مدیر جهاد کشاورزی حاجی آباد گفت : از اواخر اسفند  گرده افشانی نخیلات در چهار هزار و ۴۵۰ هکتار از نخیلات حاجی آباد آغاز شد ه است. به گزارش پیارم حاجی آباد  ناظم عباس زاده اظهار کرد : سطح زیر کشت خرما در سال گذشته نیز چهار هزار و ۴۵۰ هکتار می شد که امسال نیز در ...

مدیر جهاد کشاورزی حاجی آباد گفت : از اواخر اسفند  گرده افشانی نخیلات در چهار هزار و ۴۵۰ هکتار از نخیلات حاجی آباد آغاز شد ه است.

به گزارش پیارم حاجی آباد  ناظم عباس زاده اظهار کرد : سطح زیر کشت خرما در سال گذشته نیز چهار هزار و ۴۵۰ هکتار می شد که امسال نیز در همین مقدار است .

وی با اشاره به اینکه  نقاط مهم تولید خرما در حاجی آباد شامل روستاهای  در آگاه ،تزرج ، احمدی طارم می باشد ادامه داد :ارقام مهم خرما در شهرستان حاجی آباد شامل ارقام پیارم ،مضافتی، شاهانی ، خنیزی وخاصویی  می باشد.

وی برگزاری کلاس های آموزشی مبارزه با افات وبیماری ها ، تغذیه نخیلات وتوزیع کودهای ان پی آر بین  نخلداران ،اجرای طرح های توسعه نخلستان ها وحذف وجایگزینی نخیلات فرسوده را از جمله فعالیت هایی برشمرد که در راستای افزایش کمی وکیفی محصول خرما در حاجی آباد صورت گرفته است.

عباس زاده با بیان اینکه فصل گرده افشانی نخیلات در حاجی اباد از اواخر اسفند شروع می شود وتا اردیبهشت ماه به طول می انجامد خاطرنشان کرد : سازگاری محصول خرما با شرایط آب وهوایی شهرستان را  از جمله مزیت های تولید خرما در شهرستان برشمرد  .

وی با ابراز اینکه فصل برداشت خرمای حاجی آباد همه ساله از شهریور ماه آغاز می شود و تاآبان ماه ادامه  می یابد ابراز داشت : حاجی آباد حائز رتبه اول تولید خرما در استان می باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=61757

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.