۱ـ مرگ سیاسی در انتظار چپ‌گرایان فرانسه پس از انتخابات چپ‌گرایان فرانسه به علت اختلاف و دودستگی، با نامزدهای متعدد در انتخابات ریاست‌جمهوری امسال شرکت کرده‌اند که بخت آنان را برای پیروزی کاهش داده است. به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، جناح چپ فرانسه شاهد نوعی کشمکش و دودستگی است و وضعی که حزب حاکم سوسیالیست ...

۱ـ مرگ سیاسی در انتظار چپ‌گرایان فرانسه پس از انتخابات
چپ‌گرایان فرانسه به علت اختلاف و دودستگی، با نامزدهای متعدد در انتخابات ریاست‌جمهوری امسال شرکت کرده‌اند که بخت آنان را برای پیروزی کاهش داده است. به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، جناح چپ فرانسه شاهد نوعی کشمکش و دودستگی است و وضعی که حزب حاکم سوسیالیست در آن به سر می‌برد، بن‌بستی را نشان می‌دهد که چپ‌گرایان به علت ناتوانی در نوسازی گفتمان خود و حل اختلافات‌شان بر سر مدیریت کشور در زمان فرانسوا اولاند دچار آن شده‌اند. حزب سوسیالیست که موتور پیش‌برنده جناح چپ فرانسه به شمار می‌رود، با جسمی خسته پس از پنج سال حکومت و بدون توافق درباره بونوا آمون، نامزد این حزب در انتخابات شرکت می‌کند. الجزیره در پایان گفت: جناح چپ فرانسه پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور، در انتخابات محلی و منطقه‌ای و مجلس سنا شکست خورد و به همین علت ناکامی آن در انتخابات آینده قطعی به نظر می‌رسد.

۲ـ آمریکا و اروپای مدرن نتیجه تحمیل شرایط مصیبت‌بار بر مسلمانان است
جانشین فرمانده کل سپاه، گفت: انقلاب اسلامی توانست هندسه قدرت جهان را تغییر دهد. ما پاسداران انقلاب اسلامی هستیم؛ انقلابی که برای جاری کردن حقیقت قرآن در پیکر بشریت شکل گرفت؛ انقلابی که آرمان بزرگ آن وراثت مستضعفان بر زمین است، وراثت صالحان و حاکمیت صالحان بر زمین است. سردار سلامی افزود: آنچه امروز آمریکا و اروپای مدرن می‌نامند، نتیجه تحمیل شرایط مصیبت‌بار بر مسلمانان است و انقلاب ما آمد تا این نظام ناعادلانه سلطه‌طلب را پایان دهد و در این راه قدم‌های بزرگی برداشته است. جغرافیای بزرگی که امروز هزاران کیلومتر فراتر رفته است. مسلمانان بیدار شده‌اند و جهاد امروز جزء مختصات برجسته نظام اسلامی است که علیه نظام‌های سلطه‌گر، سلطه‌طلب و ستمگر و ظالم شکل گرفته است.

▼ تا انتخابات
◄ مهدی چمران با اشاره به ردّ صلاحیت برخی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، گفت: وقتی نظارت را بر عهده دستگاهی می‌گذارند، یک اعتماد عمومی نسبت به آن وجود دارد که بی‌طرفانه کار قضاوت را انجام دهد. کار هیئت نظارت بر شورا، تأیید صلاحیت نیست؛ بلکه این‌گونه است که افرادی را که از طریق استعلام از مراجع چهارگانه پرونده‌های قضایی دارند، رد کنند. وی ادامه داد: متأسفانه در چنین فضایی افرادی را که شخصیت‌های شناخته و مورد اعتماد مردم هستند، ردّ صلاحیت می‌کنند و افرادی که پرونده‌های مفتوح قضایی دارند، تأیید می‌کنند.
◄ اسدالله بادامچیان با بیان اینکه در حال حاضر جمنا با حمایت از قالیباف و رئیسی و مؤتلفه با حمایت از میرسلیم وارد عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری شده‌اند، گفت: همین‌طور پیش می‌رویم تا در مناظرات نظر عمومی مردم مشخص شود و بر اساس بررسی‌ها به نتیجه نهایی برسیم. این عضو حزب مؤتلفه اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است میرسلیم در روزهای آینده به نفع رئیسی کناره‌گیری کند، گفت: این احتمال هم وجود دارد که رئیسی به نفع میرسلیم کناره‌گیری کند.
◄ سیدمصطفی هاشمی‌طبا، کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم ضمن تقدیر از شورای نگهبان به دلیل احراز صلاحیتش، گفت: برنامه‌هایم را به زودی به اطلاع مردم خواهم رساند و در آینده نزدیک نشست خبری برگزار خواهم کرد. بنده به صورت مستقل به انتخابات وارد شده‌ام و به نفع آقایان روحانی و جهانگیری یا دیگر کاندیدا کنار نخواهم رفت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=62101

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.