به بهانه 14 اسفند، سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) سری به کمیته امداد شهرستان حاجی آباد زدیم و گفتگویی داشتیم با آقای مرادی رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان حاجی آباد ...

به گزارش پیارم، در ابتدا مرادی ضمن تبریک سالروز تاسیس کمیته امداد عنوان کرد که این نهاد از سال ۱۳۵۹ و دو سال پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در شهرستان حاجی آباد راه اندازی شد و تا به امروز مشغول خدمت رسانی به مردم تحت پوشش خود می باشد. ایشان در ادامه افزودند در حال حاضر در شهرستان حاجی آباد تعداد ۴۸۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند که از این تعداد ۲۳۰۰ خانوار زن سرپرت و مابقی دارای سرپرست با مشکلات از کارافتادگی، بیماری و کهولت سن می باشند و خدماتی که دریافت می کنند در قالب خدمات بهداشتی و درمانی، عمرانی و ساختمانی، دریافت مستمری،آموزش و مشاوره، اردوهای سیاحتی و زیارتی، پرداخت جهیزیه به نوعروسان و وام های کارگشایی و ضروری بوده است.وی بیان کرد در ۱۱ ماهه اخیر بیش از هشت میلیارد تومان مستمری به خانواده های واجد شرایط پرداخت شده است و همچنین در زمینه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و وام های کارگشایی نیز جمعا به تعداد ۵۷۸ نفر بالغ بر دو میلیارد و هشتصد میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی ادامه داد از دیگر خدمات کمیته امداد در ۱۱ ماهه اخیر پرداخت کمک هزینه ازدواج به ۱۷۱ زوج  با اعتباری بالغ بر ۵۱۹ میلیون تومان در قالب وام بلاعوض بوده است.

مرادی افزود با توجه به شرایط فعلی و ناتوانی مردم در خرید مسکن، تعداد قابل توجهی از خانواده های تحت پوشش سرپناهی برای زندگی و حتی توانایی پرداخت اجاره خانه را ندارند که در همین راستا در بخش عمرانی تعداد ۳۵ واحد مسکونی در شهرستان حاجی آباد در حال احداث است و در بخش پرداخت اجاره خانه نیز از اول امسال تا کنون حدود ۶۸ میلیون تومان برای ۵۸ خانواده اجاره مسکن پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد در حال حاضر تعداد ۸۵۰ نفر دانش آموز و ۱۴۰ نفر دانشجو از خدمات تحصیلی کمیته امداد امام خمینی شهرستان حاجی آباد استفاده میکنند که مجموع کمک هزینه پرداختی به آنها در امسال حدود ۳۹۰ میلیون تومان بوده است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به موضوع خوداشتغالی افراد تحت پوشش افزود در سال ۹۷ با مشارکت مددجویان و بانک های عامل تعداد ۲۵۰ طرح اشتغال و توانمندسازی با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و پانصد میلیون تومان اجرا شد.

در حال حاضر شهرستان حاجی آباد تعداد ۳۰۰ نفر یتیم زیر ۱۸ سال دارد که هر کدام برای خود حامی مالی دارند و حداقل ماهیانه مبلغ یکصد و پنجاه هزار تومان به حساب آنها واریز می شود.

مرادی در ادامه صحبت های عرضه داشت با توجه به شروع شدن هفته احسان نیکوکاری مثل هر سال پایگاه های جمع آوری کمک های مردمی در سطح شهرستان برپا می گردد و امید است که مردم نیکوکار همچون سال های گذشته با کمک های خود افراد نیازمند را حمایت کنند. همچنین در همین راستا تعداد هشت هزار پاکت برای جمع آوری کمک های نقدی در مدارس توزیع شده و مبالغ جمع آوری شده در هر مدرسه به دانش آموزان نیازمند همان مدرسه اختصاص داده می شود.

وی در پایان به موارد دیگری از خدمات کمیته امداد امام خمینی شهرستان حاجی آباد اشاره کرد که میتوان به اعزام تعداد ۲۸۸ نفر زائر به شهر مقدس مشهد و قم و همچنین اغزام ۱۲۰ نفر به عتبات عالیات(کربلای معلی) و آموزش ۱۵۸ نفر هنرجو در مرکز آموزش فنی و حرفه ای اشاره کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=69336

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.