۱ـ جلسه فوق‌العاده اوپک با روسیه در غیاب ایران وزرای نفت و انرژی کشورهای عربستان، کویت، الجزایر و ونزوئلا با همتایان خود از کشورهای غیر عضو اوپک، از جمله روسیه و عمان امروز در وین گرد هم جمع می‌شوند تا راه‌های راستی‌آزمایی عمل کردن ۲۴ کشور به تعهدات کاهش تولیدشان را بررسی کنند. این کشورها ...

۱ـ جلسه فوق‌العاده اوپک با روسیه در غیاب ایران
وزرای نفت و انرژی کشورهای عربستان، کویت، الجزایر و ونزوئلا با همتایان خود از کشورهای غیر عضو اوپک، از جمله روسیه و عمان امروز در وین گرد هم جمع می‌شوند تا راه‌های راستی‌آزمایی عمل کردن ۲۴ کشور به تعهدات کاهش تولیدشان را بررسی کنند. این کشورها در اواخر سال گذشته میلادی متعهد شدند که در نیمه نخست سال ۲۰۱۷، روزانه حدود ۸/۱ میلیون بشکه از تولید خود بکاهند. قیمت جهانی نفت پس از توافق اوپک و چند تولیدکننده دیگر برای کاهش تولید، به بالای ۵۸ دلار در هر بشکه رسید که بالاترین رقم در ۱۸ ماه ماقبل خود بود؛ اما در حالی که تجار در انتظار مشاهده شواهدی مبنی بر عمل کردن این کشورها به تعهدات خود بودند، قیمت نفت از آن زمان به این طرف حدود ۵ درصد کاهش یافته است.

۲ـ تحلیل اصغرزاده از سیاست ترامپ درباره برجام
ابراهیم اصغرزاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تأکید بر اینکه شعارهای انتخاباتی ترامپ بر سیاست‌های او در مورد ایران اثرگذار خواهد بود، تصریح کرد: ترامپ در برجام مداخلاتی خواهد داشت که سختی‌هایی را ایجاد می‌کند؛ چرا که وقتی در ایران بازتاب پیدا می‌کند، آقای روحانی دچار مشکل می‌شود و اصولگرایان از این موضوع استفاده می‌کنند. وی ادامه داد: آقای روحانی اگر بجنبد و نقشه راه داشته باشد، می‌تواند سیاست خارجی خود را طوری تنظیم کند که بر عکس این سه سال که بر مذاکره با گروه ۱+۵ به ویژه آمریکا تمرکز داشت، روی اروپا و بقیه هم‌پیمانان برجام تمرکز کند. روحانی می‌تواند زوایا را مقداری باز کند، سیاست خارجی خود را گسترش دهد و در شکاف بین ترامپ و اروپا حرکت کند.

۳ـ نگرانی رژیم صهیونیستی از انتقال سفارت آمریکا به قدس
یک روزنامه صهیونیستی از نگرانی شدید مقامات این رژیم از پیامدهای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس خبر داد. به نوشته‌ «هاآرتص»، نتانیاهو به مقامات ارتش و پلیس و سرویس‌های امنیت داخلی اسرائیل دستور داده است خود را برای هر گونه سناریوی احتمالی آماده کنند. به نوشته این روزنامه، مقامات ارتش و پلیس و شاباک رژیم صهیونیستی معتقدند، فلسطینیان ساکن کرانه باختری و قدس در واکنش به این اقدام به خیابان‌ها خواهند آمد و درگیری‌هایی میان آنان و نظامیان اسرائیلی صورت می‌گیرد. دونالد ترامپ در جریان تبلیغات انتخاباتی خود گفته بود در صورت پیروزی در انتخابات، سفارت آمریکا را از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل خواهد کرد.

▼ تا انتخابات
◄ محمد خونچمن، عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: محمود صادقی، دبیر کل حزب انجمن اسلامی مدرسین به مدت سه ‌ماه ریاست دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات را برعهده گرفته است. ریاست این شورا فصلی است و هر سه ماه یک بار به یکی از احزاب عضو واگذار می‌شود. گفتنی است حزب کارگزاران سازندگی پیش از این در فصل پاییز ریاست این شورا را برعهده داشت که سبب برگ‌ریزان و ایجاد اختلافاتی در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات شد.
◄ روح‌الامینی از فعالان جریان اصولگرائی با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: در انتخابات آتی باید آرای خاکستری را جذب کنیم. وی افزود: اهداف جبهه مردمی انقلاب اسلامی سازمان‌دهی نیروهای انقلاب در سراسر کشور و پس از آن انتخابات ریاست‌جمهوری و اداره کشور است که در این راه باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کرد. این فعال سیاسی ادامه داد: برای پیروزی در انتخابات آتی باید به مشترکات تکیه و از اختلاف دوری کرد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=60378

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.