« با وجود توافق هسته ای سال ۲۰۱۵، ایران هنوز به دنبال آن است که از مسیرهای غیرقانونی به تکنولوژی و دانش لازم برای توسعه تسلیحات هسته ای و برنامه موشکی خود دست یابد…» به گزارش پیارم حاجی آباد مجله آمریکایی “ویکلی استاندارد” (Weekly Standard)، با انتشار گزارشی، ایران را به تلاش برای دستیابی به تسلیحات ...
« با وجود توافق هسته ای سال ۲۰۱۵، ایران هنوز به دنبال آن است که از مسیرهای غیرقانونی به تکنولوژی و دانش لازم برای توسعه تسلیحات هسته ای و برنامه موشکی خود دست یابد…»
تاسیسات هسته ای ایران بدنبال تسلیحات کشتار جمعی است!

به گزارش پیارم حاجی آباد مجله آمریکایی “ویکلی استاندارد” (Weekly Standard)، با انتشار گزارشی، ایران را به تلاش برای دستیابی به تسلیحات هسته ای متهم کرده است.

 

چنین فضاسازی هایی از سوی رسانه های آمریکایی در حالی صورت می پذیرد که همین چند روز پیش «آنتونیو گوترش»، دبیرکل جدید سازمان ملل، ضمن تایید پایبندی ایران به توافق هسته ای، عنوان کرد: “هیچ مدرکی دال بر خرید یا انتقال مواد دارای کاربرد دوگانه هسته‌ای-غیرنظامی در مسیر خارج از کانال خرید برجام، موجود نیست.”

 

در این گزارش که تحت عنوان “ایران هنوز به دنبال شکار تکنولوژی تسلیحات هسته ای در آلمان است” منتشر شده، می خوانیم:

«شواهد تکان دهنده جدید از گزارشات اطلاعاتی آلمان حاکی از آن است که ایران با وجود توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ هنوز به دنبال آن است که از مسیرهای غیرقانونی به تکنولوژی و دانش لازم برای توسعه تسلیحات هسته ای و برنامه موشکی خود دست یابد.

 

یکی از گزارشات ایالت هامبورگ عنوان می کند: “هیچ شاهدی بر تغییر کامل سیاست های هسته ای ایران پس از توافق هسته ای، وجود ندارد.”
بر اساس این گزارش، دادستان فدرال علیه سه شهروند آلمانی به علت فروش ۵۱ شیرفلکه مخصوص به شرکت های ایرانی، اعلام جرم کرده است؛ این قطعات می تواند در رآکتور آب سنگین اراک ایران مورد استفاده قرار گیرد.

 

در گزارش دیگری که توسط ایالت بادن-وورتمبرگ در رابطه با منع گسترش تسلیحات اتمی، بیولوژیکی و شیمیایی منتشر شده، آمده است: “کشورهایی مانند ایران، پاکستان و کره شمالی، با وجود تحریم های بین المللی به تلاش خود برای دستیابی به تکولوژی های مربوط به ای تسلیحات ادامه می دهند.”

 

بر اساس این گزارش ایران به دنبال دستیابی به محصولات و دانش فنی در زمینه تسلیحات کشتار جمعی[!] و تکنولوژی موشکی است.

 

سومین گزارش نیز که مربوط به ماه گذشته است و توسط یکی دیگر از ایالت های آلمان منتشر شده عنوان کرده است که پاکستان، کره شمالی و ایران تلاش کرده اند تا محصولاتی را به صورت غیر قانونی از شرکت های آلمانی در ایالت راینلاند-فالتز تهیه نمایند. با توجه به تحریم های سازمان ملل و قوانین صادراتی آلمان، تهیه این کالاها باید مورد تایید مقامات قرار گیرد. این کالاها می تواند در برنامه هسته ای و موشکی مورد استفاده قرار گیرد.»

فضاسازی این رسانه آمریکایی و استناد به گزارش های اطلاعاتی برخی ایالت های آلمان، در حالی صورت می پذیرد که حتی آژانس اطلاعات فدرال آلمان نیز در گزارش اطلاعاتی خود که روز سه شنبه منتشر شده، این اطلاعات را تایید نکرده است.

ویکلی استاندارد در انتهای گزارش خود می نویسد: «از تمام موارد فوق به روشنی پیداست که ایران هنوز مصمم است که قدرت هدف گرفتن دشمنان خود بوسیله تسلیحات کشتار جمعی را به دست آورد[!]»جام نیوز

 

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=64320

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.