امام جمعه شهرستان حاجی آباد گفت: جامعه باید یک شناختی از امربه معروف و نهی از منکر داشته باشد امربه معروف نماد محبت مدنی در جامعه اسلامی است . به گزارش پیارم حاجی آباد، حجت الاسلام مختاری رئیس ستادامر به معروف و نهی از منکر شهرستان حاجی آباد گفت: ماه رمضان بزرگترین فرصت و ظرفیت ...

امام جمعه شهرستان حاجی آباد گفت: جامعه باید یک شناختی از امربه معروف و نهی از منکر داشته باشد امربه معروف نماد محبت مدنی در جامعه اسلامی است .

IMG_0047

به گزارش پیارم حاجی آباد، حجت الاسلام مختاری رئیس ستادامر به معروف و نهی از منکر شهرستان حاجی آباد گفت: ماه رمضان بزرگترین فرصت و ظرفیت برای رهائی از قید دنیا و ذخیره اندوخته برای آخرت است.

رئیس ستاد امربه معروف شهرستان ضمن اشاره به بیانات و فتواهای ارزشمند حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به بیان اهمیت این واجب فراموش شده پرداخت و پس از مطرح کردن معروفات و منکرات اولویت دار شهرستان توسط اعضای ستاد، راهکارهایی ارائه و تصویب گردید.

حجت الاسلام مختاری امام جمعه شهرستان حاجی آباد اظهار داشت: بهترین فرصت برای امربه معروف و نهی از منکر همین ماه مبارک رمضان است امربه معروف کار انبیا و اولیا خداوند است.

وی افزود: جامعه باید یک شناختی از امربه معروف و نهی از منکر داشته باشد امربه معروف نماد محبت مدنی در جامعه اسلامی است .

حجت الاسلام مختاری افزود: نگاهی امروز در جامعه نسبت به امربه معروف شکل گرفته است که متاسفانه خود ماها هم بی تقسیر نیستیم در این زمینه حضرت امربه به ورش امر به معروف است .

مختاری ادامه داد: امربه معروف وظیفه همه ماها است ما در محیط اداره و جامعه خانواده باید امربه معروف و نهی از منکر بکنیم.

مختاری بیان داشت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر ظرفیت ارزشمندی است که به لحاظ جایگاه معنوی بالاترین اهمیت را دارد و می طلبد که کلیه اعضاء ستاد بصئورت منظم در جلسه شرکت نمایند.

سرهنگ امیری کیا فرمانده سپاه حاجی آباد در ادامه اضافه کرد که جامعه آماج حملات فرهنگی و جنگ نرم است و اگر ستاد فعال شود، ظرفیت خوبی در اختیار است و می توان در این زمینه از مجامع علمی و بسیج بهره برد و به تصمیم سازی و سیاستگذاری رسید و بیش از پیش مایه رشد و عزت شهرستان را رقم زد.

وی به گزارش فعالیت های انجام شده پرداخت و افزود: مناطق آلوده در شهر شناسایی شده است و محله های آسیب پذیر در دستور کار ستاد احیا امربه معروف قرار دارد و در این محله ها برنامه نماز و برنامه های فرهنگی زیادی در حال برگزار می باشد.

حجت الاسلام درویشی ریاست اداره تبلیغات اسلامی پراکندگی دستگاههای فرهنگی و انجام کارهای موازی را برشمرد و گفت: این واجب فراموش شده باید نهادینه شود چرا که به فرموده امام اصل اسلام بر پایه ی امر به معروف و نهی از منکر است و این وظیفه ای همگانی است. تذکر لسانی وظیفه همه است و باید ستاد با قدرت کار را پیگیری کند چرا که قانون صریحاً از شما حمایت خواهد کرد.

در این جلسه قوانین مربوط به حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر تشریح شد و در راستای هموار ساختن انجام این فریضه اولویت ها وخط مشی ها مطرح و بین اعضا تبادل نظر گردید.

از جمله ی تصمیم های این ستاد در این جلسه این بود که افراد علاقه مند به این امر ساماندهی شده و به آنها آموزش های لازم داده شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=55277

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.