در پی اجرایی شدن برجام و پس از گرفتن تاییدیه از سازمان ملل، دولت استرالیا بخشی از تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را لغو کرد. به گزارش پیارم:سرویس سیاسی جام نیـوز، پس از گرفتن تاییدیه از سازمان ملل، دولت استرالیا روز چهارشنبه، ۱۲ اسفندماه، اعلام کرد که بخشی از تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را لغو می‌کند. ...
در پی اجرایی شدن برجام و پس از گرفتن تاییدیه از سازمان ملل، دولت استرالیا بخشی از تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را لغو کرد.
ایرانو استرالیا استرالیا بخشی از تحریم‌ها علیه ایران را لغو کرد

به گزارش پیارم:سرویس سیاسی جام نیـوز، پس از گرفتن تاییدیه از سازمان ملل، دولت استرالیا روز چهارشنبه، ۱۲ اسفندماه، اعلام کرد که بخشی از تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را لغو می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در پی صدور این حکم، بازرگانان استرالیایی دیگر مجبور نیستند برای معاملات بالای ۲۰ هزار دلار استرالیا با ایرانی‌ها از مراجع قانونی جواز بگیرند.

این خبرگزاری همچنین براساس بیانیه رسمی دولت استرالیا در این باره می‌گوید که دولت این کشور پس از آن که از سازمان ملل تاییدیه گرفته است که جمهوری اسلامی به تعهدات خود در برجام عمل می‌کند، این تصمیم تازه را اتخاذ کرده است.

با این حال رویترز در گزارش روز چهارشنبه خود خاطرنشان کرده است که هنوز بخشی از تحریم‌های غیر هسته‌ای استرالیا علیه ایران به قوت خود باقی است.

به گزارش رادیو فردا، از جمله این تحریم‌ها که هنوز رعایت خواهند شد می‌توان به تحریم تسلیحاتی و بالیستیکی ایران و همین طور ارسال پول نقد از طریق کشور ثالث به ایران اشاره کرد.

این مسئله‌ای است که بر رابطه ایران با بانک‌های آمریکایی نیز اثرگذار بوده است.

خبرگزاری رویترز چندی پیش در گزارشی به نقل از مقام‌های بانکی و سیاسی گفت که هرچند تحریم‌های اتمی رفع شده‌اند، اما تحریم‌های دیگر، ایران را همچنان از محدوده فعالیت‌های بانک‌های آمریکایی دور نگه می‌دارد.

پیش از استرالیا، کشورهای کانادا و ژاپن و سوئیس نیز بخشی از تحریم‌های خود علیه ایران را لغو کرده بودند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=53255

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.