کیهان بعدها معلوم شد سیبیل آنها را هم چرب کرده بود! محمود صادقی مدعی شده «پیرو گزارش وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی درباره افتتاح حساب‌های سپرده بانکی در قوه قضائیه، شایعات گسترده‌ای در رسانه‌ها، پرسش‌ها و ابهاماتی را در افوالا و افکار عمومی موجب شد و توضیحات بعدی وزیر نیز نتوانست ابهامات را مرتفع ...

کیهان

بعدها معلوم شد سیبیل آنها را هم چرب کرده بود!

محمود صادقی مدعی شده «پیرو گزارش وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی درباره افتتاح حساب‌های سپرده بانکی در قوه قضائیه، شایعات گسترده‌ای در رسانه‌ها، پرسش‌ها و ابهاماتی را در افوالا و افکار عمومی موجب شد و توضیحات بعدی وزیر نیز نتوانست ابهامات را مرتفع سازد.» و این در حالی است که اولاً اصل این جنجال فریبکارانه، محصول طراحی مشترک افراطیون در دولت و مجلس است و ثانیاً حساب سپرده بانکی قوه قضائیه کاملاً شفاف و روشن است و برخلاف دروغ‌پردازی افراطیون متعلق به دستگاه قضایی است نه آن چنان که القا کردند «متعلق به رئیس قوه قضائیه است».
ادعای دروغین تشکیل فراکسیون برای شفاف‌سازی و انضباط مالی و مبارزه با فساد در حالی است که نماینده مذکور و اغلب اعضای فراکسیون ائتلافی امید در قبال موضوعاتی نظیر حقوق و پاداش‌های نجومی سکوت اختیار کرده‌اند و هیچ سؤالی از مدیران ارشد دولتی مطرح نمی‌کنند؛ همچنان که آقای صادقی هر چند در ابتدا علیه فساد ۸ هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان اعتراض می‌کرد اما بعد از آن که معلوم شد ماجرا زیر سر دولت فعلی و مدیر حزب مشارکتی صندوق است، کاملاً فتیله انتقاد و اعتراض را پایین کشید.
هیاهوی این نماینده تازه به دوران رسیده و شهرت‌طلب علیه دستگاه قضایی آن هم در بحبوحه ناکارآمدی‌ها و سوء مدیریت یا مفاسد برخی مدیران دولتی، مشابه اقدام افراطیون مدعی اصلاحات مجلس ششم است که به دنبال گشوده شدن پرونده مفاسد شهرام جزایری، به جای استقبال از این برخورد قضایی، اقدام به حاشیه‌سازی علیه رئیس وقت دستگاه قضا (آیت‌الله هاشمی شاهرودی) کردند و به دروغ مدعی شدند وی تابعیت عراقی دارد. به تدریج معلوم شد برخی نمایندگان مجلس از جمله چند نماینده اصلاح‌طلب پول‌های هنگفتی از جزایری گرفته‌ و سبیلشان را چرب کرده‌اند.
در حقیقت گویا مأموریت عمده برخی گماشته‌های افراطیون جنجال و ایجاد حاشیه امنیت برای مفسدان اقتصادی و مدیران اشرافی آلوده است.
چند هفته پیش الهه کولایی عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان فاش کرد برخی اعضای ائتلاف امید با پول و رانت به این فهرست راه یافته‌اند.

مهره چینی انتخاباتی در استانداری ها پشت پرده جنجال اخیر افراطیون

افراطیون مدعی اصلاحات ظرف یک سال اخیر فشارها بر وزیر کشور را شدت بخشیده‌اند. هم او را متهم به عدم همراهی با دولت می‌کنند و مدعی‌اند که رئیس‌جمهور باید کسانی چون وزیر کشور دادگستری را- که قبلاً با اصولگرایان بوده‌اند- تغییر دهد و هم به واسطه این فشار سعی می‌کنند باج و امتیاز بگیرند. براساس همین رویه افراطیون خواستار تغییر برخی استانداران و فرمانداران هستند و برخی از دست‌اندرکاران آنها حتی در مصاحبه‌هایی تصریح کردند روحانی باید از همین حالا قول بدهد که در برخی انتصاب‌ها به ویژه در سطح استاندار و فرماندار، امتیاز و سهم بیشتری به اصلاح‌طلبان بدهد.
به نظر می‌رسد یکی از دلایل جنجال اخیر در ماجرای لغو سخنرانی علی مطهری، زمینه‌سازی برای یکدست و همراه کردن شماری از استانداران و فرمانداران آن هم ۶ ماه مانده به انتخابات حساس ریاست جمهوری است. خراسان شمالی به ویژه مشهد یکی از مناطقی بود که افراطیون مدعی اصلاحات با ناکامی مطلق در انتخابات مجلس دهم مواجه شدند و بخشی از این مسئله را زیر سر مقامات محلی می‌دانند. بر همین اساس به نظر می‌رسد فشار و غوغاسالاری برای مهره‌چینی انتخاباتی در برخی استانداری‌ها و فرمانداری‌ها شدت بگیرد.
در کنار پروژه مهره‌چینی، افراطیون برآنند که با حاشیه‌سازی و جنجال، اذهان عمومی را از پرسش و مطالبه سرانجام وعده‌های اقتصادی و بزک کردن آمریکا توسط افراطیون منحرف کنند.

مطالبات اقتصادی مردم خرد است اما با انتخابات چه کنیم؟

آذر منصوری از اعضای حزب متحد مشارکت به روزنامه آرمان گفته است: بخشی از مطالبات در سطح خرد معوق مانده است که نمی‌توان منکر اثرگذاری آن برپایگاه رای روحانی شد. به نظرم در این فرصت با توجه به انتقاداتی که به این بخش‌ها وارد است دولت باید اقدامات موثری انجام دهد و از همه مهم‌تر استراتژی رسانه‌ای خود را به یک استراتژی پیش‌برنده تبدیل کند. از طرف دیگر تا فرصت باقی است نیروهای بخصوص اجرایی غیرهمراه را تغییر دهد. بسیاری از مدیران دولت روحانی در شهرستان‌ها و بخش‌ها با دولت همراه نیستند و چه بسا ضددولت عمل می‌کنند. پایگاه رای دولت را سرخورده کرده‌اند و قطعا این موارد بر پایگاه رای او اثر خواهد گذاشت. دولت روحانی باید ساز و کاری تدبیر کند که بتواند از ظرفیت و پتانسیل نیروهای همراه خود استفاده کند. ضمن اینکه بخشی از طبقات جامعه که بهتر شدن امور را در کوچک یا بزرگ شدن سفره خود می‌بینند، باید تغییرات را احساس کنند که به نظر می‌آید هنوز احساس نکرده‌اند.
وی در پاسخ این سؤال که آیا در صورت دومرحله‌ای شدن انتخابات شانس روحانی برای پیروزی کم نخواهد شد؟ گفت به نظرم کسی که رئیس‌جمهور است و در رقابت دور اول نتواند آرای لازم را کسب کند، در دور دوم کارش بسیار سخت خواهد بود، البته این موضوع ارتباط مستقیم دارد به اینکه کسی که رقیب دوردوم او می‌شود چه مختصاتی داشته باشد و تا چه میزان بتواند موجب حضور حداکثری مردم در پای صندوق رای شود.

ادعای دولت با قضاوت مردم درباره عملکرد اقتصادی ناهمگون است

«نواندیش» نوشت: اکثریت نسبی مردم رأی خویش را در فضای انتخابی متناسب با وضعیت خود در نزدیکترین زمان به انتخابات می‌دهند به همین دلیل در اقصی نقاط جهان زمینه و احتمال موفقیت برای سیاستمداران پوپولیست قابلیت تحقق را داراست.
انتخاب خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور در آمریکا اگرچه آینده‌اش معلوم نیست را می‌توان در این راستا ارزیابی کرد.
این سایت می‌افزاید: دولت روحانی دستاوردهای مهمی در حوزه سیاست و اقتصاد داشته است لیکن برخی از آنها با نوعی شکنندگی رو به رو هستند. در حوزه اقتصادی غول تورم کنترل گشته است لیکن در برابرش غول دیگری بنام رکود اقتصادی فراگیر قد علم کرده است. این غول چنان جدیست که استاد برجسته اقتصاد دکتر محسن رنانی آن را خطرناکتر از جنگ با آمریکا می‌داند.
نواندیش تأکید کرد: اگرچه دولت می‌کوشد با تأکید علمی بر تکرار دو دوره رشد اقتصادی وعده عبور از رکود دهد لیکن آنچه در ذهن مردم و عمل دیده می‌شود با تحلیل کارگزاران دولت روحانی همخوانی ندارد.
نکته دیگر در مورد مبحث نبود رقیب قدرتمند می‌باشد نباید فراموش کرد که در جوامع غیرحزبی یا کمتر حزبی رهبران سیاسی در لحظات آخر بطور جدی مطرح می‌گردند و قدرت تأثیرگذاری خویش را نشان می‌دهند. بنابراین مفروض نبود رقیب جدی در انتخابات پیش‌رو کمی زودهنگام می‌باشد! در نهایت با در نظر گرفتن ادامه مستمر رکود اقتصادی سه ساله و توجه به اصل پیش‌بینی‌ناپذیری در نوع رأی دادن بخصوص در نظام‌های کمتر حزبی به این نتیجه می‌رسیم که مفروض شکست‌ناپذیری حسن روحانی در انتخابات آتی ریاست جمهوری اشتباه می‌باشد و امید دارد که تیم روحانی بدون هیچ گونه احساس پیروزی پیش از موعد ضعفها را برطرف سازند وگرنه زمان شگفت زده شدن برای اصلاح امور بسیار دیرهنگام خواهد بود.
تلاش افراطیون مدعی اصلاحات و اعتدال برای پوپولیست نشان دادن هر رقیب انتخاباتی جز روحانی در حالی است که همین طیف افراطی و نامزد آنها، عوام‌فریبانه‌ترین و پوپولیستی‌ترین وعده‌ها را در انتخابات ۹۲ مطرح کرد؛ از جمله وعده گشایش اقتصادی صد روزه، لغو همه تحریم‌ها با اجرای برجام، حل همه مشکلات اقتصادی از بیکاری و رکود و تورم تا آب خوردن و آلودگی‌ها و رونق تولید در صورت رسیدن به توافق و سود روزانه ۱۷۰ میلیون دلار از برجام (ماهانه ۵/۴ میلیارد دلار).

گلف نیوز:انتخابات آتی چالش برای روحانی است

به گزارش خبرگزاری اصلاح‌طلب ایلنا، پایگاه خبری اماراتی «گلف‌نیوز» در تحلیلی نوشت: روحانی در حالی که همه آینده سیاسی‌اش را بر منافع حاصل از برجام سرمایه‌گذاری کرده، با امتناع بانک‌های بین‌المللی برای تأمین مالی پروژه‌های اقتصادی مواجه شده است.
این پایگاه خبری می‌افزاید: استراتژی روحانی بر این اساس استوار بوده که با توافق هسته‌ای، کمپانی‌های بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری در کسب و کارها و به ویژه تولید نفت به سمت ایران سرازیر می‌شوند. اما همه چیز بر وفق مراد پیش نرفته است.
«گلف نیوز» با بیان اینکه بسیاری از تحریم‌ها لغو نشده می‌نویسد: بانک‌های بین‌المللی از تأمین مالی پروژه‌های تجاری کمپانی‌های بزرگ با ایران به دلیل ترس از جریمه‌های آمریکا، سر باز می‌زنند. برخی از بانک‌های بزرگ جهان، هنوز در حال پرداخت جریمه‌های مربوط به ارتباط با پروژه‌های ایران در طول دوران تحریم‌ها هستند و به مشتریان‌شان هم گفته‌اند که اگر بخواهند با ایران کار کنند، باید به دنبال بانک‌های دیگر بگردند.
به گزارش «گلف‌نیوز» هنوز معلوم نیست چه کسی قرار است از سوی گروه‌های مخالف به عنوان کاندیدای رقیب انتخاب شود. اما روشن است که روحانی باید مبارزه کند و نباید از پیروزی‌اش مطمئن باشد. دلیل این عدم اطمینان نیز تأثیرات ضعیف توافق هسته‌ای در بخش داخلی است.

تعلیق مذاکرات عضویت در اروپا/پاداش خوش خدمتی ترکیه

روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی نوشت: قطعنامه تعلیق مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا در شرایطی صادر شد که مارتین شولتز رئیس پارلمان اروپا طی روزهای گذشته ترکیه را به تحریم اقتصادی توسط این اتحادیه تهدید کرده بود.
اگرچه رأی پارلمان اروپا الزام‌آور نیست ولی از آنجا که قرار است در دستور کار اجلاس سران اتحادیه اروپا قرار گیرد و طی ۳ هفته آینده توسط سران اتحادیه بررسی شود، در صورت تأیید آنان، قطعیت یافته و عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا باز هم با تاخیر مواجه خواهد شد.
بدین ترتیب، حتی خوش‌خدمتی‌های اردوغان و دستیارانش با محور غربی- عبری- عربی هم نتوانست اوضاع را برای همیشه به کام طرفداران احیای حکومت نوعثمانی تغییر دهد و تثبیت کند. اردوغان طی سال‌های اخیر در حمایت از تروریسم لجام گسیخته در منطقه سنگ تمام گذاشت و با تمامی توان، اکنون سالهاست که پایگاه هوایی اینجرلیک به کانون توطئه علیه کشورهای همسایه ترکیه به ویژه علیه سوریه و عراق تبدیل شده و سیل عظیم تروریست‌های اجاره‌ای از ۸۵ کشور جهان در پشت مرزهای مشترک ترکیه با سوریه و عراق سازماندهی و تجهیز می‌شوند و پس از اجرای دوره فشرده آموزشی برای جنایت و کشتار به سوریه و عراق اعزام می‌گردند. همین پدیده باعث دامن زده شدن به موج مهاجرت شهروندان سوری و عراقی شد که به ادعای مقامات رسمی ترکیه بین ۲/۵ تا ۳ میلیون نفر در حال حاضر به خاک ترکیه پناه برده‌اند.
این روزنامه می‌افزاید: ماه عسل اردوغان و سایر حامیان تروریسم بسیار کوتاه‌تر از آن چیزی شود که انتظار می‌رفت… اکنون اردوغان همچون یک تاجر ورشکسته به تقصیر، نه تنها اعتبار و حیثیت خود را از دست داده، بلکه به خاطر خوش‌خدمتی به دشمنان ملت‌های مسلمان، بی‌آبرو هم شده است.

شهروند:دولت حقوق کارمندان را با آمارهای دولتی افزایش می دهد.

شهروند می‌نویسد: آخرین اطلاعات دریافتی درباره اعداد و ارقام بودجه ۹۶ حاکی از آن است که افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارمندان برای سال آینده نهایی شده است. این موضوع در شرایطی رخ می‌دهد که دولت در سال ۹۵ افزایش ۱۲ درصدی و در سال ۹۴ افزایش ۱۴ درصدی حقوق کارمندان را اعمال کرده بود به ۱۰ درصد کاهش یافته است.
حالا در شرایطی میزان افزایش حقوق بر مبنای تورم ۷/۵ درصدی در نظر گرفته شده است که بدبینانه‌ترین تحلیل‌های اقتصادی معتقدند نرخ تورم در سال آینده روند کاهشی خود را دنبال نمی‌کند و سیر صعودی به خود می‌گیرد این تحلیل‌ها با اشاره به افزایش نقدینگی بانک‌ها و احتمال خروج بازار از رکود و سایر معادلات سیاسی و اقتصادی اعلام می‌کنند که نرخ تورم جهت‌گیری خود را عوض می‌کند. این موضوع با توجه به افزایش ۱۰ درصدی نرخ مزد کارمندان می‌تواند شکاف هزینه از درآمد خانوار را بیشتر کند. در خوشبینانه‌ترین تحلیل و با فرض کاهش نرخ تورم، آمارهای رسمی حاکی از آن است که هنوز بین نرخ تورم و میانگین دستمزد خانوار فاصله قابل توجهی وجود دارد و در حالی که میانگین حقوق کارمندان و کارگران در ایران حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اعلام شده، میانگین هزینه خانوار ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برآورد شده است.
لایحه بودجه سال ۹۶ در حالی تا ۱۴ آذرماه به مجلس ارایه خواهد شد که با اتمام بررسی تبصره‌ها و احکام آن قرار است هیئت دولت روز یکشنبه، ۷ آذر در رابطه با اعداد و ارقام آن به طور نهایی تصمیم‌گیری کند.
«کاظم فرج‌اللهی»، کارشناس بازار کار می‌گوید: شیوه محاسبه نرخ تورم یک ایراد عمده دارد و آن این که کالاهای بزرگ و لوکسی مانند مسکن و خودرو در سبد هزینه‌های خانوار قرار می‌گیرد و متغیرها را با سهم بالایی جابه‌جا می‌کند. این در حالی است که بازار این دو کالای عمده در حال حاضر در رکود سنگینی به سرمی‌برد؛ در نتیجه نرخ تورم را کاهش می‌دهد. او ادامه می‌دهد: این در حالی است که نرخ تورم بدون در نظر گرفتن مسکن و خودرو و دیگر کالاهای لوکس بیشتر از ۱۰ درصد است و این نرخ تورم است که اهمیت دارد، نه رقمی که با محاسبه کالاهای لوکس انجام می‌گیرد. فرج‌اللهی می‌افزاید: حتی اگر نرخ تورم ۷/۵ درصدی صحیح باشد، میزان حقوق کارگران و کارمندان در سال ۹۵ از متوسط هزینه خانوار بسیار پایین‌تر تعیین شده است.
وطن امروز

بزودی؛ تشکیل هیأت‌های نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری
۹۶
سخنگوی شورای نگهبان از تشکیل هیأت‌های نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان در آینده نزدیک خبر داد. عباسعلی کدخدایی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اقدامات شورای نگهبان پیش از برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: هیأت‌های نظارت بر انتخابات بزودی در شورای نگهبان تشکیل می‌شود. وی افزود: کارهای مقدماتی برای تشکیل هیأت‌های نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری در حال انجام است. سخنگوی شورای نگهبان همچنین خاطرنشان کرد: اسامی هیأت‌های نظارت بزودی اعلام می‌‌شود و بلافاصله فعالیت‌‌های‌شان را آغاز می‌کنند. به گزارش تسنیم، شورای نگهبان در جلسه ششم مرداد امسال این نهاد با پیشنهاد وزارت کشور برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در ۲۹ اردیبهشت‌‌ماه سال آینده موافقت کرد.

آماده واکنش به «تمدید داماتو» و «منع فروش هواپیما» باشیم

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس تاکید کرد: باید از الان آماده باشیم اگر تمدید داماتو و منع فروش هواپیمای مسافری به امضای رئیس‌جمهور آمریکا رسید، به سرعت واکنش نشان دهیم. حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به مطرح بودن ۵۰ طرح تحریمی علیه ایران در کنگره آمریکا اظهار داشت: پیش آمدن این مساله با وجود مذاکراتی که صورت گرفت، نشان می‌دهد برخی مسؤولان ما هنوز دشمن را نشناخته‌اند. وی در پاسخ به این سوال که اگر این ۵۰ طرح یا بخشی از آنها در آمریکا به نتیجه برسد چه باید کنیم، اظهار داشت: در رابطه با ۲ تحریمی که علیه ما در دست انجام دارند، یعنی تحریم فروش هواپیمای مسافری و تمدید قانون «داماتو» باید آماده باشیم. اگر قرار است برجام را نادیده بگیرند، توافق هسته‌ای باید برای هر دو طرف نادیده گرفته شود و نباید به هیچ‌کدام از تعهدات برجام پایبند بمانیم. ذوالنور افزود: در صورتی که این مصوبات به امضای رئیس‌جمهور آمریکا برسد، ما باید درصد غنی‌سازی خود را افزایش دهیم و سایت‌های غنی‌سازی خود را به صورت کمی و کیفی توسعه دهیم و رآکتور آب سنگین اراک را متناسب با نیازهای‌مان بازطراحی کنیم.

احتمال استفاده مجدد مسکو از پایگاه همدان علیه تروریست‌ها

مسکو اعلام کرد در صورتی که ناو هواپیمابر «آدمیرال کوزنتسف» این کشور برای انجام عملیات ضدتروریستی، مرز سوریه را ترک کند، روسیه احتمالاً از پایگاه هوایی همدان برای هدف قرار دادن تروریست‌های سوری استفاده خواهد کرد. به گزارش فارس، رئیس کمیته دفاعی مجلس اعلای روسیه روز شنبه اعلام کرد در صورتی که ناو هواپیمابر «آدمیرال کوزنتسف» که برای حملات علیه تروریست‌های سوریه مورد استفاده قرار می‌گرفت، از مرزهای سوریه برای یک مأموریت جدید خارج شود، احتمالاً روسیه از پایگاه هوایی همدان استفاده خواهد کرد. دیروز نیز سردار«حسین دهقان» وزیر دفاع اعلام کرد تهران احتمالاً به روسیه اجازه استفاده از پایگاه هوایی همدان برای عملیات هوایی علیه تروریست‌های سوریه را می‌دهد. «ویکتور اوزرف» به خبرگزاری ریانووستی گفت: «در صورتی که ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنستف بخواهد یک عملیات دیگر انجام دهد و روسیه نتواند از آن برای حملات هوایی علیه تروریست‌های سوریه استفاده کند، استفاده از فرودگاه پایگاه هوایی همدان ضروری می‌شود». نیروی هوایی روسیه ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۵، عملیات خود علیه تروریست‌های سوریه را به درخواست بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه آغاز کرد.

امروز؛ برگزاری مراسم بزرگداشت مرحوم شایانفر

مراسم بزرگداشت مرحوم حاج حسن شایانفر در مسجد حضرت ولی‌عصر(عج) شهرک شهید محلاتی واقع در بلوار شاهد برگزار می‌شود. به گزارش تسنیم، این مراسم امروز یکشنبه۷ آذر از ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۷ برگزار می‌شود. حاج حسن شایانفر مشاور فرهنگی روزنامه کیهان پس از چند دوره طولانی و سخت بیماری در آستانه اربعین حسینی(ع) دار فانی را وداع گفت.

پیام رهبر انقلاب در پی حوادث دردناک شهادت زائران در عراق و تصادف قطار
«بی‌تدبیری دست‌اندرکاران» مردم را داغدار کرد

رهبر حکیم انقلاب در پی حوادث دردناک شهادت زائران در عراق و تصادف قطار تأکید کردند دغدغه حل ریشه‌ای حوادث دردناک باید اولویت مسؤولان باشد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، در پی حوادث تلخ و دردناک شهادت ده‌ها نفر از زائران حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام در عراق و همچنین جان‌ باختن و آسیب‌دیدگی جمعی از مسافران و زائران حضرت امام رضا علیه‌السلام، در پیامی ضمن طلب رحمت و مغفرت الهی برای درگذشتگان و دعا برای شفای آسیب‌دیدگان، تأکید کردند: مسؤولان از این حوادث دردناک به ‌آسانی عبور نکنند و دغدغه‌ حل ریشه‌ای این مصائب و امثال آن از مسائل مردم را در صدر اولویت‌های خود قرار دهند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
حادثه‌ تلخ و اندوهبار شهادت ده‌ها نفر از زوار ایرانی و غیرایرانی حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام در عراق و نیز حادثه‌ دردناک تصادف قطار که به جان ‌باختن و آسیب‌دیدگی جمعی از مسافران و زوار حضرت ابی‌الحسن الرضا
علیه‌السلام انجامید، اینجانب را همچون دیگر هم‌میهنان و خانواده‌های عزادار، مصیبت‌زده کرد.
در حادثه‌ اول، گرو‌ه‌های جنایتکار و شقاوت‌بار تکفیری که راهپیمایی عظیم اربعین و امنیت بی‌نظیر زائران حسینی، چشم آنان را کور و توطئه‌های خباثت‌آلود آنان را خنثی کرده است، به انتقام بزدلانه و فجیع دست زدند و بار دیگر چهره‌ خبیث و منیت پلید خود را به همه نشان دادند.
از مناطق دیگر جهان همچون نیجریه و پاکستان و افغانستان نیز خبرهای تلخ و تکان‌دهنده از جنایات هم‌مسلکان آنها می‌رسد و خطر جریان تکفیری و دولت‌های حامی آنان را بار دیگر به همه‌ مسلمانان و دلسوزان گوشزد می‌کند.
در حادثه‌ دوم نیز قصور یا تقصیر و بی‌تدبیری دست‌اندرکاران خانواده‌هایی را داغدار کرد و موجب جان‌ باختن و آسیب‌دیدگی جمعی از مردم عزیزمان شد.
اینجانب ضمن طلب رحمت و مغفرت الهی برای درگذشتگان و دعا برای شفای آسیب‌دیدگان و عرض تسلیت به خانواده‌های آنان، از مسؤولان و دست‌اندرکاران در هر دو بخش داخلی و خارجی می‌خواهم که از این حوادث دردناک به‌آسانی عبور نکنند و دغدغه‌ حلّ ریشه‌ای این مصائب و امثال آن از مسائل مردم را در صدر اولویت‌های خود قرار دهند و اکنون نیز همه‌ تلاش خود را برای علاج مصدومان و انتقال جان‌باختگان و کاستن از مصائب داغداران به کار برند.
سیدعلی خامنه‌ای

ایران

فضاسازی علیه سفر رئیس جمهوری به قم

سفر روز جمعه رئیس جمهوری به قم برای شرکت در مراسم تشییع پیکر مطهر آیت‌الله عبدالکریم موسوی اردبیلی از مراجع تقلید، با فضاسازی‌هایی غیرواقعی علیه حسن روحانی در فضای مجازی روبه‌رو شد. به گزارش ایرنا، دراین راستا برخی کانال‌ها با انتشار عکسی مدعی شدند که روحانی با اتومبیل وارد صحن و در ورودی به حرم مطهر حضرت معصومه(س) شده و حاضر نشده برای احترام به کریمه اهل بیت(س) مسیری را پیاده تا این مکان مقدس طی کند. این در حالی است که در تصویر منتشر شده، فقط یک اتومبیل بدون سرنشین در مقابل یکی از درهای صحن اصلی حرم مطهر دیده می‌شود که هیچ موردی از پیاده شدن روحانی از این اتومبیل در تصویر موجود نیست. همچنین تصاویری که دیروز انتشار یافت، نشان داد که رئیس جمهوری روز جمعه به همراه استاندار قم و حجت‌الاسلام والمسلمین انصاری از صحن صاحب الزمان(عج) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) تا کنار مضجع شریف کریمه اهل بیت(س) پیاده مسیر را طی کرده است. روحانی پس از ورود ابتدا درکنار مزار حضرت آیت‌الله بروجردی فاتحه قرائت کرده و سپس به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) حرکت و پس از زیارت مضجع شریف کریمه اهل بیت(س) در مراسم تشییع پیکر مطهر آیت‌الله موسوی اردبیلی شرکت کرده است.

تشکیل پرونده‌ برای برخی متهمان منسوب به داعش در دماوند‎

دادستان دماوند از تشکیل پرونده‌ای برای برخی متهمان منسوب به گروه داعش در این حوزه قضایی خبر داد. به گزارش ایسنا، وی پیشنهاد داد که در مسیر جاده‌های شرق استان تهران ایستگاه‌های بازرسی برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به استان ایجاد شود.

تحلیل نیویورک تایمز از چشم‌انداز ترامپ و «برجام»

نشریه نیویورک تایمز در گزارشی به پیروزی ترامپ در انتخابات امریکا و توافق هسته‌ای ایران پرداخت. به گزارش انتخاب، در این مقاله آمده است: اگر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب امریکا توافق هسته‌ای با ایران را از بین ببرد، با چالش‌های جدی روبه‌رو خواهد شد. موارد کمی وجود دارند که اتحادیه اروپا، روسیه و چین در آن اتفاق نظر داشته باشند. اما یک توافق میان آنها وجود دارد: رئیس جمهوری منتخب امریکا، دونالد ترامپ نمی‌تواند توافق هسته‌ای با ایران را تضعیف کند. در ادامه این گزارش آمده است: فرصت خوبی برای ترامپ وجود دارد که پس از برگزاری جلسات اطلاعاتی، متوجه شود چگونه منافع امنیتی ایالات متحده امریکا می‌تواند از این توافق بهره‌مند شود و به اهمیت این معاهده بیشتر پی ببرد. حتی ممکن است توسط منافع اقتصادی و لابی شرکت‌های بزرگ، ترامپ متقاعد شود تا این توافقنامه را حفظ کند و به شرکت‌های امریکایی اجازه دهد تا به پتانسیل بازار ایران دسترسی داشته باشند. نیویورک تایمز ادامه داد: امریکا می‌تواند توافقنامه را به هم بزند و ادعا کند ایران شرایط معاهده را نقض کرده است. در این صورت ممکن است پرونده دوباره به شورای امنیت سازمان ملل برود. ولی در حقیقت باقی کشورهای جهان دیگر به سخت‌تر کردن تحریم‌ها اعتقاد نخواهند داشت، زیرا قبل از توافق هسته‌ای نیز این کار را انجام داده بودند و مطمئن خواهند بود که این امریکا است که روح توافقنامه را نقض کرده است.

جمهوری اسلامی

برگزاری کنگره ملی حزب اراده ملت ایران در زمستان

دبیرکل حزب اراده ملت ایران (حاما) از برگزاری کنگره ملی تشکل متبوعش در زمستان سال جاری خبر داد.
به گزارش ایسنا، احمد حکیمی‌پور در جلسه هیئت اجرایی حزب اراده ملت ایران که با حضور اکثریت اعضاء در دفتر مرکزی این تشکل سیاسی اصلاح‌طلب برگزار شد، در راستای دستورالعمل‌های حزبی، برنامه پیشنهادی خود را جهت برگزاری مجمع عمومی و کنگره ملی جهت تصویب به این جلسه ارائه داد و همچنین تاریخ‌های پیشنهادی پیش کنگره و کنگره ملی حزب تعیین و معین شد کنگره ملی حاما در زمستان سال جاری طبق روال برگزار شود.
در بخش دیگر از این جلسه افشین فراهانچی رئیس کمیته تشکیلات از آخرین وضعیت اعضای رسمی دارای حق رای حاما گزارشی ارائه کرد و از سوی دبیرکل و با تصویب هیئت اجرایی، مدیریت اجرایی کنگره به واحد روابط عمومی واگذار و کمیته تشکیلات عهده‌دار مدیریت محتوایی این مجامع شدند.
زهره رحیمی رئیس کمیته امور شعب نیز ضمن ارائه گزارش آخرین وضعیت تاسیس شعب حاما در شهرستانها از برگزاری کارگاه‌های مدیریت شهری در تاریخ ۱۸ و ۱۹ آذر در دفتر مرکزی حاما خبر داد که این نشست به منظور تجمیع و تقریب دیدگاه‌ها و رویکردهای موجود در حزب در حوزه مدیریت شهری با توجه به نزدیکی ورود به پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار خواهد شد.
همچنین رئیس کمیته آموزش و پژوهش برنامه پیشنهادی خود را جهت برگزاری همایش نقش احزاب و توسعه سیاسی در اسفند ماه سال جاری به تصویب جلسه رساند و تشریح جزییات را به جلسات آینده موکل کرد.
در پایان نیز مرجان کاوسی رئیس کمیته زنان حاما با اراص گزارش عملکرد این کمیته گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده مابین کمیته‌های زنان، امور شعب و تشکیلات، اردوی دو روزه زنان حزب در تاریخ ۲۶ و ۲۷ آذر ماه در شهرستان زنجان با حضور زنان حزب از سراسر کشور برگزار خواهد شد.

بانک: موانع تداوم ائتلاف ۹۴ را باید با گفتگو رفع کرد

رئیس هیات اجرایی حزب اعتدال و توسعه گفت: موضع حزب اعتدال و توسعه در انتخابات ۹۶ مشابه همان رویکردی است که سال ۹۲ آغاز شد و در انتخابات ۹۴ به اوج رسید.
به گزارش ایرنا مرتضی بانک تاکید کرد: ‘ائتلاف ۹۴ تجربه‌ای ذیقیمت در حیات جریان‌های سیاسی ایران بود. اکنون وقت آن است که بزرگان هر یک از سه ضلع ائتلاف امید، ضمن بررسی نقاط قوت و ضعف این تجربه، با گفتگو و مفاهمه زمینه را برای چیرگی بر چالش‌های احتمالی فراروی تداوم این ائتلاف فراهم کنند.
وی ادامه داد: پیش نیاز چیره شدن بر این چالش‌ها آن است که هریک از ارکان این ائتلاف در داخل طیف خود به اجماع کامل رسیده به گونه‌ای که از هر یک، صرفا یک صدای واحد به گوش برسد.
رئیس هیات اجرایی حزب اعتدال و توسعه از روسا و اعضای سازمان جوانان و دانشجویان حزب اعتدال و توسعه در مناطق مختلف کشور خواست ضمن سنجش شرایط و اقتضائات منطقه ای، پیشنهادهای خود را برای تقویت بیش از پیش هم افزایی با جریانات همسو در نقاط مختلف کشور تدوین کرده و برای طرح در هیات رئیسه سازمان جوانان و دانشجویان در اسرع وقت ارایه دهند.
به گفته بانک، دفتر سیاسی این حزب با بهره مندی از دیدگاه‌های بخش‌های مختلف حزب، روش‌های اجرایی و رویکردهای این حزب در انتخابات آتی را که مبنای گفتگو و تعمیق تفاهم حداکثری با دیگر جریانات سیاسی همسو خواهد بود تدوین خواهد کرد. این نقشه راه، پس از تصویب در شورای مرکزی ملاک عمل حزب در انتخابات آتی خواهد بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در سازمان جوانان و دانشجویان حزب اعتدال و توسعه، این سازمان را که با سابقه‌ای ۱۲ ساله یکی از قدیمی‌ترین ارکان حزب به شمار می‌رود موتور محرکه حزب دانست و از نقش فعال این سازمان در تحرکات تشکیلاتی حزب اعتدال و توسعه تقدیر کرد.
رئیس هیات اجرایی حزب اعتدال و توسعه از سازمان جوانان و دانشجویان خواست گزینه‌های توانمند و متخصص و دارای مقبولیت اجتماعی را برای کاندیداتوری در انتخابات شورای شهر سراسر کشور شناسایی و پیشنهاد دهند.
بانک همچنین با اشاره به جو سنگین ایجاد شده توسط رقبا علیه دولت تدبیر و امید، گفت: هر چه به زمان انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، شاهد فعالیت بیشتر اتاق‌های فکر جریان‌های تندرو جهت تخریب دولت هستیم. عملکرد این جریانات هم نشان داده که آنان در مسیر تخریب دولت حتی از اصول اولیه اخلاقی نیز عبور کرده‌اند.
وی افزود:با وجود تمام این حملات باید به قاطعیت بگویم عملکرد دولت در تمام زمینه‌ها و به خصوص در حوزه اقتصادی بسیار رضایت بخش بوده و روحانی با دست پر در مناظرات انتخاباتی ۹۶ حاضر خواهد شد.
رئیس هیات اجرایی حزب اعتدال و توسعه با انتقاد از برخی از رسانه‌ها و جریان‌هایی که در صدد تخریب دولت هستند و از هیچ اقدامی در این جهت فروگذار نمی‌کنند، به لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد اشاره کرد و گفت: این اتفاق یکی از اجزای پازل تخریب و فشار بر دولت روحانی است. اما این گروه‌ها باید بدانند که نمی‌توانند انتظار رفتار ممتنع در این خصوص داشته باشند و واکنش خنثی در این گونه موارد معنای اعتدال نیست.

رهامی: نظر اصلاح‌طلبان نسبت به روحانی مثبت است

رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با بیان اینکه نظام دموکراسی نظام اکثریت است و ممکن است تحت تاثیر جبهه پوپولیسم قرار گیرد، گفت: باید کمک کرد تا در حد امکان جامعه به دام پوپولیسم افراطی نیفتد.
حجت الاسلام محسن رهامی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به دلیل اینکه تاکنون آقای روحانی نمره قابل قبولی کسب کرده و در گشایش فضای سیاسی و بین‌المللی قدم‌های بسیار خوبی برداشته باعث شده تا اصلاح‌طلبان نظرشان نسبت به او مثبت باشد.
وی با اعلام اینکه اصلاح طلبان قصد حمایت از آقای روحانی را دارند و کاندیدای دیگری در میان اصلاح طلبان مطرح نیست، عنوان کرد: در فرصت باقی مانده باید دید آقای روحانی در همل به وعده‌هایی که در حوزه اقتصادی، گشایش بازار و رونق امور اقتصادی به مردم داده‌اند تا چه اندازه موفق خواهند بود.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه آقای روحانی در شرایط فعلی تا کنون فرد موفقی بوده و تا فاصله باقی مانده تا انتخابات کاندیدای جدی دیگری در حوزه اصلاح طلبان برای رقابت وارد میدان نخواهد شد، اظهار کرد: تغییراتی که در کابینه دولت اتفاق افتاد قطعا به رای آوری ایشان بیشتر کمک خواهد کرد.
وی با بیان اینکه در کشور ایران و کشورهای جهان سوم پوپولیسم انتخاباتی امکان بروز و ظهور دارد به طوری‌که در آمریکا نیز رای آوردن ترامپ موفقیتی برای پوپولیسم است، بیان کرد: بدون شک در کشور ایران نیز امکان برگشت پوپولیسم وجود دارد.
رهامی با تاکید بر اینکه مسئولان و مطبوعات باید حقایق را به مردم بگویند و تلاش کنند برای ارزیابی اوضاع کشور مردم را به معیارهای منطقی‌تری سوق دهند، گفت: شاید از این طریق خطر پوپولیستم کاهش یابد اما ما کشور جهان سومی هستیم و در این کشورها نمی‌توان گفت خطر برگشت پوپولیسم وجود ندارد.
رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با اعلام اینکه بخشی از وعده‌های آقای روحانی در حوزه داخلی عملی نشده اما این‌ها به خاطر محدودیت‌هایی بوده که دولت با آن مواجه است، افزود: هر شخص دیگری که دولت قبلی را با وضعیتی که داشت تحویل می‌گرفت بعید می‌دانم می‌توانست بهتر از این کشور را اداره کند.

اواسط آذر؛ تهیه لیست انتخاباتی جبهه پیروان برای ارائه به ائتلاف اصولگرایان

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری از نهایی شدن لیست انتخاباتی این تشکل سیاسی برای انتخابات سال آینده در اواسط آذرماه خبر داد.
حسن غفوری‌فرد عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با خبرنگاران تسنیم با اشاره به روند وحدت در بین اصولگرایان، اظهارداشت: تلاش خوبی برای «وحدت» در حال انجام است، اما کار مشکل است.
وی افزود: یکی از مشکلاتی که داریم و کشورهای دیگر ندارند این است که مردم ما بسیار زیاد احساس وظیفه شرعی می‌کنند! هیچ کس احساس وظیفه شرعی نمی‌کند که دست یک پیرمرد را بگیرد و به آن طرف خیابان ببرد، ولی برای نماینده شدن و رئیس‌جمهور شدن بسیاری احساس وظیفه شرعی می‌کنند و اگر یک نفر واقعا احساس وظیفه شرعی کند دیگر نمی‌توان با حرف و نصیحت کاری از پیش برد.
عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه در امور سیاسی دنیا یک توافق صورت می‌گیرد و وقتی که جمعی به توافق برسند همه آن را می‌پذیرند، اظهار کرد: در تلاشیم اصولگرایان با محوریت روحانیت در انتخابات آتی به وحدت برسند و در این زمینه تلاش خوبی در حال انجام است که امیدواریم به نتیجه برسد.
غفوری‌فرد در عین حال با اشاره به سال ۹۲ یادآورشد: رسیدن به اجماع و وحدت کار ساده‌ای نیست. در دوره قبل برخی کاندیداها معتقد بودند تنها فردی هستند که برنامه دارند و وقتی شخصی به این نتیجه برسد خواهش از او برای کنار رفتن بسیار مشکل است البته امیدواریم مسیر وحدت در سال ۹۶ به گونه دیگری باشد.
دبیرکل جامعه اسلامی ورزشکاران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های تشکل متبوعش برای ورود به عرصه انتخابات سال ۹۶، گفت: جامعه اسلامی ورزشکاران زیرمجموعه جبهه پیروان خط امام و رهبری است، ما لیست خودمان را به آنها می‌دهیم ولی در نهایت هرچه جبهه پیروان تصمیم بگیرند ما هم تبعیت می‌کنیم.
وی افزود: اکنون لیست‌های احزاب عضو جبهه پیروان آماده شده و تا اواسط این ماه به لیست ابتدایی جبهه می‌رسیم. پس از آن جبهه هم باید با سایر اصولگرایان به توافق برسد.

هشدار یک اصلاح‌طلب: به خواب خرگوشی نرویم، مراقب اقدامات دقیقه نودی اصولگرایان باشیم

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفت: هرگاه مردم پای صندوق‌های رای آمده‌اند، اصلاحات پیروز شده‌ است؛ پس نباید در این دوره هم کار را راحت تصور کنیم و فکر کنیم روحانی پیروز است چون اگر کار را جدی نگیریم و پای صندوق‌ها نرویم، ممکن است کسی دیگر از صندوق بیرون بیاید.
به گزارش خبر انلاین شهاب‌الدین بی‌مقدار، در پاسخ به این پرسش که با کنارگذاشتنِ احمدی‌نژاد از رقابت انتخاباتی سال آینده، روحانی ظاهرا رقیبی جدی در انتخابات نخواهد داشت، به «وقایع‌اتفاقیه» گفت: با توجه به شرایط فعلی و حذف احمدی‌نژاد، اصلاح‌طلبان و حامیان دولت باید بیشتر مراقب باشند زیرا این شرایط می‌تواند نگران‌کننده باشد. نماینده تبریز در خانه ملت تصریح کرد: در این شرایط، اصول‌گرایان می‌توانند در سکوت، کارشان را انجام دهند و گزینه موردنظرشان را برای رقابت با آقای روحانی آماده کنند پس باید هوشیارانه شرایط را رصد کنیم.
عضو فراکسیون امید افزود: معتقد هستم که باید مراقب باشیم و به خواب خرگوشی نرویم. انتقاد از دولت، زیاد و بیکاری جوانان مورد نقد است. باید بااین نگاه، خود را برای انتخابات آینده آماده کنیم که آقای روحانی، رقیبی جدی برای انتخابات دارد و نبود احمدی‌نژاد را خوشبینانه نبینیم.
بی‌مقدار، در پاسخ به این سوال که آیا اصول‌گرایان، رقیبی جدی در مقابل روحانی دارند، خاطرنشان کرد: اصول‌گرایان هنوز گزینه‌های خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح نکرده‌اند که بتوانیم آنها را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهیم یا حتی بسنجیم تا چه حد آن فرد برای رقابت با دکتر روحانی، جدی و قابل‌رقابت هست یا نیست.
نماینده تبریز ادامه داد: سیاست آنها، دقیقه‌نودی است و در لحظه آخر، ممکن است گزینه‌ای را مطرح کنند و طرفداران احمدی‌نژاد و دیگر بزرگان اصول‌گرا از او حمایت کنند پس نباید از این حقایق، غافل شویم چون می‌تواند خطرناک باشد.
بی‌مقدار با بیان اینکه در کلانشهرهایی مثل تهران، اصفهان و شیراز، جای نگرانی نیست ولی در شهرهای کوچک، شاید بتوانند با وعده و شعار، نظر برخی را جلب کنند؛ هرچند دیگر نمی‌توانند شخصی شبیه به احمدی‌نژاد را روی کار بیاورند که با وعده پول نفت سرسفره یا توزیع رایگان سیب‌زمینی در مناطق محروم، رای جمع کند.
او تاکید کرد که احمدی‌نژاد یک مهره سوخته است ولی اصول‌گرایان سعی می‌کنند با مطرح‌کردن گزینه‌ای که از مقبولیت نسبی برخوردار است، نظر بخشی از جامعه را جلب کنند؛ پس نباید خیلی موضوع را راحت بگیریم.

آرمان

مراسم عزاداری در نهاد ریاست‌جمهوری

مراسم سوگواری رحلت حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و علی‌ابن موسی‌الرضا‌(ع) روز شنبه با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت، در دفتر رئیس‌جمهور برگزار شد. در این مراسم معنوی که جمعی از وزرا و معاونان رئیس‌جمهور، مدیران و کارکنان دفتر و نهاد ریاست‌جمهوری حضور داشتند، پس از مرثیه‌سرایی یکی از مداحان اهل‌بیت‌(ع) در ماتم پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) و شهادت امام حسن‌(ع) و امام‌رضا (ع)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی طباطبایی استاد اخلاق و از پیشگامان مبارزات ضداستعماری و ضداستبدادی، سخنرانی کرد. حجت‌الاسلام طباطبایی با تشریح تحولات سال یازدهم هجری قمری؛ سال رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام (ص)، محور سخنان خود را به بحث ظاهر و باطن قضایا در زندگی اجتماعی از دیدگاه نبی مکرم اسلام اختصاص داد. وی با تاکید برضرورت خدمت‌رسانی به مردم، خطاب به همگان و به ویژه اعضای دولت گفت: همه باید به هر میزان که می‌توانند کار و تلاش کنند و بدانند خداوند کمک می‌کند و مردم از زحمات و تلاش‌ها که منجر به حل بسیاری از مشکلات شده است، آگاهند. در پایان این مراسم، نماز ظهر و عصر به امامت حجت‌الاسلام روحانی اقامه شد.

داوطلبان ‌زیاد برای دفاع از‌حرم در نیروی دریایی

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز داوطلبان زیادی برای حضور در صحنه دفاع از حرم در نیروی دریایی و دیگر نیروها وحود دارند که اگر فضا ایجاد شود، آماده جانفشانی هستند.، سرلشکر محمد باقری افزود: ارزیابی‌های میدانی و بررسی‌های صورت گرفته نشان از رشد چشمگیر نداجا در زمان فرماندهی امیر سیاری دارد. وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حوزه اطلاعات کارهای خوبی در نیروی دریایی ارتش شده است، گفت: هم‌اکنون ناو شیراز در حال ساخت است که با عملیاتی شدن آن، حرکت بزرگی در حوزه اطلاعاتی صورت می‌گیرد. وی خاطرنشان کرد: باید با تجهیزاتی چون پهبادهای دریاپایه روی مسائل اطلاعاتی و دریافت اطلاعات دشمن متمرکز شویم و راهبردها و دکترین‌های ما باید همواره بروز و راهگشا و موجب بازدارندگی دشمن باشد. هیچ‌گونه هم ترازی با دشمن استکباری در حوزه دریایی نداریم لذا روش‌های کلاسیک جوابگو نیست و باید روش‌های دیگری که حتما باید پنهان بماند را تمرین کنیم تا یک فرمانده ناو بهترین عملکرد را در صحنه نبرد داشته باشد.

شرق

فضاسازی علیه سفر رئیس‌جمهوری به قم
ایرنا: سفر رئیس‌جمهوری به قم برای شرکت در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله عبدالکریم موسوی‌اردبیلی، از مراجع تقلید، با فضاسازی‌هایی علیه روحانی در فضای مجازی روبه‌رو شد. برخی کانال‌ها، با انتشار عکسی مدعی شدند روحانی با اتومبیل وارد صحن و درِ ورودی به حرم مطهر حضرت معصومه(س) شده است. این درحالی‌ است که در تصویر منتشر‌شده، فقط یک اتومبیل بدون سرنشین در مقابل یکی از درهای صحن اصلی حرم مطهر دیده می‌شود. اما، تصاویری که روز گذشته منتشر شد، نشان داد رئیس‌جمهوری روز گذشته به همراه استاندار قم و حجت‌الاسلام انصاری از صحن صاحب‌الزمان(عج) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه‌(س) تا کنار مضجع شریف را پیاده رفته‌اند.

دادستان کل کشور:
چرا صدایتان برای لغو سخنرانی جناح مقابل بلند نمی‌شود
میزان: دادستان کل کشور، روز گذشته در مراسم معارفه دادستان زاهدان، با اشاره به حواشی ایجاد‌شده در رابطه با لغو یک سخنرانی در مشهد، گفت: در جریان مشهد، ریاست محترم قوه قضائیه دستور بررسی داده‌اند و هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم و باید ابعاد قضیه بررسی شود. یک جریانی اتفاق افتاد و ناگهان برخی مقامات از رئیس‌جمهور تا رئیس مجلس و برخی دیگر، بدون انجام تحقیق لازم و بدون اینکه مشخص شود سرمنشأ قضیه چه بوده است، موضع‌گیری‌هایی داشتند و یکی از نمایندگان نامه نوشت. حجت‌الاسلام منتظری گفت: سؤال ما این است که اگر چنانچه جلوی سخنرانی طرف مقابل را بگیرند و مانع سخنرانی آن جناح در دانشگاهی شوند، آقایان فریاد نمی‌زنند که آزادی از بین رفت! چرا صدای این آقای نماینده مجلس که نایب‌رئیس مجلس است و ادعای آزادی بیان می‌کند، برای مواردی که سخنرانی طرف مقابل لغو شده، بلند نمی‌شود و فریاد رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و نماینده مجلس بلند نمی‌شود. دادستان کشور افزود: به‌عنوان مقامی قضائی، پرونده‌هایی از هر دو جناح داشته‌ایم که افراط کرده بودند؛ بنده با هر دو، به یک زبان سخن گفتم؛ چراکه معتقدم افراط، زیاده‌روی و تندروی از هر جناحی که باشد، خلاف قانون است.

برخی جریانات از محکوم امنیتی دفاع می‌کنند
میزان: غلامحسین اسماعیلی، رئیس‌کل دادگستری تهران با انتقاد از برخی افراد و جریاناتی که از محکومان امنیتی حمایت می‌کنند، گفت: چگونه است که برخی از افرادی که در سمت‌هایی قرار دارند که سوگند یاد‌کرده‌اند پاسدار انقلاب و ارزش‌های آن باشند، اما برای حمایت از محکومانی که جرم اقدام علیه امنیت کشور انجام داده و محکوم شده یا در معرض اتهامات جاسوسی بوده و برخلاف قانون و مقررات تابعیت دوگانه اخذ کرده‌اند، دفاع می‌کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=58926

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.