مرکز اشتغال و آموزش صنایع دستی در روستای طارم حاجی آباد با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان و جمعی از مسئولین افتتاح شد. ...

به گزارش پیارم حاجی آباد،محسن ضیایی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان اظهار کرد: این مرکز پانزدهمین مرکز اشتغال وآموزش صنایع دستی هرمزگان می باشد که در روستای طارم حاجی آباد افتتاح می شود.
ضیایی افزود:این مرکز در راستای طرح اقتصاد مقاومتی وایجاد اشتغال روستایی در اینجا افتتاح شده است.
وی با بیان اینکه این مرکز زمینه اشتغال برای بیش از یکصد وپنجاه نفر فراهم می شود، افزود: در این مرکز رشته های گلیم بافی، رودوزی های سنتی و حصیر بافی آموزش داده می شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان تاکید کرد: راه اندازی خانه های صنایع دستی و توسعه آن در حاجی آباد موجب می شود تا دانش آموختگان این رشته در معرض فرصت های شغلی متناسب با تخصصشان قرار گیرند.
ضیایی خواستار راه اندازی کارگاه های خانگی تولید صنایع دستی و دوری از مدرک گرایی شد و گفت: همه باید یک هنر یا کار تولیدی را فرا گرفته و به آن به دید تولید ثروت نگاه کنیم.
وی افزود: افتتاح آموزشگاه ها و مراکز مربوط به صنایع دستی علاوه بر ایجاد اشتغال برای هنرمندان، اهرم بسیار مناسبی برای فراگیر نمودن این هنر و به تبع آن پاسداری از صنایع دستی به شمار می رود.
ضیایی تاکید کرد: به تایید فعالان هنرهای سنتی و صنایع دستی در کشور ، پس از ادغام صنایع دستی با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هر روز شاهد رشد و توسعه این هنر صنعت بوده ایم و رشد و توسعه آموزشگاه های صنایع دستی در استان با مشارکت بخش خصوصی و تشکل ها و هنرمندان از مصادیق آن است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=67179

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.