استاندار هرمزگان در جمع کارمندان ادارات بندرلنگه مطرح کرد: به دنبال ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در بندرلنگه هستیم. به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرلنگه، جاسم جادری شامگاه جمعه در مراسم تجلیل از کارمندان نمونه بندرلنگه به مناسبت هفته دولت در محل اداره بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان اظهار داشت: تجلیل از کارمندان ...

استاندار هرمزگان در جمع کارمندان ادارات بندرلنگه مطرح کرد: به دنبال ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در بندرلنگه هستیم.

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرلنگه، جاسم جادری شامگاه جمعه در مراسم تجلیل از کارمندان نمونه بندرلنگه به مناسبت هفته دولت در محل اداره بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان اظهار داشت: تجلیل از کارمندان کار بسیار خوب و ارزنده‌ای است یکی از خصوصیات و صفات بارز این دولت این است که به دنبال شعار و بزرگنمایی نبوده و نیست و هرچه که انجام داده واضح بوده و به  استحضار و اطلاع مردم رسانده است.

وی افزود: از ابتدای شروع دولت تدبیر و امید به دلیل مشکلات و گرفتاری‌های دیپلماسی خارجی و سیاسیت داخلی اقتصاد و تحریم‌هایی که دولت با آن روبرو بوده و دولت سعی کرده با رهنمود های مقام معظم رهبری و اجازگرفتن از ایشان در همه موارد حتی در بحث برداشت پول از صندوق توسعه ملی در رفع برخی مشکلات گام بردارد.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: برای اولین بار بعد از۶۰سال تورم تک رقمی شده و امسال هم تولیدات گندم از مرز ۱۱میلیون تن گذشت ولی در سال‌های قبل همش وارد کننده گندم بودیم ما بعد از تحریم تولید نفت به ۶۵۰ هزار بشکه برای صادرات رسید و تولید ما زیر سه میلیون تن کاهش پیدا کرده بود و حال از مرز ۴ میلیون تن گذشت، صادرات ما از مرز دو میلیون ۵۰۰ هزار بشکه در روز نیز گذشته است.

جادری تصریح کرد: دربحث اقتصاد دچار رکود هستیم ولی تورم را کنترل کردیم اما برای خروج از رکود برنامه دراز مدتی طراحی شده که به این آسانی قابل حل نیست یعنی روابط اقتصادی ما با دنیا قطع شده بود الان کم کم به عادی‌سازی روابط با دنیا بر می‌گردیم.

نماینده عالی دولت در هرمزگان گفت: دیروز با حضور وزیر راه و شهرسازی ۳۰پروژه فقط در اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افتتاح شد و ۱۴شرکت بزرگ تجاری کانتینری دنیا که با ما قطع رابطه کرده بودند الان همه برگشتند و با ما کار می‌کنند.

این مسوول مطرح کرد: برای اولین بار طراز تجاری ما مثبت شد یعنی صادرات ما بیشتر از واردات صورت می‌گیرد این‌ها اقداماتی است که قبلا وجود نداشته است و ما توانستیم به بسیاری از روستاها و مناطق گازرسانی کنیم.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: امام جمعه بندرلنگه تاکید بر گاز رسانی بندرلنگه را داشتند اما متاسفانه  این امر مغفول واقع شده الان در بندر خمیر گاز رسانی انجام شد و فردا هم کلنگ‌زنی گاز رسانی به پارسیان را خواهیم داشت و در این وسط شهرستان بندرلنگه مانده است.

جادری خاطر نشان کرد: ما به دنبال ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در بندرلنگه هستیم و منطقه ویژه به این معنی است که همه زیر ساخت‌ها و سرمایه گذاری‌ها در قالب دولتی و سرمایه ‌گذاری بخش خصوصی انجام می‌شود و شرایطش این است که اینجا کنترل شده است و قابلیت سرمایه‌گذاری بیشتری برایش فراهم می‌شود، چرا که منطقه آزاد در شهرستان بندرلنگه داریم و همین منطقه آزاد کیش کفایت می‌کند‎.

وی در پایان یادآور شد: برای بار دوم دلایل ایجاد منطقه وِیژه اقتصادی بندرلنگه را از بنده خواسته‌اند که برای مهندس ترکان بفرستم که کارهای آن در حال انجام است و این دولت متعلق است به نظام جمهوری اسلامی که از رئیس جمهور و بقیه اعضای دولت از ارادتمندان به امام و رهبری و شهداء هستند همه تابع ولی امر هستند و تلاش می‌کنند خدمت‌رسانی را به مردم به نحو ممکن انجام دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=56699

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.