کارشناس آسیب های اجتماعی گفت: ،امروز در خانواده ها ، اعضای خانواده خیلی کم با هم صحبت می کنند خیلی کم با هم ارتباط برقرار می کنند، گاهی اعضاء خانواده به شدت با هم بیگانه هستند. به گزارش پیارم حاجی اباد، دکتر سید ابولفضل موسوینژاد، در همایش های سبک زندگی اسلامی ایرانی با رویکرد راهی به ...

کارشناس آسیب های اجتماعی گفت: ،امروز در خانواده ها ، اعضای خانواده خیلی کم با هم صحبت می کنند خیلی کم با هم ارتباط برقرار می کنند، گاهی اعضاء خانواده به شدت با هم بیگانه هستند.

به گزارش پیارم حاجی اباد، دکتر سید ابولفضل موسوینژاد، در همایش های سبک زندگی اسلامی ایرانی با رویکرد راهی به سوی زندگی بهتر که به  همت ناحیه حاجی اباد برگزار شداظهار داشت: پرورش فرزندان باید در جهتی باشد که علاوه بر موفقیت در عرصه های تحصیلی و شغلی ، زمینه تربیت آنان به عنوان همسران و والدین آینده نیز فراهم شود.

دکتر سید ابولفضل موسوی نزاد، با تاکید براینکه آرمان فرزند پروری، همسر پروری و والد پروری موفق است افزود: برای رسیدن به این مهم، توجه به سبک های چهارگانه فرزندپروری واصلاح فرایند تربیت بر اساس آن ضروری است.

موسوی ،امروز در خانواده ها ، اعضای خانواده خیلی کم با هم صحبت می کنند خیلی کم با هم ارتباط برقرار می کنند، گاهی اعضاء خانواده به شدت با هم بیگانه هستند.
وی ادامه داد: ما امروز هم در بعد سخت افزاری زندگی و هم در بعد نرم افزاری دچار مشکلات و آسیب های جدی و فرهنگی هستیم، در تغذیه سالم مسیری که طی می کنیم و سبکی که از آن تقلید می کنیم کاملاً به سمت ایجاد بیماری های مختلف برای خودمان گام بر می داریم.

این کارشناس اضافه کرد: بسیاری از خوردنی های ما مصنوعی شده ، بچه های ما نوشیدنی ها و خوردنی های سالمی ندارند،

از طرف دیگر هجوم فرهنگ غربی که یکی از تجلیات آن فضاهای مجازی و تلگرام و امثال اینهاست سبب بروز مشکلات فراوانی در زندگی ها شده است.

موسوی ، بمباران اطلاعاتی که از طریق فضاهای مجازی خصوصاٌ تلگرام و بازی های رایانه ای می شود سبب شده ذهن انسانها درگیر باشد و آن آرامش و طمانینه امروز در افراد کمتر دیده می شود.

وی در ادامه بیان داشت: بچه های ما سابقاً در کوچه ها با شور و نشاط خاصی بازی می کردند، ولی امروز همه بچه ها در خانه ها با موبایل و بازی های آن سرگرم هستند و این بسیار خطرناک است، یکی دیگر از مشکلات ما ماهواره است، ماهواره غیر از حرمت نگاه به تصاویر مستهجن اش آثار بسیار مخربی بر روی خانواده ها می گذارد.

دشمنان با بازی های رایانه ای و مواد غذایی می خواهند ریشه ملت ما را بزنند، رایانه و اینترنت مانند هر پدیده اجتماعی دیگر برخی پیامدهای روانی – اجتماعی را در پی دارد القاء خشونت و پرخاشگری ، القای برخی ارزشهای فرهنگی خاص و القائات سیاسی و عقیدتی و به همین ترتیب وابستگی رفتاری که به رایانه و اینترنت پدید می آید،وابستگی رفتاری به اینترنت و رایانه صرف نظر از اینکه آن را یک بیماری ، آسیب روانی یا معضل اجتماعی بدانیم پدیده ای است مزمن ، فراگیر و عود کننده که به صدمات جدی جسمانی ، مالی و خانوادگی و اجتماعی و روانی همراه است . شخص وابسته به متعاقب وابستگی به آن دچار افت جدی در کارکردهای فردی و اجتماعی می گردد.

وی افزود: نوجوانانی که همیشه با بازی های رایانه ای درگیرند، به انزوا و درون گرایی متمایل شده و در برقراری ارتباط اجتماعی پویا با دیگران ناتوان خواهند بود. این روحیه انزواطلبی باعث می شود که نوجوان از گروه هم سالان جدا شود که این خود زمینه ساز ناهنجاری های دیگر است، حتی متوجه رفت و آمد میهمان نمی شود؛ و همیشه پس از دست کشیدن از این برنامه، با سردرد و کسالت مواجه می شود.

موسوی یکی دیگر از مواردی را که مطرح کردند موضوع غذای اسلامی و استفاده از مواد غذایی تولید داخل کشور خودمان است، مثلا هر فرد در هر جای که زندگی می کند از مواد غذایی مثل سیر، برنج و سبزی، ماست و شیر همان منطقه استفاده کند و غذاهای وارداتی مثل برنج سلامت فرد را به خطر می اندازند زیر برنج های وارداتی اکثرا برنج نیستند و شبه برنج هستند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=57326

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.