مدیر مسئول روزنامه اعتماد پس از شایعه تصمیم اصلاحطبان برای همکاری با دولت و اصولگرایان معتدل در راستای پوشاندن نقاط ضعف جریان اصلاحات، گفت: جریان اصلاح طلب فقط به استفاده از مهره های خود در انتخابات فکر نمی کند و همکاری با دولت و اصولگرایان معتدل را در دستور کار دارد. به گزارش پیارم حاجی ...

مدیر مسئول روزنامه اعتماد پس از شایعه تصمیم اصلاحطبان برای همکاری با دولت و اصولگرایان معتدل در راستای پوشاندن نقاط ضعف جریان اصلاحات، گفت: جریان اصلاح طلب فقط به استفاده از مهره های خود در انتخابات فکر نمی کند و همکاری با دولت و اصولگرایان معتدل را در دستور کار دارد.

به گزارش پیارم حاجی آباد شبکه اطلاع رسانی راه دانا  جدال اصلاح طلبان و دولتی ها برای حضور در انتخابات سال آینده مجلس شورای اسلامی این روزها جالب شده و طرفین به دلیل عدم اعتماد به اردوگاه مقابل، نمی توانند پای یک میز نشسته و وحدت دولت و جریان اصلاحات را فراهم سازند.

 با روی کارآمدن دولت روحانی در خرداد ماه سال گذشته، اصلاح طلبان این انتظار را داشتند که دولت یازدهم مملو از اصلاح طلبانی باشد که در جریان انتخابات ریاست جمهوری به حمایت از حسن روحانی پرداخته بودند. این در شرایطی بود که پس از آغاز به کار دولت جدید، نه تنها روحانی اقبال چندانی به اصلاح طلبان نداشت، بلکه از محمد رضا عارف نیز در هیچ یک از بخش های دولتی بکارگیری نکرد تا ماهیت تفکر روحانی نسبت به اصلاح طلبان مشخص شود.

  به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، عدم تحقق سهمی که اصلاح طلبان از دولت توقع داشتند مخصوصا با عدم استفاده از مهره هایی مثل عارف باعث شده است ورود اصلاحطلبان و دولتی ها در انتخابات به صورت هماهنگ به یک چالش تبدیل شود.

 شنیده می شود که هسته مرکزی رهبری اصلاحات متشکل از کرباسچی، مرعشی، موسوی لاری، محمد رضا خاتمی، شکوری راد و آرمین خباز باشد. این یعنی همان مشاوران خاتمی که دولت از آنها فاصله قابل توجهی پیدا کرده است.

 با این حال شنیده می شود که گردآوری اخبار توسط اصلاح طلبان از سراسر کشور و برآورد آنها از پایین بودن وزن آراء خود، آنها را بر آن داشته است که به سمت دولت و حتی اصولگرایان معتدل نزدیک شوند. موضوعی که اخبار مبنی بر دعوت از یونسی و ترکان برای شرکت در جلسات شورای مرکزی اصلاحات آن را تأیید می کند.

 البته تشکیل جلسات انتخاباتی خارج از عرف و خلاف قانون دولتی ها در سه یا چهار استان کشور و دعوت از چهره های اصلاح  طلب نیز گمان می رود که حرکت عجولانه و خودسرانه این استانداری ها برای ترمیم این نواقص باشد.

 سوالاتی که شبکه اطلاع رسانی مرصاد در خصوص آنها با الیاس حضرتی، مدیر مسئول روزنامه اعتماد و  فعال سیاسی اصلاح طلب به گفتگو نشست.

 اصلاح طلبان با طیف دولت و اصولگرایان معتدل در انتخابات همکاری می کنند

 الیاس حضرتی در پاسخ به سوال شبکه اطلاع رسانی مرصاد در خصوص دورنمای تعامل اصلاحطلبها با طیف دولت برای انتخاباتهای آینده، گفت: اصلاح طلبان با تمام توان و قوا در حال مهیا شدن برای ورود به عرصه انتخاباتهای آتی هستند.

 وی ادامه داد: در این مسیر اصلاحطلبان این قصد را دارند که با طیف دولت نهایت تعامل و همکاری را داشته باشند چون بخش عمده ای از دولت اصلاح طلبان هستند.

 مدیرمسئول روزنامه اعتماد ادامه داد: استراتژی اصلاحات در دور آینده نه تنها همکاری و همراهی با دولت است بلکه با اصولگرایان معتدل نیز در انتخابات می توانیم تعامل داشته باشیم تا به نتیجه مطلوب و انتخابات پرشور برسیم.

 این فعال سیاسی و مطبوعاتی اضافه کرد: اصلا برای اصلاح طلبان این موضوع که به خودشان فکر کنند و به نفرات توانمند و پخته دیگر از دولت یا حتی اصولگرایان معتدل احساس نیاز نداشته باشند مطرح نیست هدف برگزاری یک انتخابات شکوهمند و کار آمد است.

 توقعی جز پیشبرد اهداف اصلاحات از دولت نداریم

 حضرتی افزود: اقای روحانی تا این لحظه ارتباط خوبی با اصلاحطلبان دارند و اصلاح طلبها هم در کنار دولت می مانند.

 وی در پاسخ به این سوال که اصلاح طلبان ظاهرا از چیدمان کابینه راضی نیستند، گفت: اصلاح طلبها توقعی در مورد چیدمان کابینه نداشتند تنها خواستی که داشتیم  استفاده از افرادی بوده که توانمند پخته و دور اندیش باشند و بتوانند کار را پیش ببرند.

 مدیرمسئول روزنامه اعتماد دولت روحانی را در پیشبرد اهداف اصلاحات تا این لحظه موفق ارزیابی کرد.

 حضرتی همچنین در خصوص برگزاری جلسات انتخاباتی دولتی ها و دعوت از اصلاح طلبات در سه یا چهار استان کشور ترجیح داد که سکوت کند.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=24551

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.