جدیدترین آمار صندوق بین‌المللی نشان می‌دهد وضعیت ایران به لحاظ بیکاری در جهان در سال‌های ۹۲ تا ۹۵ با ۱۳ پله‌ نزول بدتر شده و رتبه کشورمان از ۲۹ به ۱۶ رسیده که به معنای بدتر شدن وضعیت بیکاری در این کشور است.   به گزارش پیارم به نقل از خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری ...

جدیدترین آمار صندوق بین‌المللی نشان می‌دهد وضعیت ایران به لحاظ بیکاری در جهان در سال‌های ۹۲ تا ۹۵ با ۱۳ پله‌ نزول بدتر شده و رتبه کشورمان از ۲۹ به ۱۶ رسیده که به معنای بدتر شدن وضعیت بیکاری در این کشور است.

 خبرگزاری فارس: ایران شانزدهمین کشور با بیکاری بالا در جهان/ رتبه ایران در ۴ سال اخیر۱۳پله نزول کرد

به گزارش پیارم به نقل از خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، بررسی جدیدترین آمار صندوق بین‌المللی پول از میزان بیکاری در کشورهای جهان در سال ۲۰۱۶ نشان می‌دهد رتبه ایران به لحاظ بیکاری هنوز نتوانسته به جایگاه پیش از دولت یازدهم بازگردد و طی سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ (۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵) ۱۳ پله بدتر شده است.

هرچه رتبه کشوری بالاتر باشد یعنی بیکاری کمتری دارد و هرچه رتبه کمتر و به ابتدای فهرست نزدیک شویم کشورها با نرخ بیکاری بیشتری مواجه هستند.

بر اساس این گزارش، نرخ بیکاری ایران در سال ۲۰۱۶ به ۱۲٫۴۵ درصد افزایش یافت. در عین حال، رتبه کشور به لحاظ بیکاری در جهان نسبت به سال گذشته ۹ پله بدتر شده است و هنوز نتوانسته به جایگاه ۳ سال گذشته یعنی در سال ۲۰۱۳ برابر با سال ۱۳۹۲ پیش از آغاز به کار دولت یازدهم بازگردد.

بر این اساس، ایران در سال ۲۰۱۶ شانزدهمین کشوری است که نرخ بالای بیکاری در آن وجود دارد. به این ترتیب، رتبه ایران از ۲۵ در سال ۲۰۱۵ به ۱۶ در سال ۲۰۱۶ رسیده و ۹ پله بدتر شده است.

رتبه ایران در رده‌بندی کشورهای جهان به لحاظ بیکاری در سال ۲۰۱۳ برابر با ۲۹ و در سال ۲۰۱۴ برابر با ۲۶ بوده است که در سال ۲۰۱۵ به ۲۵ و در سال ۲۰۱۶ به ۱۶ رسیده که به معنای بدتر شدن جایگاه ایران در رده‌بندی جهانی است. هرچه رتبه از این لحاظ بیشتر باشد، آن کشور بیکاری کمتری دارد.

بر اساس برآوردهای این نهاد بین‌المللی، نرخ بیکاری ایران در سال۲۰۱۳ برابر با ۱۰٫۴ درصد، در سال ۲۰۱۴ برابر با ۱۰٫۶ در سال ۲۰۱۵ برابر با ۱۱ درصد و در سال ۲۰۱۶ برابر با ۱۲٫۴۵ درصد برآورد شده است.

همچنین بر اساس آمار این نهاد بین‌المللی، نرخ بیکاری ایران در سال جاری میلادی نیز افزایش می‌یابد و به ۱۲٫۵۲ درصد خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، آفریقای جنوبی رتبه نخست بیکاری در جهان را با ۲۶٫۷ درصد به خود اختصاص داده است و پس از آن  بوسنی هرزگوین با ۲۵٫۴ درصد و یونان با ۲۳٫۷ درصد قرار دارد.

رتبه‌های چهارم تا پانزدهم به این شرح است: مقدونیه ۲۳٫۵۵ درصد، ونزوئلا ۲۱٫۲۳ درصد، سودان ۱۹٫۶، ارمنستان ۱۸٫۷ درصد، اسپانیا ۱۷٫۷ درصد، افغانستان ۱۶٫۱ درصد، صربستان ۱۵٫۹۹ درصد،.کرواسی ۱۴٫۹ درصد، قبرس ۱۲٫۹ درصد، جامائیکا ۱۲٫۸ درصد، مصر و نیجریه ۱۲٫۷ درصد و جمهوری سائوتومه و پرنسیپ ۱۲٫۵۹ درصد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=62010

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.