مدیرجهاد کشاورزی شهرستان حاجی آباد از اجرای عملیات اصلاح نژاد دام سبک روستایی به روش لاپاراسکوپی در این شهرستان خبر داد. ...

مهدی عباسپور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان حاجی آباد در گفتگو با خبرنگار پیارم، اظهار کرد: برای نخستین‌بار به منظور اصلاح دام سبک در سال جاری  اقدام به اسفنج گذاری و هورمون تراپی به منظور همزمانی فحلی و افزایش باروری نموده ایم .

مهدی عباسپور افزود: تلقیح مصنوعی در گله در فصل بهار به تعداد ۱۰۰۰ رأس انجام شده و قرار است در فصل پاییز هم  تعدادی دیگر از گوسفندان منطقه تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

وی ادامه داد: با تلقیح مصنوعی و استفاده از نژادهای تایید شده مراکز اصلاح نژاد دام کشور بتوانیم باعث افزایش تولید در دام های منطقه بشویم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان حاجی آباد گفت: با تاکید ریاست سازمان مبنی بر اصلاح دام سبک استان و استقبالی که از سوی دامداران شهرستان صورت گرفته در سال جاری پیشنهاد شده تا ۱۰۰۰ راس از دامهای شهرستان با این روش اصلاح شوند .

عباسپور بیان کرد: شهرستان حاجی آباد به دلیل داشتن شرایط آب و هوایی مناسب از مناطق مستعد برای دامپروری در استان می باشد و بالغ بر ۵۰ هزار واحد دامی گوسفند و بز وجود دارد.

وی غالب دام های موجود در شهرستان نژاد های کرمانی ترکی قشقایی و شال می باشد که متسفانه به دلیل تلاقی های بی رویه و غیر کارشناسی دارای درصد باروی و تولید مناسبی نمی باشد. از نژاد های بزموجود در منطقه نیز می توان به بز رائینی، تالی، نجدی و لری  اشاره نمود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=67861

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.