پایگاه پیارم کیهان علیزاده طباطبائی:هاشمی به عملکرد اقتصادیدولت معترض بود محمود علیزاده در مصاحبه‌ای که با عنوان ۳۰ سال با خانواده هاشمی از سوی روزنامه شرق منتشر شده، درباره عدم احراز صلاحیت هاشمی در انتخابات سال ۹۲ می‌گوید: «هاشمی گفت من یک تکلیفی داشتم و باید خودم را عرضه می‌کردم. قانون هم یک مکانیسمی دارد. ...

پایگاه پیارم
کیهان

علیزاده طباطبائی:هاشمی به عملکرد اقتصادیدولت معترض بود

محمود علیزاده در مصاحبه‌ای که با عنوان ۳۰ سال با خانواده هاشمی از سوی روزنامه شرق منتشر شده، درباره عدم احراز صلاحیت هاشمی در انتخابات سال ۹۲ می‌گوید: «هاشمی گفت من یک تکلیفی داشتم و باید خودم را عرضه می‌کردم. قانون هم یک مکانیسمی دارد. وقتی شورای نگهبان رد کرد، دیگر تکلیف من هم انجام شده است. وی گفت یک تکلیفی از دوش من برداشته شد. راحت شدم…هاشمی می‌گفت من الان مانند دهه ۷۰ توان ندارم».
وی با بیان اینکه «هاشمی دیدارهای مرتب با روحانی نداشت اما بعضا نکاتی را به روحانی تذکر می‌داد»، به اعتراض هاشمی به عملکرد اقتصادی دولت اشاره کرد. علیزاده در پاسخ به این سؤال که «به چه مواردی در عملکرد دولت اعتراض داشت؟» تصریح کرد: به مسائل اقتصادی معترض بود و به موضوع سرمایه‌گذاری نقد داشت. هاشمی می‌گفت زمانی که من دولت را تحویل گرفتم، مسائل و مشکلات آن خیلی زیاد بود، ولی ما مسائل را حل کردیم. این انتقادات را می‌گفت؟ قطعا می‌گفت. روحانی نظر خودش را دارد. خیلی جاها به نظر هاشمی عمل می‌کرد و خیلی جاها هم عمل نمی‌کرد. یکی از اختلافات بین هاشمی و روحانی که من دیدم درباره استقلال سازمان برنامه بود. هاشمی می‌گفت حرف آخر را در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی باید کارشناس بزند و نه آدم‌های سیاسی.
یادآور می‌شود هاشمی پیش از این نیز در برخی دیدارهای عمومی گفته بود دولت حمایت مالی از کارخانجات را ۳ سال دیر شروع کرد و با ۲۰ درصد از نقدینگی موجود که در حال افزایش است، می‌توان مشکل بیکاری جوانان را که معضلی بسیار خطرناک است حل کرد.

ادبیات منلک و تمسخر دون شان رئیس جمهور است

سایت الف با اشاره به کنفرانس مطبوعاتی اخیر نوشت: مصاحبه مطبوعاتی آقای رئیس‌جمهور برگزار شد. ادبیات آقای رئیس‌جمهور در این مصاحبه تأسف‌برانگیز بود. ایشان طی ۳ سال گذشته همواره از ادبیات متلک، تکه‌اندازی، تمسخر و تحقیر استفاده کرده‌اند. در مصاحبه اخیر هم برخی جملات را بیان نمودند که واقعا جای تأسف و تأثر دارد. نویسنده می‌افزاید. در شأن رئیس‌جمهور کشور نیست که با تمسخر و متلک‌گویی بگوید «آنهایی که هواپیماهای نو نمی‌خواهند، سوار هواپیماهای کهنه شوند و یا آنها که رشد اقتصادی کشور را نمی‌بینند، عینک بزنند»!!! این تعابیر نه در شأن یک روحانی است و نه در شأن آقای روحانی است که تکه‌پرانی کند. ایشان می‌توانند با ادبیات فاخر و محترمانه، پاسخ منتقدین را بدهند حتی اگر نخواهند که ولو یکی از انتقادات را قبول کنند.
مشاورین مطبوعاتی آقای رئیس‌جمهور باید به ایشان تذکر دهند که بازتاب این متلک‌پرانی‌ها در افکار عمومی، بیانگر کم‌صبری و کم‌تحملی در مقابل منتقدین است و اثر معکوس نزد مردم دارد.
ایرادات و انتقادات را باید با منطق و استدلال و ادبیات محترمانه پاسخ داد نه با تحقیر و تمسخر. متلک‌‌گویی فقط به این معناست که گوینده از دلیل و منطق تهی است و چاره‌ای جز تکه‌پرانی و تحقیر ندارد. این رویه‌ای است که متاسفانه در اکثر مصاحبه‌های ایشان در دوره ریاست جمهوری تکرار شده و در قواره رئیس‌جمهور ایران که یک روحانی هم می‌باشد، نیست.

تناقضات آماری وناگفته ها درمورد آمار فروش نفت

به گزارش رجانیوز، رئیس‌جمهور در بخشی از نشست خبری خود از افزایش درآمد نفتی به عنوان یکی از دستاوردهای برجام نام برد و مدعی شد که در قبال افزایش فروش نفت در پسابرجام، ایران امسال ۱۱۲ درصد نسبت به شرایط زمان تحریم، درآمد نفتی بیشتری خواهد داشت، این در حالی است که آمارهای رسمی این سخنان وی را رد می‌کند.
رئیس‌جمهور در نهمین نشست خبری گفت: برجام تعلق به همه ملت از جمله اقشار مستضعف دارد. فرض کنیم برجام اجرایی نمی‌شد و تحریم‌هایی هم که آنان می‌خواستند تصاعدی بالا ببرند، صورت نمی‌گرفت و وضع نفت ما مانند آذر ۹۲ ادامه پیدا می‌کرد. در این وضعیت کل درآمد نفتی امسال ما ۳۳ هزار میلیارد تومان بیشتر نمی‌شد. این در حالی است که با اجرای برجام ما امسال نزدیک ۷۰ هزار میلیارد تومان درآمد نفتی خواهیم داشت. اگر این وضعیت نبود ما این پول را می‌خواستیم از کجا کم کنیم؟ از حقوق کدام قشر؟ از حقوق پرستاران، معلمان یا بخش امنیتی و دفاعی؟
وی پیش از این در ۱۲ مرداد امسال درخصوص میزان تولید نفت کشور در پسابرجام گفته بود: پیش از برجام و در ۱۰ ماهه نخست سال ۹۴، مجموع تولید نفت خام و میعانات گازی ما ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار و صادرات یک میلیون و ۳۴۸ هزار بوده است. در ۴ ماهه سال ۹۵، تولید ما ۴ میلیون و ۱۲۲ هزار بشکه در روز و صادرات ۲ میلیون و ۳۸۲ هزار بشکه بوده است. در تیرماه تولید نفت خام و میعانات ۴ میلیون و ۱۵۴ هزار بشکه و صادرات نفت خام و میعانات ما ۲ میلیون ۴۲۸ هزار بشکه است که نشان می‌دهد طی چند ماه از تولید ۳ میلیون و ۲۵۰ به ۴ میلیون و ۱۵۴ هزار رسیدیم که قریب به یک میلیون بشکه نفت خام و میعانات افزایش پیدا کرده است.
براساس آمار منتشر شده در سایت اوپک، میزان تولید نفت ایران در پسابرجام همیشه کمتر از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز بوده است.
طبق صحبت‌های اخیر روحانی درآمد نفتی کشور در پسابرجام، به لطف برجام ۱۱۲ درصد افزایش خواهد یافت. ولی آیا واقعیت امر با سخنان رئیس دولت تدبیر و امید مطابقت دارد؟ با توجه به آمارهای اوپک در آذر ۹۲ میزان تولید نفت خام کشور ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز بوده و این میزان هم‌اکنون به سه میلیون و ۶۹۰ هزار بشکه رسیده است. یعنی به عبارتی حدود یک میلیون بشکه نفت بیشتری در پسابرجام تولید می‌شود و با احتساب ۱ میلیون و ۳۴۸ هزار بشکه نفت صادراتی قبل میزان صادرات نفت کشور به حدود ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار بشکه رسیده است و این یعنی درآمد نفتی کشور در شرایط قیمتی برابر ۷۴ درصد افزایش یافته است و آمار منتشر شده اخیر، اشتباه و خلاف واقعیت است.
از سوی دیگر، در بخش افزایش درآمد نفتی، یکی از بخش‌های آن افزایش میزان فروش نفت‌خام است؛ ولی مهمتر از آن این است که دستگاه دیپلماسی دولت نتوانست به کامل تعلیق یا لغو تحریم‌های هسته‌ای کشور را در مفاد برجام احصاء کند و کشور همچنان مانند پیشابرجام، امکان دریافت نقدی پول نفت فروخته شده خود را ندارد و تمامی پول‌های نفتی کشور در حسابی بانکی در کشور خریدار نفت، بلوکه می‌شود و به همین جهت بدلیل عدم امکان برداشت از حساب، دولت یازدهم در تمامی این سال‌ها به جای تلاش برای رفع این مشکل، به بانک مرکزی دستور چاپ پول معادل ارز نفتی بلوکه شده داده است و با این عمل میزان نقدینگی کشور را از ۴۷۰ هزار میلیارد تومان سال ۹۲ به ۱۲۰۰ هزار میلیارد تومان رسانده که مطابق نظر کارشناسان و اساتید اقتصادی، این میزان نقدینگی بدون پشتوانه به منبع عظیمی پر از باروت می‌ماند که تنها به یک جرقه (شوکه اقتصادی) نیاز دارند تا کشور را به قهقرای اقتصادی سوق دهد.
دو ماه قبل دکتر سیدمسعود میرکاظمی در نشست خبری به این مسئله مهم اشاره کرد و گفته بود: پایه پولی به این دلیل افزایش یافته که خالص دارایی‌های خارجی بانک مرکزی بالا رفته است. در غیر این صورت بانک مرکزی درآمدی ندارد و بنابراین اکنون که نمی‌تواند پول نفت را جابجا کند، رو به ورود و خلق پول جدید در بازار آورده است که این خود سبب افزایش نقدینگی شده است. هم‌اکنون ذخایر بانک مرکزی رو به افزایش است و البته عامل دیگر افزایش نقدینگی را نیز می‌توان بدهی بانکها و دولت به بانک مرکزی دانست. ضمن اینکه استفاده از ابزارهایی همچون صکوک نیز موثر بوده است.
هم‌اکنون اثری که درآمدهای حاصل از فروش نفت در اقتصاد ایران به جای گذاشته، درست همانند اثر آن است که دولت از بانک مرکزی استقراض کند. بنابراین نباید خوشحال بود که بعد از برجام درآمدهای نفتی افزایش یافته، بلکه این افزایش درآمدها قابلیت جابجایی و تاثیرگذاری در اقتصاد ایران را ندارد. وقتی پایه پولی افزایش یافته و نقدینگی بالا رود، عده‌ای فقیرتر می‌شوند و به مرور تورم بالا می‌رود. مگر اینکه دولت موتور اقتصاد را خاموش کند تا افزایش نقدینگی باعث بالا رفتن تورم نشود. این در شرایطی است که اگر قرار باشد پایه پولی با فروش بیشتر نفت بالا رود و ۸۰ درصد پول نفت را نتوان به داخل کشور منتقل کرد، آنگاه اثر اقتصادی فروش نفت هم همانند استقراض از بانک مرکزی است.
با این شیوه صادر کردن نفت اگر نفت هم صادر نکنیم تفاوت چندانی نمی‌کند چرا که اثر این شیوه صادرات و نقد کردن پول آن به صورت ریال می‌تواند مشابه اثر استقراض برای کشور باشد. قبلا می‌گفتند نقدینگی بی‌تردید باعث افزایش تورم می‌شود اما در این دولت همان افراد مبانی علم اقتصاد را ظاهرا عوض کردند و منکر ارتباط نقدینگی و تورم شده‌اند.

خیانت و ظلم به کشور مشمول مرور زمان نمی شود

محمد خاتمی در بنیاد باران گفته است: انشقاق و محدود کردن افراد انقلابی که می‌توانند منشأ خیر باشند به نفع هیچ کس نیست.
وی می‌افزاید: امیدوارم بزرگان کشور به خصوص مقام معظم رهبری ما را وارد عرصه جدیدی از زندگی برای خدمت به مردم و اعتلای کشور کنند؛ نباید در گذشته بمانیم و آقای هاشمی هم همین را می‌خواست. امیدوارم آشتی نسبی که از اثرات درگذشت آیت‌الله هاشمی شکل گرفته با محوریت مقام معظم رهبری تداوم داشته باشد.
این اظهارات مزوّرانه در حالی است که خاتمی شجاعت عذرخواهی از مردم به خاطر دروغگویی و اغواگری و فتنه‌انگیزی سال ۸۸ را ندارد؛ حال آن که او در محافل خصوصی اصلاح‌طلبان چندبار اقرار کرده که تقلب (استارت فتنه و آشوب ۸۸) در انتخابات واقعیت ندارد؛ مشابه همین حرف را تاج‌زاده نیز در ویدئوی معروفی که از وی منتشر شده تصریح می‌کند مبنی بر اینکه «من که خود تجربه برگزاری انتخابات دارم، ۱۱ میلیون تقلب امکانپذیر نیست».
خاتمی در آن سال به همراه برخی افراطیون مدعی اصلاحات در حال پر کردن خانه‌های جدول‌ دشمن بود و نشانه خیانت وی آن است که حتی با وجود مشاهده و شنیدن شعارهایی مانند حذف جمهوری اسلامی، مرگ بر اصل ولایت‌فقیه، انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است و… بی‌حرمتی فتنه‌گران در روز عاشورا حاضر نشد از فتنه‌گران برائت بجوید و در کنار نظام و انقلاب بایستد. بنابراین اکنون چگونه می‌تواند خود را انقلابی و منشأ خیر جا بزند یا از دوره جدید سخن بگوید؟ مگر قرار است مجال خیانت و جنایت و وطن‌فروشی دوباره‌ای برای طیف متبوع وی فراهم شود؟ در این میان برخورد کریمانه نظام با مرحوم هاشمی، به معنای فراموشی خیانت مدعیان اصلاح‌طلبی نیست؛ کسانی که به خود هاشمی نیز رحم نکردند و او را عالیجناب سرخپوش قتل‌های زنجیره‌ای، پدرخوانده (مافیا) و… معرفی نمودند.
… و سرانجام اینکه ارتکاب جرم و جنایت و خیانت آن هم در مقیاس ملی مشمول مرور زمان نمی‌شود و عاملان آن ظلم بزرگ به کشور و نظام باید مجازات شوند.

از وعده ۱۰۰ روزه گشایش اقتصادی تا وعده اعلام ۱۰۰ عملکرد برجسته دولت!

علی طیب‌نیا در نمایشگاه دستاوردهای پنجره واحد تجارت فرامرزی با اشاره به اقدامات انجام شده در این وزارتخانه در خصوص ایجاد شفافیت و بهبود محیط کسب و کار گفته است: در طی ۱۰۰ روز آینده ۱۰۰ عملکرد برجسته دولت برای مردم اعلام خواهد شد.
آقای روحانی در تبلیغات انتخاباتی سال ۹۲ تصریح کرده بود مردم در همان صد روزه اول دولت من آثار رونق و گشایش اقتصادی را خواهند دید.
یادآور می‌شود از عمر ۱۴۶۰ روزه دولت یازدهم کمتر از ۲۰۰ روز باقی مانده است.
آقای روحانی در آخرین کنفرانس مطبوعاتی در حالی که رسانه‌های منتقد اجازه طرح سوال نیافتند، گفت رونق اقتصادی اتفاق افتاده و کسانی که نمی‌بینند خود را درمان کنند و عینک بزنند.

وطن امروز

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی عنصری کلیدی در نظام اسلامی بود

دبیر شورای نگهبان گفت: مرحوم هاشمی‌رفسنجانی در طول نظام اسلامی مسؤولیت‌های حساسی را عهده‌دار بود و آخرین مسؤولیت را در مجمع تشخیص مصلحت نظام بخوبی عهده‌دار بود. آیت‌الله احمد جنتی صبح دیروز در جلسه هفتگی اعضای شورای نگهبان گفت: حادثه درگذشت آیت‌الله هاشمی، قابل پیش‌بینی نبود و ناگهانی رخ داد. با این حال مردم تشییع بسیار باشکوهی برگزار کردند که حضور این جمعیت هم پیش‌بینی نشده بود. وی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را عنصری کلیدی در نظام اسلامی توصیف کرد و گفت: ایشان در طول نظام اسلامی مسؤولیت‌های حساسی را عهده‌دار بود و با استعداد خوبی که داشت آخرین مسؤولیت را در مجمع تشخیص مصلحت نظام بخوبی عهده‌دار بود.

جامعه روحانیت منتظر نتایج جبهه مردمی نیروهای انقلاب است

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه بهترین راه برای نیروهای انقلابی اجماع روی گزینه اصلح است، گفت: امیدواریم فعالیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب به نتیجه برسد. آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به فعالیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: در آستانه انتخابات گرو‌ه‌های مختلفی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند اما جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی متشکل از افراد مردمی و انقلابی است و امیدواریم فعالیت این جبهه به نتیجه برسد. وی با بیان اینکه جامعه روحانیت مبارز منتظر نتایج جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی است، تأکید کرد: اینکه گروه‌های انقلابی با یکدیگر متحد و منسجم باشند امری قابل قبول است و ما امیدواریم تمام نیروها و گروه‌های انقلابی متحد و هماهنگ با یکدیگر عمل کنند. دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: آنچه به‌نظرم بهترین اقدام ممکن برای نیروهای انقلابی است، تلاش برای رسیدن به گزینه واحد و اجماع روی گزینه اصلح‌ رأی‌آور است که امیدواریم این تلاش‌ها به نتیجه مناسبی برسد.

برگزاری مجمع عمومی حامیان جبهه مردمی نیروهای انقلاب در دهه فجر

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب از برگزاری مجمع عمومی حامیان این جبهه در ایام دهه فجر خبر داد. مرضیه وحیددستجردی اعلام کرد: با پیشنهاد جمعی از حامیان جبهه مردمی نیروهای انقلاب و به یمن ایام‌الله دهه فجر، برگزاری جلسه مجمع عمومی به این دهه موکول شد که روز دقیق آن به اطلاع مردم و رسانه‌ها خواهد رسید.

توافق برای تخریب زیر ساخت‌های فردو

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در فردو فعالیت هسته‎ای دیگر صورت نمی‎گیرد کمااینکه مطابق توافق هسته‎ای که آقایان با ۱+۵ صورت دادند جمهوری اسلامی متعهد شده زیرساخت‎های هسته‎ای فردو را هم جمع‌آوری کند. سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‎و گو با بسیج، با اشاره به اظهارات اخیر آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی براینکه ایران سانتریفیوژها و زیرساخت‌های اضافی در تاسیسات فردو را جمع‌آوری کرده است، گفت: مطابق توافق برجام در فردو هزار و چند سانتریفیوژ بیشتر نباید مستقر باشد و این سانتریفیوژها باید بدون تزریق گاز بگردند، بنابراین در آنجا فعالیت هسته‎ای دیگر صورت نمی‎گیرد کما اینکه مطابق توافق هسته‎ای که آقایان با ۱+۵ صورت دادند جمهوری اسلامی متعهد شده زیرساخت‎های هسته‎ای فردو را هم جمع‌آوری کند. نقوی‌حسینی در ادامه این مطلب تصریح کرد: مطابق آخرین گزارشی که داریم یک ماه قبل با یک پیمانکاری توافق کردند که این پیمانکار ظرف ۵۰ روز زیرساخت‎های فردو را هم تخریب کند و مطابق بازدیدی که اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از فردو داشتند این تخریب در حال انجام است و کل زیرساخت‎های فردو در حال جمع‌آوری است. نماینده مردم ورامین عنوان کرد: با توجه به جمع‌آوری زیرساخت‎ها دیگر امکان استقرار هیچ نوع از سانتریفیوژی در فردو نیست و امکان فعالیت هسته‎ای نیز در آنجا وجود ندارد.

ایران

احضار مالک کواد کوپتر خبرساز به پلیس

کوآد کوپتری که عصر روز ۲۷ دی ماه در منطقه ممنوعه در حال پرواز بود، در تعاقب خط آتش پدافند هوایی توسط پلیس پایتخت مهار شد. به گزارش ایسنا، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت اعلام کرد: طی تحقیق و بررسی‌های اولیه صورت گرفته از سوی پلیس، صاحب وسیله پرنده‌ای که در منطقه پرواز ممنوع تهران رؤیت شده بود، شناسایی شده و به پلیس فراخوانده شده است. طبق گفته مالک این وسیله، پرواز برای تصویربرداری به منظور تهیه تیزر تبلیغاتی توسط یک شرکت فیلمسازی انجام شده بود و بررسی‌های تکمیلی در حال انجام است. پلیس پایتخت تأکید کرد: پرواز هرگونه «وسیله پرنده» برای هر منظوری (تصویربرداری، فیلمبرداری، مستندسازی و…)، منوط به اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح قانونی است.

پرونده سعید مرتضوی، هنوز در تجدید نظر

رئیس کل دادگستری استان تهران خبر داد که پرونده سعید مرتضوی دادستان پیشین تهران هنوز در دادگاه تجدید نظر است. به گزارش مهر، غلامحسین اسماعیلی درباره علت طولانی شدن رسیدگی به این پرونده، گفت: به دلیل کثرت پرونده‌های ورودی به دادگاه تجدید نظر، فرآیند رسیدگی نیزطولانی شده است و پرونده سعید مرتضوی هم تفاوتی با پرونده‌های دیگر ندارد و مرحله تجدید نظر را طی کند. اسماعیلی درخصوص پرونده «ع. ز.م» متهم جدید نفتی هم گفت که شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه ۲۸ تهران تحقیقات مقدماتی در این باره را انجام می‌دهد. به گفته وی، به لحاظ سنگینی و خاص بودن پرونده تحقیقات مقدماتی در دادسرا زمانبر و طولانی خواهد بود.

استقرار پلیس مقابل سفارت بحرین در تهران

در پی انتشار تصویری که استقرار نیروهای ویژه پلیس در برابر سفارت بحرین در تهران را نشان می‌داد، سفارت این کشور در ایران اعلام کرد: پلیس برای حفاظت از سفارت در برابر این سفارتخانه مستقر شده است. به گزارش ایسنا، یکی از کارمندان با بیان اینکه هیچ‌گونه تجمع در برابر سفارت برگزار نشده است، اظهار کرد: اکنون در سفارت بحرین در تهران فقط کارمندان ایرانی این سفارت مشغول به فعالیت هستند و هیچ تبعه بحرینی در این سفارت در حال حاضر مشغول نیست. در اوایل هفته جاری رژیم بحرین از اعدام سه جوان به بهانه حمله به نیروهای پلیس در منطقه الدیه خبر داد. به نظر می‌رسد استقرار پلیس مقابل سفارت این کشور، برای مقابله با تجمعات احتمالی یا تکرار حوادثی نظیر آتش زدن سفارت عربستان سعودی صورت گرفته باشد.

شکایت رئیس دولت اصلاحات از سردار نقدی

وکیل رئیس دولت اصلاحات از شکایت وی علیه سردار نقدی خبر داد. سید محمد انجام در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، درباره موضوع این شکایت اظهار کرد:‌ سردار نقدی چندی پیش در مصاحبه‌ای با روزنامه شرق ادعا می‌کند که رئیس دولت اصلاحات از پادشاه عربستان برای کارهای سیاسی خود پول گرفته است که خبرنگار به سردار نقدی می‌گوید قبلاً این مسأله تکذیب شده است. سردار نقدی جواب می‌دهد که من را محاکمه کنید و من آنجا جواب می‌دهم. وکیل رئیس دولت اصلاحات اضافه کرد: چون این ادعا مبنایی ندارد، قریب دو هفته پیش یک شکایت کیفری با عنوان نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی علیه سردار نقدی در شعبه ۴ بازپرسی دادسرای رسانه ثبت کردیم که در حال رسیدگی است. وکیل رئیس دولت اصلاحات همچنین توضیح داده که در پی ادعای مشابه از سوی حسین شریعتمداری در سال ۸۸، به توصیه علما و مراجع قم شکایتی از مدیر مسئول کیهان طرح شده که هنوز به جایی نرسیده است.

آرمان
بازدید رئیس‌جمهور از خودروی برقی

رئیس‌جمهوری در حاشیه جلسه هیات دولت، از محصولات تولیدی سه شرکت دانش بنیان در زمینه موتورسیکلت و خودرو برقی بازدید کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی دیروز پس از پایان جلسه هیات دولت و در حیاط ساختمان دولت، از خودرو برقی دوسرنشین یوز محصول شرکت دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، موتورسیکلت آویتا محصول پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف و موتورسیکلت برقی متعلق به شرکت دانش‌بنیان ‌بنیان شریف بازدید کرد و در جریان این بازدید با توضیحات معاون علمی و فناوری و مسئولان این پروژه‌ها در جریان قابلیت‌ها و کیفیت این تولیدات قرار گرفت. روحانی همچنین در محوطه ساختمان هیات دولت ضمن خوب و کیفی ارزیابی کردن تلاش تولیدکنندگان، لزوم توجه هر چه بیشتر به ارتقای کیفیت و ایمنی آن را مورد تاکید قرار داد.

مالک پرنده جنجالی شناسایی شد

کوآد کوپتری که عصر روز ۲۷ دی ماه در منطقه ممنوعه در حال پرواز بود، در تعاقب خط آتش پدافند هوایی توسط پلیس پایتخت مهار شد. مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت اعلام کرد: طی تحقیق و بررسی‌های اولیه صورت گرفته از سوی پلیس، صاحب وسیله پرنده‌ای که در منطقه پرواز ممنوع تهران رویت شده بود، شناسایی شده و به پلیس فراخوانده شده است. طبق گفته مالک این وسیله، پرواز برای تصویربرداری برای تهیه تیزر تبلیغاتی توسط یک شرکت فیلم‌سازی انجام شده بود و بررسی‌های تکمیلی در حال انجام است. پلیس پایتخت تاکید کرد: پرواز هرگونه «وسیله پرنده» برای هر منظوری (تصویربرداری، فیلمبرداری، مستندسازی و…)، منوط به اخذ مجوز از مراجع ذی‌صلاح قانونی است.

رای به هاشمی از سر حب و بغض نبود

سخنگوی شورای نگهبان درباره رد صلاحیت هاشمی‌رفسنجانی گفت: آیت‌ا… هاشمی شناخته شده بود و هر کسی (اعضای شورا) بر اساس شناختی که داشت رای داد. متاسفانه ایشان رای کافی را نیاوردند، طبیعتا نمی‌توان این موضوع (افراد رای‌دهنده) را شناسایی کرد؛ رای اعضا به ایشان از سر حب و بغض نبوده است. عباسعلی کدخدایی در پاسخ به اینکه چرا ترکیب اعضای شورای نگهبان، اکثرا مسن هستند، اظهار کرد: ترکیب متفاوتی را در شورا شاهد هستیم. بیشترین سن ۹۰ سال است و پایین‌ترین سن ۵۰ است. خود من وقتی به شورا آمدم ۴۰ ساله بودم. همکاران دیگری بودند که در سنین ۳۰ به بالا وارد شورا شدند. با این حال ما از جوانان نیز برای شورا کمک می‌گیریم. همه دوستان ما از جوانان هستند، مثلا از دوستان تحصیلکرده حقوق بهره می‌بریم. در قم مجمع مشورتی فقهی داریم که از جوانان هستند.

احتمال منتفی‌شدن واگذاری زندان به شهرداری

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور توضیحاتی را پیرامون آخرین وضعیت واگذاری زندان اوین به شهرداری تهران ارائه داد. اصغر جهانگیر گفت: در ابتدای اجرای این تصمیم، سازمان زندان‌ها وشهرداری تهران کارشناسانی مشخص کردند، اما بعدها کارشناس شهرداری تهران به دلیل اخذ مسئولیت جدید، در پست دیگری مستقر شد. وی افزود: با وجود اینکه کارشناسان ما بارها از شهرداری تهران این موضوع را پیگیری کردند، اما شهرداری رغبتی نشان نداد و ما عدم تمایل شهرداری تهران برای خرید زندان اوین را به رئیس قوه قضائیه منعکس کردیم. رئیس سازمان زندان‌ها خاطرنشان کرد: در حال حاضر هم ممکن است با جاهای دیگر از جمله مجموعه‌های دولتی که آنها هم متقاضی بودند، مذاکره کنیم که در صورت نهایی شدن این مساله، نام آنها را اعلام می‌کنیم.

برنامه آزاد کردن ملوانان آمریکا با اف ۱۸

جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ضمن بیان اقدامات شاخص قرارگاه پدافند هوایی از جمله دستگیری عبدالمالک ریگی بزرگ‌ترین شرور ایران، همچنین نشاندن هواپیمای ایساف در بندرعباس و بحث دستگیری ملوانان آمریکایی که با هواپیماهای اف ۱۸ خود به زور می‌خواستند ملوانانشان را آزاد کنند و با اخطار سامانه‌های پدافندی مجبور به عقب‌نشینی شدند، نقش منطقه پدافند هوایی جنوب شرق را در مجموعه شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور بسیار حساس و خطیر دانست. امیر صباحی فر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره اهمیت استقلال پدافند و پیشرفت آن و همچنین لزوم انجام کارهای بیشتر در این قرارگاه به تشریح نقش ارشمند پدافند هوایی در موفقیت‌های حاصل شده در هشت سال جنگ تحمیلی پرداخت.

علت استقرار پلیس مقابل سفارت بحرین

درپی انتشار تصویری که مدعی استقرار نیروهای ویژه پلیس در برابر سفارت بحرین در تهران است، سفارت این کشور در ایران اعلام کرد: پلیس برای حفاظت از سفارت در در برابر این سفارتخانه مستقر شده است. به گزارش ایسنا، یکی از کارمندان این سفارت اعلام کرد: نیروهای پلیس برای حفاظت از سفارت در آنجا مستقر شدند و هیچ‌گونه تجمع در برابر سفارت برگزار نشده است. وی ادامه داد: در حال حاضر در سفارت بحرین در تهران فقط کارمندان ایرانی این سفارت مشغول به فعالیت هستند و هیچ تبعه بحرینی در این سفارت در حال حاضر مشغول نیست. در اوایل هفته جاری رژیم بحرین از اعدام سه جوان به بهانه حمله به نیروهای پلیس در منطقه الدیه خبر داد. در پی این موضوع نیروهای انقلابی در بحرین از مردم این کشور خواستند به شهادت سه جوان بحرینی اعتراض کنند.

دیدار هیات پارلمانی ایران با مراجع نجف

هیات پارلمانی ایران با برخی از مراجع در نجف اشرف دیدار کرد. علاءالدین بروجردی و محمدابراهیم رضایی، رئیس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که برای شرکت در اجلاس امنیت بغداد به عراق سفر کرده‌اند، در جریان این سفر با آیات عظام شیخ بشیر نجفی، حاج شیخ محمد اسحاق فیاض، حاج سید محمدسعید طباطبایی حکیم و همچنین آیت‌ا… حاج سید مجتبی حسینی، نماینده مقام معظم رهبری در عراق دیدار و گفت‌وگو کردند. در جریان این سفر هیات پارلمانی ایران علاوه بر شرکت در کنفرانس امنیت بغداد با رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس مجلس عراق دیدار و گفت‌وگو کردند.

حضور اعضای باران و اتحاد در منزل هاشمی

عصر دیروز رئیس دولت اصلاحات پس از نشست بنیاد باران به همراه جمعی از اعضای شورای مرکزی و دفتر سیاسی حزب اتحاد ملت برای عرض تسلیت در منزل آیت‌ا… هاشمی‌رفسنجانی حضور یافتند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=60245

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.