هزار نخل پیارم در دست کاشت خواهیم داشت و مقرر شد، زمین‌های جنگلی خارج از محدوده شهردر حدود۲۰ هکتار به شهرداری واگذار شود تا درآمد پایداری برای شهرداری ایجاد شود که متاسفانه دستگاه‌های مرتبط موافقت نکردند اما قرار بر این است که در تمام فضاهای خالی سبز شهر پیارم کاشته شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=67728

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.