مات کشوری بعد از ۲ سال/ نصف فراکسیون ۱۶۰ نفره امید دکان چهارنبش دارند/ هشدار به مدیران درباره نحوه برداشت از حساب های ارزی بهروز نعمتی در اینستاگرام خود در پاسخ به جواد امام نوشت: مطالب آقای جواد امام را تکذیب می‌نمایم و آقای بیطرف را در هر کجا که ایشان تعیین نمایند به مناظره ...

اجرای تقسیمات کشوری بعد از 2 سال/ نصف فراکسیون 160 نفره امید دکان چهارنبش دارند/ هشدار به مدیران درباره نحوه برداشت از حساب های ارزی

بهروز نعمتی در اینستاگرام خود در پاسخ به جواد امام نوشت: مطالب آقای جواد امام را تکذیب می‌نمایم و آقای بیطرف را در هر کجا که ایشان تعیین نمایند به مناظره دعوت می‌نمایم تا صداقت و حقانیت مشخص گردد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

کیهان

نصف فراکسیون ۱۶۰ نفره امید دکان چهارنبش دارند
سخنگوی فراکسیون امید هشدار داد تنبیه و سلب عضویت در انتظار اعضای عهدشکن این فراکسیون است.
بهرام پارسایی در گفت‌وگو با روزنامه شرق درباره تعداد اعضای فراکسیون اظهار داشت: اگر همه پایبند بودند، الان بالغ بر ۱۶۰ عضو داشتیم.
وی درباره اعضای واقعی می‌گوید: «من می‌گویم همان ۱۰۵ رأیی که در زمان ریاست آقای عارف به ثمر رسید، فراکسیون امید پس از آغاز به کار مجلس ریزش داشته و البته این طبیعی است. عده‌ای به مجلس که رسیده‌اند، تغییر جهت داده‌اند، چون گویی رأیشان را آورده‌اند.

وی درباره رأی آوردن آذری جهرمی با وجود مخالفت اصلاح‌طلبان گفت: در مورد تک‌تک وزرا رأی‌گیری شد. حالا رأی‌ها بالا و پایین بود، اما محمدجواد آذری‌جهرمی،‌ وزیر پیشنهادی ارتباطات،‌ در رأی‌گیری درون فراکسیونی رأی نیاورد، اما بعدتر دیدیم که برخی امیدی‌ها دنبال رأی جمع کردن برای ایشان بودند.

این سخنگو گفت: بدون شک ضمانت اعتبار فراکسیون نیازمند این است که برخورد جدی با افراد خاطی صورت گیرد. اگر فراکسیون ما ۸۰ نفر آدم دلسوز و همدل داشته باشد، بهتر از ۱۲۰ نماینده‌ای است که سر پیچ‌ها ما را تنها بگذارند و به وقت فرصت‌ها کنار ما باشند.

الان بهترین زمان ممکن است. امیدوارم آقای عارف و فراکسیون به این تصمیم برسند که هر چه سریع‌تر اسامی امیدی‌های واقعی را اعلام کنند. درخواست جدی ما این است که اسامی افرادی که عضویت جدی در فراکسیون را اعلام کرده‌اند، مشخص و جلوی سوء استفاده از نام امید گرفته شود.

پارسایی می‌افزاید: انتخابات هیئت رئیسه که بود برای کاندیداتوری ۱۲۰ نفر آمده بودند. خب ما هم طبق همین به مردم آمار می‌دهیم و انتظار مردم بالا می‌رود. در بزنگاه‌های سیاسی اما پشت فراکسیون را خالی می‌کنند. متأسفانه گروهی فرصت‌طلبی سیاسی دارند و همین‌ ما و مردم را به اشتباه می‌اندازد. رقم درست که در بیاید، ما هم با مردم رودربایستی نداریم. صادقانه می‌گوییم این تعداد رأی داریم و حسب همان آرا در مجلس کار خواهیم کرد.

وی در پاسخ این سؤال که «بدترین تصاویری که این روزها دیدید و شما را آزرده کرد چه بود؟» می‌گوید:‌ تصویر بد متأسفانه زیاد بود. بدترین صحنه‌ها زمانی است که همکار و هم‌فراکسیونی‌تان برای فردی رأی جمع می‌کند که شما چند ساعت پیش در جمع‌بندی به رأی مخالف با او رسیده‌اید. این رفتار برخی نمایندگان واقعاً آزاردهنده بود.

وی خاطرنشان کرد: اینکه بخواهی چهارنبش باشی و جایی بروی که به نفعت باشد، درست نیست. همین چند نبش بودن لطمه زیادی به کشور وارد کرده است. اتفاقاً اصولگرای چارچوب‌دار بهتر از اصلاح‌طلبی چندنبش بوده و حرمتش بیشتر است. متأسفانه افرادی داریم که با جهت باد رأی و نظرشان تغییر می‌کند.

استتار توتال با شرکت دانمارکی برای گرفتن امتیاز نفتی
«توتال در پوشش یک شرکت دانمارکی، درصدد گرفتن امتیازی خسارت‌بار در ایران است».
به گزارش رجانیوز، یکی از انتقادات به قرارداد گازی با شرکت توتال که نامش با بدعهدی در تاریخ نفت ایران گره خورده است این بود که این شرکت، میادین مشترک ایران و قطر را به طور همزمان در دست دارد و باعث می‌شود با رشوه گرفتن از قطری‌ها پروژه طرف ایرانی را معطل کند. اما انگار قرار است دوباره از همین سوراخ گزیده شویم البته این بار در حوزه نفتی!

این بار توتال شرکتی دانمارکی را خرید که از چندی پیش درخصوص توسعه لایه نفتی پارس جنوبی و افزایش برداشت از میدان مشترک ایران با قطر، مذاکرات با وزارت نفت ایران را شروع کرده است!

داستان از جایی جالب‌تر می‌شود که توتال چندی پیش در قراردادی با قطر میدان الشاهین را که حوزه مشترک با ایران است برای ۲۵ سال در اختیار خود قرارداد. به نظر می‌رسد با توجه به سابقه توتال در رشوه دادن و تاخیر در تعهدات خود نسبت به ایران در قراردادهای مشترک باید سال‌های آینده بدعهدی فرانسوی‌ها را ببینیم و شاهد از دست رفتن میادین مشترک درخصوص نفت و گاز کشورمان باشیم. این تاوان بی‌توجهی و خوش‌بینی به کسانی است که بدون توجه به جوانب چنین کارهای عظیمی امتیازهای طولانی‌مدت و یک طرفه را به طرف مقابل اعطا می‌کنند.

پس از عقد اولین قرارداد توسعه پارس جنوبی با توتال در قالب جدید قراردادهای نفتی موسوم به IPC، موجی از مذاکرات برای واگذاری‌ امتیازهای بلندمدت در میدان‌های انرژی کشور به راه افتاد. در این خصوص نورالدین شهنازی‌زاده مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت اعلام کرد که مذاکرات با شرکتهای شِل، انی ایتالیا، OMV اتریش، TNO نروژ، GPM روسیه و PTTP تایلند، پتروناس مالزی، اینپکس ژاپن و گازپروم روسیه در حال اجرا است.

یکی از این موارد جهت عقد قرارداد جدید در قالب IPC برای توسعه لایه نفتی پارس جنوبی و افزایش برداشت از میدان مشترک با قطر، شرکت «مرسک اویل» از کشور دانمارک بود. «مرسک اویل» در حقیقت واحد نفتی یک شرکت بزرگتر به نام ‌ای پی مولر-مرسک (AP Moller-Maersk)است. این شرکت قرار بود عقب‌ماندگی ایران در برداشت از لایه نفتی پارس جنوبی که با میدان نفتی الشاهین قطر است را جبران کند. مرسک از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۷ توسعه میدان الشاهین قطر را بر عهده داشت که در سال ۲۰۱۷ توسعه این میدان از مرسک گرفته شد و به مدت ۲۵ سال در اختیار توتال قرار گرفت.

اما پشت پرده مذاکره با مرسک چه بوده است؟ این شرکت که توان نگهداری پروژه خود در میدان الشاهین قطر را نداشته است، اکنون مهم‌ترین شرکت مطرح برای توسعه لایه نفتی پارس جنوبی است. اما داستان به همین جا ختم نمی‌شود. چند روزی است که رسانه‌های مختلف خبر از در جریان بودن مذاکراتی مبنی بر خرید مرسک اویل از سوی توتال می‌دهند. این خبر باعث جابجایی شاخص‌های این دو شرکت در بورس‌های مختلف شده بود تا اینکه امروز خبرگزاری رویترز اعلام کرد که شرکت توتال کل شرکت مرسک اویل را با قیمت ۷/۴۵ میلیارد دلار خریداری کرده است.

انتشار این خبر به این معناست که توتال صاحب حدود ۱۱ میلیارد بشکه نفت در حوزه نفتی دریای شمال خواهد بود و در خاورمیانه نیز علاوه بر آنکه توانسته بود در میدان الشاهین قطر، امتیاز توسعه را به مدت ۲۵ سال از آن خود کند، از این پس به جای نماینده شرکت مرسک، نماینده شرکت توتال روی صندلی مذاکره با ایران برای توسعه لایه نفتی پارس جنوبی خواهد نشست! یعنی شرکتی که در آن سوی مرز در حال برداشت و توسعه از میدان الشاهین قطر است، در حال مذاکره با وزارت نفت برای توسعه میدان رقیب در داخل کشور خواهد بود.

حال باید دید آیا دولت به این خطر بزرگ در حوزه انرژی توجه می‌کند و از تکراراشتباه قبل در حوزه مشترک گازی جلوگیری می‌کند و یا این بار هم منافع ملی قربانی سیاست‌های نادرست می‌شود و حوزه مشترک نفتی هم در اختیار یک شرکت بدنام گذاشته می‌شود و به پروژه فرانسوی‌ها درخصوص تسلط به میادین مشترک در هر دو کشور ایران و قطر و پایمال شدن حقوق و منافع کشورمان تن می‌دهد.

بهار: عملکرد فراکسیون امید فاجعه در فاجعه است
عملکرد فراکسیون امید در ماجرای رأی اعتماد به وزیران پیشنهادی همچنان، موجب کلافگی و اعتراض در محافل مدعی اصلاح‌طلبی است.

روزنامه بهار در این باره نوشت: این روزها و پس از عملکرد نه چندان امیدوارکننده لیست امید در ماجرای وزرای پیشنهادی، باید از خودمان بپرسیم در پس عملکرد این نمایندگان که قرار بود سرمایه‌های اصلاحات باشند و در نبود بزرگان که بالاخره روزی باید جایشان را به دیگران بدهند آبروداری کنند. چه اتفاقی در حال رخ دادن است. مسئله ابداً کوچک نیست، بسیاری از افراد لیست امید یا ناتوان از فهم حداقلی جایگاهی که دارند هستند یا قد و قواره بسیاری از آن‌ها به کارهای مهم و بر زمین مانده اصلاح‌طلبان نمی‌خورد یا به طور کلی این لیست را برای رسیدن به حوائج و رانت‌ها دور می‌زنند، از نطق فاجعه‌بار یکی از آن‌ها در دفاع از پدرش تا مسئله تقلاهای عده‌ای از آن‌ها در پیش‌دستی برای گرفتن سلفی با فدریکا موگرینی، سکوت نماینده مخالف و تطمیع و در نهایت موضوع رأی نیاوردن یک وزیر اصلاح‌طلب و رأی‌آوری عده‌ای که خودشان هم باورشان نمی‌شد رأی بیاورند.

می‌توان به حضور اصلاح‌طلبان در این دوره از مجلس از دو منظر نگریست. منظر اول حضور با حداقل کارکرد و منظر دوم حضور با حداکثر قوا و جریان‌ساز، معتقدان به منظر اول معتقد بودند با حضور افراد لیست امید و اصلاح‌طلبان راه ورود به مجلس بر روی تندروان و مخالفان دلواپس بسته شد و جامعه اندکی از هیاهو برای هیچ ایشان در امان ماند.

اگر قرار بر این نگاه بود همه جایگاه‌ها را به جوانان گمنام ندادند و عده‌ای با فشار به لیست چپانده شدند؟ آیا قرار است لیست امید خود پروسه نابودی را مانند آنچه اکنون شاهد آن هستیم به پیش برد؟ عملکرد تا به امروز لیست امید دقیقاً تأییدکننده این نگاه بی‌ارزش و خانمان‌برانداز است، نگاهی که نشان می‌دهد خود امیدی‌ها هم بر مبنای آن عمل می‌کنند. بی‌ثمری و سکوت محض عارف در مجلس واقعاً فرقی با بی‌ثمری حضور دیگران دارد؟

یعنی در جبهه اصلاحات ۵۰ نفر نماینده بالقوه و ذخیره خوب وجود نداشت؟ یا بسیاری از فرصت پیش آمده سوءاستفاده کردند و با رایزنی‌ها در لیست، تحمیل شدند و بعد از تریبون نمایندگی برای ماله‌کشی استفاده کردند؟

سیاستگذاری اشتباه و سقوط شدید سرمایه‌گذاری در بخش مسکن
«بانک مرکزی از سقوط سرمایه‌گذاری خصوصی در بخش مسکن خبر داد؛ این آمار در کنار نزول چهار ساله ارزش افزوده مسکن، به منزله عملکرد عباس آخوندی در وزارت راه و شهرسازی است.»
وبسایت مشرق نوشت بر اساس گزارش بانک مرکزی از خلاصه نتایج آمار فعالیت‌های ساختمانی بخش خصوصی در مناطق شهری استان‌های مختلف ایران در ۹ ماهه اول سال ۱۳۹۵، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای احداث ساختمان در این مدت به شدت نزول کرده است.

مطابق آمار بانک مرکزی، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای احداث ساختمان‌های جدید در ۹ ماهه اول سال ۱۳۹۵ به ۱۱ هزار و ۴۷۷ میلیارد تومان رسید که نسبت به ۹ ماهه اول سال ۱۳۹۴ بالغ بر ۲ درصد و نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۱ (آخرین سال عملکرد دولت دهم) کاهش چشمگیر نشان می‌دهد. این در حالی است که با احتساب تورم ۴ سال اخیر، برای حفظ همان سطح سرمایه‌گذاری سال ۱۳۹۱ باید در ۹ ماهه اول سال ۱۳۹۵ بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت می‌گرفت.

مجموع کل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ساختمان‌های جدید، ساختمان‌های نیمه‌تمام و ساختمان‌های تکمیل‌شده در ۹ ماهه اول سال گذشته‌۴۶/۸ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به سال ۱۳۹۴ بیش از ۱۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

در ۹ماهه سال ۱۳۹۱ سرمایه‌گذاری در ساختمان‌های تکمیل‌شده ۴۳/۶ هزار میلیارد تومان بود که با لحاظ تورم، بایستی در ۹ ماهه سال گذشته به ۸۳ هزار میلیارد تومان می‌رسید. اما به علت سقوط شدید تولید مسکن در دولت یازدهم، در ۹ ماهه سال ۱۳۹۵ ارزش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در واحدهای تکمیل‌شده فقط ۴۶/۸ هزار میلیارد تومان بود که نشانه عقب‌رفت چشمگیر تولید مسکن در دولت یازدهم است.

نتایج این گزارش نشان می‌دهد به علت سیاست‌های‌اشتباه عباس آخوندی در ۴ سال اخیر، سرمایه‌گذاران اقبالی به تولید مسکن نشان نداده‌اند. همین مسئله موجب کاهش تدریجی عرضه مسکن در کشور شده و با توجه به افزایش سالانه تقاضای مسکن در کشور (سالانه بیش از یک میلیون تقاضای جدید وارد بازار می‌شود) شرایط را برای مستاجران دشوار نموده است.

عواقب کم‌کاری‌های آخوندی در بخش مسکن، امسال در بازار اجاره‌بها دیده شده که در تهران قیمت اجاره‌تا ۴۵ درصد نیز افزایش یافته است.

۴۰ درصد مردم، کابینه جدید را متوسط و ۴۲ درصد ضعیف و ناکارآمد می‌دانند
نظرسنجی یک سایت حامی دولت نشان می‌دهد ۴۰ درصد مخاطبان این سایت، عملکرد کابینه دوازدهم را «متوسط» و ۴۲ درصد نیز «ضعیف یا ناکارآمد» پیش‌بینی می‌کنند.
سایت «جماران» نوشت: نظرسنجی اخیر سایت جماران نشان می‌دهد، ۴۰ تا ۴۵ درصد از مخاطبان عملکرد دولت دوازدهم را متوسط پیش‌بینی می‌کنند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد۱۱/۸۳ درصد از شرکت کنندگان معتقدند این دولت کارآمد، ۶/۱۲ درصد از شرکت‌کنندگان بر این باورند که دولت جدید قوی، ۴۰/۳۵ درصد معتقدند عملکرد متوسطی خواهد داشت.

علاوه بر این، ۲۶/۵۶ درصد نیز بر این باورند دولت دوازدهم ضعیف است و ۱۵/۱۵درصد نیز به ناکارآمدی آن رای دادند.

بخش دیگری از این نظرسنجی که در کانال تلگرامی سایت جماران انجام شده است، هفت درصد به کارآمدی و پنج درصد به ناکارآمدی دولت دوازدهم رای داده‌اند. پنج درصد از شرکت‌کنندگان نیز دولت جدید را قوی و در سوی دیگر ۳۸ درصد آن را ضعیف دانسته‌اند؛ ۴۵ درصد از مخاطبان کانال جماران نیز پیش‌بینی کرده‌اند عملکرد کابینه دوازدهم متوسط خواهد بود.

خراسان

هشدار به مدیران درباره نحوه برداشت از حساب های ارزی
با توجه به محدودیت ها و استانداردهایی که ماده ۷۶ قانون محاسبات عمومی و ماده ۱۷ قانون برنامه ششم توسعه در زمینه حساب های بانکی دولتی در نظر گرفته، یک نهاد مسئول با ارسال بخشنامه ای به همه مدیران مالی دستگاه های اجرایی، به آن ها تاکید کرده با توجه به ضرورت اطلاع بانک مرکزی و وزارت اقتصاد از مواردی چون شرح وجوه ارزی که به این حساب ها واریز می شود، صاحبان امضای مجاز برای برداشت و نوع ارزهای مورد استفاده، امکان افتتاح حساب بدون اعلام موارد مذکور، دیگر وجود ندارد.

دستور ویژه دولت درباره پدافند غیرعامل زیرساخت های کشور
بر اساس ابلاغیه یک عضو مهم کابینه به همه استانداران سراسر کشور، تاکید شده است با توجه به ضرورت پیش بینی و پیشگیری از تهدیدات و مصون سازی کشور در حوزه های مختلف، توجه به الزامات پدافند غیرعامل یکی از اولویت های مهم دستگاه های اجرایی محسوب شده و همه دستگاه هایی که به تشخیص نهادهای مسئول، دارای زیرساخت های حیاتی، حساس یا مهم هستند، باید بودجه مناسبی را در سال ۱۳۹۶ جهت مصون سازی این زیرساخت ها هزینه کنند.

ایران

مسکو ادعای ضد ایرانی نتانیاهو را رد کرد
سفیر روسیه در سازمان ملل در واکنش به اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با پوتین درباره تهدید ایران در سوریه گفت: مناطق کاهش درگیری در سوریه که ایران در کنار ترکیه و روسیه آن را ضمانت کرده‌اند، پیشرفتی واقعی در مسیر پایان دادن به جنگ فاجعه آمیز در این کشور است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «واسیلی نبنزیا» افزود: ما از موضع اسرائیل درباره ایران آگاهیم اما فکر می‌کنیم ایران در سوریه نقشی بسیار سازنده ایفا می‌کند. در همین ارتباط معین الکاظمی نایب رئیس الحشد الشعبی عراق هم در واکنش به اظهارات نتانیاهو که مدعی شده بود ایران می‌خواهد بر عراق سیطره یابد، گفت: کسی که به سرزمین‌های آزاد شده و سرزمین‌هایی که بزودی آزاد خواهد شد دست می‌یابد، نیروهای عراقی هستند و نه جمهوری اسلامی ایران و نه قدرت خارجی دیگری بر سرزمین عراق سیطره ندارد و عراقی‌ها هستند که بر سرزمین‌شان سیطره می‌یابند.

زنگنه: اموال زنجانی را نمی خرند
وزیر نفت با اشاره  به رقم حدود ٢ هزار میلیارد دلاری که در حکم اولیه بابک زنجانی به عنوان بدهی به وزارت نفت آمده، گفت: این رقم با نظر وزارت نفت متفاوت است و وزارت نفت آن را تکمیل می‌کند؛ چرا که از نظر وزارت نفت، این بدهی حدود ۴ هزار میلیارد دلار با احتساب خسارت بوده که حدود ۷/۲ هزار میلیارد دلار اصل بدهی است.

بیژن زنگنه با بیان اینکه تمام مبلغی که به وزارت نفت پرداخت شده حدود ٢ هزار میلیاد تومان است، به خانه ملت گفت: البته رقم کارشناسی این اموال حدود  ٢ هزار میلیارد تومان بوده است، اما برای فروش، کسی اموال بابک زنجانی را نمی‌خرد. چه کسی اکنون منزل ١٠٠ میلیارد تومانی یا ویلای بابک زنجانی را می‌خرد؟ وی با اشاره به اینکه اینها اموالی نبوده که براحتی به پول نقد تبدیل شود، یادآور شد: وزارت نفت احتیاجی به این اموال همانند مجموعه ساختمانی در جماران، ویلا در لواسان، هتلی در کیش و هتل نیمه تمام در قشم نداشته و این اموال برای وزارتخانه کارایی ندارد.

وزیر نفت، تصریح کرد: وزارت نفت اکنون اموال را قبول کرده و گرفته است اما این ٢ هزار میلیارد تومان اموالی که از سوی وزارت نفت گرفته شده، قابل تبدیل به ٢ هزار میلیارد تومان نقدینگی نیست. رسول کوهپایه‌زاده وکیل زنجانی اما در این باره به ایسنا گفت:  آنچه موکلم مکلف به پرداخت است، یک میلیارد و ۹۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو است. موکلم معتقد است اگر اموالش به قیمت واقعی معاملاتی عادله روز ارزیابی شود، رقم بیشتری از بدهی را پوشش می دهد

 جریمه یک شرکت سنگاپوری به دلیل نقض تحریم‌ها
وزارت خزانه‌داری امریکا شرکت COSL سنگاپور را به دلیل نقض تحریم‌های مربوط به ایران جریمه کرد. به گزارش ایسنا به نقل از وب‌سایت وزارت خزانه‌داری امریکا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری امریکا (OFAC) اعلام کرد که با شرکت COSL بر سر موضوع پرداخت جریمه ۴۱۵ هزار و ۳۵۰ دلاری به دلیل ۵۵ مورد نقض تحریم‌های مربوط به ایران توافق کرده است. دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خارجه امریکا مدعی شده است که این شرکت سنگاپوری از۷ اکتبر ۲۰۱۱ تا ۲۰ فوریه ۲۰۱۳، از طریق شرکت‌های زیرمجموعه خود ۵۵ مورد از تجهیزات نفتی را از امریکا به سنگاپور و امارات و سپس به سکوهای نفتی مستقر در آب‌های ایران صادر کرده یا تلاش کرده این کار را انجام دهد.

آرمان

تاخیر ۸ ساعته در پرواز حجاج گلستانی

پرواز صبح پنجشنبه حجاج گلستانی که قرار بود در ساعت دو بامداد انجام شود با تاخیر حدود هشت ساعته همراه بود. اعزام حجاج گلستانی از ۲۶ مرداد آغاز شده و به گفته مسئولان حدود هفت هزار زائر گلستانی با ۲۶ پرواز از فرودگاه گرگان به سرزمین وحی اعزام می شوند. هرچند تاخیر چندین ساعته باعث سرگردانی حجاج بیت الله الحرام در فرودگاه بین المللی گرگان شده بود اما مسافران این پرواز بیش از هر چیز به پاسخگو نبودن مسئولان فرودگاه اعتراض داشتند و پاسخی نیز از مدیرکل فرودگاه های استان گلستان در خصوص دلایل تاخیر مشاهده نشد.

آمادگی برای پیگیری یک تقاضا

وزیر دادگستری گفت: در صورت تقاضای دولت، آماده پیگیری خواسته کروبی از قوه قضائیه هستم. به گزارش ایسنا، سید علیرضا آوایی در پاسخ به این سوال که آیا اراده‌ای در دولت برای پیگیری تقاضای مهدی کروبی برای برگزاری دادگاه علنی وجود دارد؟ اظهار کرد: تا این لحظه نه دولت دراین باره چیزی مطرح نکرده است که من پیگیری کنم و نه قوه قضائیه. وی ادامه داد: اگر دولت چنین تقاضایی داشته باشد که موضوع را از قوه قضائیه پیگیری کنم حتما این کار را انجام می دهم چون وظیفه من پیگیری همین موضوعات و هماهنگی میان قوه قضائیه و دولت در امور قضائی است.

بازداشت عوامل اقدام تروریستی ۲۸مرداد

روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از دستگیری عوامل به شهادت رساندن دو نفر از نیروهای وظیفه و یک بسیجی بخش پیشین شهرستان سرباز خبر داد. در پی اقدامات تروریستی اشرار مسلح در بخش پیشین شهرستان سرباز که در ۲۸ مرداد اتفاق افتاد و منجر به شهادت دو تن از نیروهای وظیفه و یک نفر از بسیجیان منطقه گردید، روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای از دستگیری عوامل این اقدام تروریستی طی فرایند اطلاعاتی و عملیاتی دقیق رزمندگان این قرارگاه خبر داد. بنابر اعلام روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه، در این عملیات مقادیری سلاح و مهمات نیز توسط رزمندگان قرارگاه کشف و ضبط گردید.

اجرای تقسیمات کشوری بعد از۲سال

وزیر کشور تاکید کرد: ۷۶ پرونده تقسیمات کشوری در کمیسیون دولت در حال بررسی است و حدود ۲۰۰ مورد نیز در وزارت کشور و استانداری‌ها رسیدگی می‌شود. عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در خصوص تقسیمات کشوری گفت: مدتی به این دلیل که باید قانون جدید برای تقسیمات کشوری ارائه می‌کردیم، تقسیمات کشوری متوقف شده بود و بعد از اینکه قانون را تهیه کردیم و به دولت دادیم، مباحث کارشناسی هنوز ادامه دارد. وی افزود: حدود دو سال تقسیمات کشوری با مصوبه دولت متوقف بود و بعدا این توقف رفع شد که پرونده‌ها در سیر عادی بررسی می‌شود و به دولت ارجاع و تصمیم‌گیری می‌شود. وزیر کشور گفت: امیدواریم با طی فرایند و روال کارشناسی بتوانیم به این پرونده‌ها رسیدگی کنیم.

واکنش نعمتی به جواد امام

جواد امام چندی قبل و پس از عدم رأی اعتماد مجلس به «بیطرف» وزیر پیشنهادی نیرو، در صفحه توئیتر خود نوشت: عدم رای اعتماد به بیطرف نتیجه صداقت، سلامت و پاسخ منفی ایشان به خواسته‌های آقایان (ت، و، ح، ن) در جلسه میدان آرژانتین بود.

بعد از حاشیه‌های به وجود آمده پس از این توئیت بهروز نعمتی نماینده تهران در مجلس که در انتخابات مجلس دهم توانست با حضور در لیست امید به مجلس راه یابد، در صفحه اینستاگرام خود در واکنش به این اظهارات جواد امام نوشت: مطالب آقای جواد امام را تکذیب می‌نمایم و آقای بیطرف را در هر کجا که ایشان تعیین نمایند به مناظره دعوت می‌نمایم تا صداقت و حقانیت مشخص گردد، متأسفم برای افرادی که با فشار رسانه‌ای دنبال باج‌خواهی هستند، در طی دو دوره که خادم مردم بوده‌ام هرگز نه از کسی باج‌خواهی کرده‌ام و نه به احدی باج داده‌ام.

پاسخ به منتقدان فراکسیون امید

یک عضو فراکسیون امید مجلس از برخی اصلاح‌طلبان به خاطر طرح انتظاراتی از این فراکسیون در جریان رای اعتماد به وزرای پیشنهای دولت دوازدهم انتقاد کرد. محمدعلی وکیلی اظهار کرد: از برخی دوستان اصلاح‌طلب خارج از مجلس که می‌دانند فراکسیون امید ۱۱۰ تا ۱۲۰ عضو دارد و بعد انتظار دارند این فراکسیون به تنهایی یک نفر را وزیر کند و مانع وزیر شدن یک نفر دیگر شود، تعجب می‌کنم. وی افزود: طبیعتا با شرایط فعلی سه فراکسیون سیاسی مجلس، یک فراکسیون به تنهایی نمی‌تواند موجب رای عدم اعتماد مجلس به یک وزیر پیشنهادی و رای آوری وزیر دیگری باشد، در حالی که دو فراکسیون دیگر بر رای عدم اعتماد به او اتفاق نظر داشته‌اند. وکیلی خاطرنشان کرد: آقای بیطرف در مجلس ۱۳۳ رای موافق داشت، این در حالی است که دو فراکسیون ولایی و مستقلین توافق کرده بودند که به صورت اجماعی به ایشان رای ندهند و همین نشان می‌دهد فراکسیون امید موفق عمل کرده است.

پاسخ ایران به بحرین

سخنگوی وزارت امور خارجه با رد ادعای جدید بحرین علیه کشورمان به دولتمردان آن کشور توصیه کرد فرافکنی و تلاش برای به انحراف کشاندن اعتراضات مردمی را کنار بگذارند. بهرام قاسمی ضمن رد ادعای جدید وزارت کشور بحرین در مورد مداخله و ارتباط نهادهای کشورمان در مشکلات داخلی آن کشور، تمامی این اظهارات را بی‌اساس و مضحک دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه مروج خشونت و اقدامات بی‌ثبات ‌کننده در کشورهای همسایه از جمله بحرین نبوده است.

وی افزود: هم‌زمان با افشاگری سازمان‌های حقوق‌بشری پیرامون وجود شکنجه گسترده علیه زندانیان سیاسی در زندان‌های بحرین، بار دیگر دولت بحرین به فرافکنی و ادعاهای ناروا، دروغ و غیرقابل اثبات روی آورده است. سخنگوی وزارت امور خارجه به حاکمان بحرین توصیه کرد: سرکوب، شکنجه و تلاش برای منحرف کردن اعتراضات مسالمت‌ جویانه مردم بحرین، هم‌چنین روش‌های شکست‌خورده امنیتی و استمداد از نیروهای نظامی و امنیتی بیگانه را به کناری نهاده و اختلافات با قاطبه مردم معترض خود را از طریق گفت‌وگو، تعامل و روش‌های مدنی و آشتی‌جویانه حل و فصل کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=64832

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.