رسانه های عربی موضوعاتی مانند سفر علی لاریجانی به سوریه و بازگشایی گذرگاه رفح را در صدر اخبار خود قرار دادند. به گزارش پیارم به نقل از سرویس سیاسی جام نیوز، رسانه های عربی امروز یکشنبه (۳۰ آذرماه) موضوعات زیر را در صدر عناوین اصلی خود جای دادند:   الدیار: این روزنامه لبنانی به مسائل ...
رسانه های عربی موضوعاتی مانند سفر علی لاریجانی به سوریه و بازگشایی گذرگاه رفح را در صدر اخبار خود قرار دادند.

به گزارش پیارم به نقل از سرویس سیاسی جام نیوز، رسانه های عربی امروز یکشنبه (۳۰ آذرماه) موضوعات زیر را در صدر عناوین اصلی خود جای دادند:

 

الدیار:

این روزنامه لبنانی به مسائل مصر پرداخت و نوشت: عبدالفتاح السیسی امروز یکشنبه فرمان بازنشستگی سرلشکر «محمد فرید التهامی» رئیس دستگاه اطلاعات مصر را صادر کرد و «خالد محمود فؤاد فوزی» قائم مقام رئیس دستگاه اطلاعات عمومی را به‌ عنوان جانشین او تعیین نمود. او در مقابل السیسی سوگند یاد کرد.

 

 

 

 

 

 

العالم:

 

این شبکه خبری به سفر رئیس مجلس شورای اسلامی کشور به سوریه پرداخت و گزارش داد: علی لاریجانی در دیدار با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در مورد گسترش روابط تهران و دمشق و تحولات سوریه و منطقه گفتگو کرد.

 

 

 

 

 

العرب:

این روزنامه چاپ لندن به موضوع کاهش قیمت نفت پرداخت و نوشت: اسرائیل از طریق سیاست نفتی اعراب در نظر دارد تا حامیان منطقه ای ایران را در موضع ضعف قرار دهد. کاهش قیمت نفت باعث خواهد شد تا ایران حمایت های خود را در قبال سوریه به حد اقل برساند. امری که سوریه را با تهدید جدی مواجه کرده و قربانی این مسئله خواهد کرد. در وهله بعد حزب الله که در کنار ایران از سوریه، حساس ترین همپیمان ایران حمایت می کند، قربانی دیگر سیاست های نفتی خواهد شد؛ و حمایت های ایران را از دست خواهد داد. به این ترتیب اسرائیل در مورد برنامه هسته ای ایران که بارها این کشور را تهدید به جنگ کرده است، بیشتر مانور خواهد داد و در روند مذاکرات هسته ای بیش از گذشته تاثیر خواهد گذاشت؛ چرا که به این ترتیب اسرائیل از بابت سوریه و حزب الله نگرانی نخواهد داشت و از زوایای بیشتری قادر خواهد بود تا تهدیدهایش را علیه ایران به انجام برساند. این امر روند مذاکرات هسته ای را کند خواهد کرد.

 

 

 

 

 

الشرق الاوسط:

 

این روزنامه به اوضاع فلسطینی ها در مرز مصر پرداخت و نوشت: مقامات امنیتی مصر تصمیم گرفتند تا گذرگاه مرزی رفح را برای ارسال کمک های بشردوستانه و انتقال بیماران فلسطینی در نوارغزه به مدت دو روز بازگشایی نمایند.

 

 

 

 

 

المسله:

این پایگاه خبری به سفر نخست وزیر عراق به کویت پرداخت و گزارش داد: حیدر العبادی نخست وزیر عراق امروز در دیدار با رئیس “مجلس امت” کویت، راه های تقویت روابط دوجانبه، اوضاع سیاسی و امنیتی منطقه و تهدیدات گروه های تروریستی از جمله داعش را مورد بررسی قرار داد.

 

 

 

 

 

 

۵۱۲

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=24762

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.