کمی دورتر از این شهر پرهیاهو و پرزرق و برق هنوز هستند مردمانی در این دیار کهن که نام ایرانی را بر پیشانی خود دارند اما در هیچ جایی نامی از آنان به ثبت نرسیده و خلاصه اینکه تا امروز حتی از داشتن “شناسنامه” محروم بوده‌اند . به گزارش پیارم پیارم حاجی آباد،منطقه کوهشاه احمدی از ...

کمی دورتر از این شهر پرهیاهو و پرزرق و برق هنوز هستند مردمانی در این دیار کهن که نام ایرانی را بر پیشانی خود دارند اما در هیچ جایی نامی از آنان به ثبت نرسیده و خلاصه اینکه تا امروز حتی از داشتن “شناسنامه” محروم بوده‌اند .

به گزارش پیارم پیارم حاجی آباد،منطقه کوهشاه احمدی از شمالی ترین مناطق استان هرمزگان است با وجود معادنی غنی از کروم ،آهن ، جنگل های فراوان بادام کوهی درمنطقه فقر ومحرومیت در روستاهای این منطقه فریاد می زند.

روستای سردر واقع در کوهشاه احمدی بزرگترین معدن کرومیت منطقه را داراست اما این روستا از امکانات اولیه و راه ارتباطی محروم است و اهالی برای تردد به این روستا باید از مسیر رودخانه ای عبور کنند.

مشکلات و نبود امکانات باعث مهاجرت روستاییان این منطقه شده و ثروت و ذخایر معدنی که سهم مردم این منطقه است تجار بیگانه و غیر بومی استخراج می کنند.

روزانه میلیاردها ثروث از معادن این منطقه استخراج می شود اما فقر و محرومیت در کوهشاه و روستاهای اطراف موج می زند باشد که مسئولان گوشه چشمی به این مردم محروم داشته باشد.

علارغم انتشار گزارشات پی در پی از محرومیت منطقه احمدی و واکنش های مسئولین کشوری و استانی هیچ گونه رسیدگی به وضعیت مردمان فقیر این منطقه نشده است و کوهشاه احمدی یکی از فقیرترین و محروم ترین مناطق استان می باشد که هنوز  زندگی کپرنشینی در آن جریان دارد.

دهستان کوهشاه احمدی یکی از این روستاهای محروم با مردم کپر‌نشین است؛ دهستانی از بخش احمدی شهرستان حاجی آباد قرا دارد، مردم این روستا از شرایط زندگی دیگر کپر‌نشینان مثتثنی نیستند و حتی شاید خیلی فقیرتر و دردناکتر زندگی می‌کنند.

در دولت یازدهم با توجه به اینکه معاون اول رییس جمهور متولد شده ی منطقه کوهشاه احمدی است اما توجهی به مردان کپر نشین و فقیر نشین این منطقه نشد.

محمد میرزاده مسئول سازندگی سپاه شهرستان حاجی آباد در گفتگو با خبرنگار پیارم در خصوص مسائل و مشکلات منطقه کوهشاه احمدی ، افزود: یک هزار و ۴۰۰ خانوار در دهستان کوهشاه احمدی زندگی می کنند که ۶۰۰ نفر از این جمعیت در کپر هستند که با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به مشکلات بهداشتی در این منطقه ۱۹۰ سرویس بهداشتی ساختند که متاسفانه با توجه به جمعیت دهستان جوابگوی منطقه نیست و هنوزمشکل بهداشتی آنها مرتفع نشده است.

میرزداده اظهار کرد: چندین خانوار که در شرایط سخت زندگی خود را می گذارنند به آنها اسکان موقت داده شده است و همچنین به کمک جهادگران بسیجی مشکل آب شرب چندین روستای منطقه کوهشاه احمدی مرتفع شده است.

مسئول سازندگی سپاه شهرستان حاجی آباد با اشاره به خدمات دهی سپاه شهرستان به منطقه محروم کوهشاه احمدی ، تصریح کرد: دهستان کوهشاه احمدی سه مسجد در گذشته بیشتروجود نداشت که در حال حاضر ۴ مسجد به آن اضافه شده است که یکی از خدمات سپاه شهرستان به اهالی مردم محروم کوهشاه احمدی بود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: طرح محرومیت زدایی  که با موضوع اشتغال و زیر ساختی به ستاد کل نیروهای مسلح ارسال شده که مورد تصویب قرار گرفته است که بنا است امسال این طرح در منطقه کوهشاه احمدی اجرا شود.

میرزداه بیان کرد: با توجه به اینکه منطقه کوهشاه احمدی  کوهستانی است محل ترانزیت قاچاق مواد مخدر می باشد اکثر خانوارهای کپر نشین درگیر مواد مخدر هستند .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=62320

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.