مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان هرمزگان بخش کشاورزی را در تحقق اقتصاد مقاومتی مهم دانست و از ۸۸۲ فقره پرداخت تسهیلات به این بخش خبر داد.  به گزارش پیارم به نقل از شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ رضا سلیمی مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان هرمزگان در پانزدهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی هرمزگان ...
 مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان هرمزگان بخش کشاورزی را در تحقق اقتصاد مقاومتی مهم دانست و از ۸۸۲ فقره پرداخت تسهیلات به این بخش خبر داد.
 به گزارش پیارم به نقل از شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ رضا سلیمی مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان هرمزگان در پانزدهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی هرمزگان عنوان کرد: بخش کشاورزی جایگاه مهمی در اقتصاد مقاومتی دارد و اهمیت سرمایه گذاری در این بخش به ضرورت شکل گیری نهادها و تشکل های قوی جهت توسعه سرمایه گذاری را نشان می دهد تا از این طریق امکان تجمیع منابع خرد و  هدایت و تخصیص بهینه آنها فراهم شود.

 

وی در ادامه افزود: تحقق این امر مستلزم کمک و مشارکت دولت با بخش خصوصی است تا از این طریق ضمن توسعه سرمایه گذاری به افزایش درآمد و تولیدات کشاورزی کمک کند زیرا افزایش سرمایه گذاری در این بخش باعث تسریع رشد اقتصادی سایر بخش ها می شود.

سلیمی تصریح کرد: سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و بسیج و تجهیز منابع، مستلزم وجود نهادهای نظام مند پولی و مالی در این بخش می باشد. علی رغم سهم بالای بخش خصوصی در تولیدات بخش کشاورزی جایگاه نهادهای پولی و مالی نظام مند بخش خصوصی ناچیز بود که این امر حاکی از آن است که فعال کردن نهادهای پولی و مالی بخش خصوصی در این بخش ضروری بوده و لازم است تا بخش خصوصی در ساماندهی منابع پولی و مالی نقش بیشتر و فعال تری ایفا نماید.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان هرمزگان گفت: تشکل های ما در بخش های باغبانی، دام و طیور، صنایع، شیلات و عشایر است؛ این صندوق در سال ۱۳۸۷ تشکیل و هم اکنون با ۲۰۸ تشکل و با سرمایه بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال در حال فعالیت می باشد.

سلیمی با اشاره به نوع فعالیت های این صندوق در استان هرمزگان گفت: اکثر فعالیت های ما پرداخت تسهیلات به موقع به سهام داران بخش کشاورزی است که تا کنون ۸۸۲ فقره به مبلغ ۹۸۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کردیم و لازم به ذکر است که مبلغ تسهیلات پرداختی سال جاری به ۱۱۵ فقره به مبلغ ۱۷۲ میلیارد ریال رسیده است.

مدیرعامل صندوق حمایت از کشاورزی با تاکید بر فعالیت های شاخص این صندوق تصریح کرد: در خصوص آبیاری تحت فشار، از سال ۱۳۸۷ تا سال ۱۳۹۴ تاکنون ۱۳۲۲ میلیارد ریال به استان تزریق شده که تسهیلات مورد نیاز کشاورزان را پرداخت کردیم و بالغ بر ۵۳ هزار هکتار طرح آبیاری قطره ای اجرا شده است که تسهیلات مورد نیاز این بخش نیز پرداخت شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=60234

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.