روزنامه کیهان وقتی سخنگوی کارگزاران جوگیر و غیرتی می‌شود عضو مرکزیت کارگزاران گفت اگر کسی از تکرار دولت‌های نهم و دهم تنش نلرزد و متأثر نشود، یک ایرانی باشرف نیست. حسین مرعشی در مصاحبه با ایلنا از ممنوع‌التصویری رئیس‌ دولت اصلاحات (یکی از سران فتنه ۸۸) اظهار نگرانی کرده و گفته است: کشور از ...

 th3IXG38Q4

روزنامه کیهان

وقتی سخنگوی کارگزاران جوگیر و غیرتی می‌شود

عضو مرکزیت کارگزاران گفت اگر کسی از تکرار دولت‌های نهم و دهم تنش نلرزد و متأثر نشود، یک ایرانی باشرف نیست.

حسین مرعشی در مصاحبه با ایلنا از ممنوع‌التصویری رئیس‌ دولت اصلاحات (یکی از سران فتنه ۸۸) اظهار نگرانی کرده و گفته است: کشور از این وضعیت ضرر می‌کند و از این دست ضررها فراوان داریم و خروجی این ضررها تعداد بالای بیکاران و افزایش مفاسد در کشور و حضور افراد نالایق در پست‌های مدیریتی است که در نهایت زندگی مردم شیرینی خود را از دست خواهد داد.

سخنگوی کارگزاران درباره تمایل بخشی از حاکمیت به تکرار دولت نهم و عدم استقبال از قدرت گرفتن اصلاح‌طلبان گفت: اگر کسی از تکرار دولت‌های نهم و دهم، تنش نلرزد و متاثر نشود یک ایرانی باشرف نیست.

این اظهارات و دم ‌زدن از چیزی به نام شرف در حالی است که برخی اعضای کارگزاران و مدعیان اصلاح‌طلبی، علنا به وطن‌فروشی در فتنه سال ۸۸ پرداختند و پیش از آن با خیانت ‌در دولت‌های سازندگی و اصلاحات، رکورد بالاترین تورم در حد ۴۹/۴ درصد و بزرگ‌ترین فساد (در حد قرارداد کرسنت که به مدت ۲۵ سال، گاز ایران را ۱۴ برابر زیر قیمت جهانی می‌فروخت و به تصریح وزیر ارشاد موجب زیان ۱۴/۵ میلیارد دلاری به کشور شد) را در کارنامه خود دارند، همچنان که مفاسد بزرگی نیز چون رشوه و پرونده‌های استات اویل و شهرام جزایری و… را مرتکب شده‌اند. این جماعت عملا در آشوب‌افکنی سال ۸۸ تبدیل به عوامل جنگ نیابتی دشمن شدند و زمینه‌سازی با عبور از آرمان‌های امام و انقلاب، کار ترویج اباحه‌گری و لیبرالیسم را به جایی رساندند که حتی آقای  محمد هاشمی با اعتراض از کارگزاران جدا شد.

از سوی دیگر سزاوار یادآوری است که عملکرد دولت‌های نهم و دهم و نیز اجزای مختلف هر یک از این دولت‌ها، یک دست نیست و از خدمت مورد استقبال و تکریم مردم تا خیانت برخی از دست‌اندرکاران حلقه انحرافی را که در فساد‌انگیزی‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی به جریان نفاق مدعی اصلاح‌طلبی اقتدا کردند، شامل می‌شود.

و بالاخره اینکه عضو مرکزیت کارگزاران (وزیر ارشاد دولت اصلاحات و زینت کابینه خاتمی) هم‌اکنون به طور رسمی و علنی مشغول گدایی همزمان از انگلیسی‌ها و آل‌سعود است که لابد این هم از نوع شرف کارگزارانی است!

ما بنی‌اسرائیل نیستیم «امام تمام شد» حرف دشمن است

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان تأکید کرد حصر سران فتنه قانونی است و ما از آن دفاع می‌کنیم.

آیت‌الله حائری شیرازی در گفت‌وگو با سایت الف اظهار داشت: در سال ۸۸ آنهایی که مردم را به خیابان کشیدند اشتباه بزرگی را مرتکب شدند و بنده نیز در نامه‌ای از آنها سوال کردم که چرا این کار را انجام دادید. اینکه تقاضا کردید انتخابات منحل شود تقاضای غیرمعقول و غیرقانونی بود. اینکه شما معتقد هستید فرد مورد نظر وجاهت مورد نیاز را به تعبیر خودتان ندارد؛ دلیل کافی برای ابطال انتخابات نیست زیرا مردم وی را انتخاب و رای داده‌اند و نمی‌توان برخلاف رای و نظر مردم چیزی را مطرح کرد؛ زیرا رای مردم امانت است و آنکه تصمیم گرفت انتخابات منحل نشود تصمیم درستی اتخاذ کرد. و کسانی که مردم را تحریک به حضور در خیابان کردند و متعاقب آن نظام آنها را محدود و محصور کرده است نیز عمل به جا و قانونی است و از آن نیز دفاع می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: علت ماندگاری ما این بود که مردم به امام خمینی(ره) گفتند شنیدیم و اطاعت می‌کنیم. این سمعا و طاعتا معنای امامت ماست. هزار سال این راه را رفته و در این مسیر  حرکت کرده‌ایم. معنا ندارد که بگوییم امام یک شخصیت فوق‌العاده‌ای بود رفت و تمام شد این دقیقا حرف دشمن است مدیریت کشور در شرایط فعلی اگر بهتر از دوران امام نباشد بدتر هم نیست و اگر سخت‌تر از دوران امام نباشد آسان‌تر هم نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری شرایط فعلی کشور را حساس‌تر از شرایط بدو انقلاب ارزیابی و خاطر نشان کرد: شرایط ما از شرایط دوران امام بسیار حساس‌تر است؛ چرا؟ زیرا آن موقع خیال می‌کردند این انقلاب چیزی می‌شود که خطرناک است و انقلاب را موسی به دنیا نیامده می‌دیدند؛ امروز انقلاب را موسی چهل ساله می‌بینند. زمانی که موسی به دنیا نیامده بود هزاران کودک بنی‌اسرائیلی را کشتند؛ اما زمانی که موسی آمد، عصا را اژدها کرد چطور با وی برخورد کردند؟ امروز انقلاب ما موسی است که عصای خود را انداخته است و اژدها شده و سحرها را بلعیده، حالا ما باید روی آن تردید کنیم؟!

وی افزود: بنی‌اسرائیل شاید از این اشتباهات کرد ولی ما بنی‌اسرائیل نیستیم. بنی‌اسرائیل ده روز حضرت موسی از بین آنها غایب شد و شک کردند اما امام ما هزار سال است غایب است و ما منتظر آن هستیم پس ما با بنی‌اسرائیل قابل مقایسه نیستیم، چون شک نکردیم. امام ما بیش از هزار و صد سال از غیبتش می‌گذرد اما اعتقاد مردم به آمدن آن هر روز بیشتر می‌شود؛ پس ما بنی‌اسرائیل نیستیم ما امت برگزیده عالم هستیم ما امت منتخب عالم هستیم و اعتقاد ما به این که امام می‌آید در بصیرت ماست و ریشه ما انتظار ماست.

وی با بیان اینکه فرمایشات رهبری کلمهًْ‌الفصل همه مردم ایران است تصریح کرد: رهبری بزرگوار جایگاه خودشان را دارند و اینکه آقایی می‌گوید رهبری توضیحاتی داد که من قانع نشدم صحبتهایش بی‌اعتبار است. مگر وقتی میرزای شیرازی گفت استعمال دخانیات در حکم محاربه با امام زمان(عج) است، عالم دیگری آمد بگوید من قانع نشدم؟! اگر چنین چیزی بیان می‌شد استعمار به ایران حاکم می‌شد. اینطور نیست که برخی بروند در دانشگاه‌ها صحبت کنند بگویند ما قیم نمی‌خواهیم و تحت عنوان آزادی بخواهند برخی حریم‌ها را بشکنند.

آیت‌الله حائری در بخش دیگری از این مصاحبه تاکید کرد: مجلس طبق قانون اساسی باید در برجام ورود پیدا کند.

راز حمله سریع‌القلم به رانندگان تاکسی در مصاحبه مشاور اوباما

مشاور دولت اوباما  می‌گوید ۱۵ سال پیش برنامه هسته‌ای برای مردم ایران مهم نبود اما اکنون تبدیل به غرور ملی همه آنها شده است.

رابرت اینهورن (مدیرسابق منع تکثیر هسته‌ای در وزارت خارجه آمریکا) ضمن سخنانی در موسسه سیاست خاور نزدیک واشنگتن اظهار داشت: درباره توافق هسته‌ای وین نیز باید توجه شود بهتر بود ایران غنی‌سازی اورانیوم نداشته باشد. گزینه ترجیحی ما این بود که غنی‌سازی اورانیوم در ایران به صفر برسد. اما باید توجه داشت که سران ایران به مردم این کشور قبولانده‌اند که غنی‌سازی اورانیوم ضروری است و برای داشتن برنامه هسته‌ای پیشرفته باید وجود داشته باشد و اگر ایران از این کار دست بکشد، تحقیر خواهد شد و این امر به غرور ملی ایران ضربه خواهد زد.

وی می‌افزاید: این مسئله در جامعه ایران جا‌افتاده است و در نتیجه مذاکره‌کنندگان ایرانی نمی‌توانستند از این مسئله دست بکشند. اگر ۱۵ سال پیش از موضوع غنی‌سازی اورانیوم از رانندگان تاکسی در ایران پرسیده می‌شد آنها می‌گفتند سران این کار را برای خودشان انجام می‌دهند اما حالا همه رانندگان تاکسی در تهران می‌گویند غنی‌سازی حق مسلم  و ذاتی ایران است. از غنی‌سازی به عنوان حق صحبت می‌شود. در چنین فضایی، توافق هسته‌ای حاصل شده است و از منظر فوق، توافق هسته‌ای از گزینه مطلوب مدنظرمان کمتر است. عربستان سعودی دوست داشت ایران از غنی‌سازی دست بکشد اما چنین اتفاقی رخ نداده است.

اینهورن همچنین گفته است: در توافق هسته‌ای وین، موضوع موشکی ایران هم مدنظر بوده است و به عبارتی هم، به آن پرداخته نشده است. قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد از گذشته محدودیتهایی درباره دسترسی ایران به فناوری موشکهای بالستیک از خارج و حتی فعالیتهای خود ایران در این زمینه اعمال کرده است. ایران هرگز مشروعیت این محدودیتها را نپذیرفته و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد را که چنین محدودیتهایی اعمال کرده است، غیرقانونی توصیف کرده است. در قطعنامه‌ جدید شورای امنیت سازمان ملل متحد این محدودیتها بار دیگر زنده شده‌اند. این محدودیت‌های موشکی در برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) نیستند اما در قطعنامه مذکور گنجانده شده‌اند. البته طرف ایرانی باز هم می‌گوید به این محدودیت موشکی پایبند نیست و فقط خودش را به برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) متعهد می‌د‌اند. به هر حال، اینکه تحریمهای موشکی مذکور برای مدت هشت سال تمدید شود، سودمند است زیرا روسیه و چین و کشورهای دیگری که به این محدودیتهای موشکی ایران رای مثبت داده‌اند، متعهد هستند به تقویت برنامه موشکهای بالستیک ایران کمک نکنند.

وی گفت: در قطعنامه مذکور محدودیتهای موشکی ایران، به کشورهای عضو سازمان ملل متحد این اجازه داده شده است تا محموله‌های انتقال قطعات و فناوری‌های موشکهای بالستیک به ایران را رهگیری کنند. باقی ماندن این محدودیتها بسیار مفید فایده خواهد بود. اگر اطلاع پیدا شود که شناوری حامل این فناوری‌ها و اقلام موشکی به ایران می‌رود، می‌توان از کشورهای دیگر خواست تا از حرکت محموله مذکور جلوگیری کند.

اظهارات مشاور اوباما درباره دفاع همه رانندگان تاکسی از برنامه هسته‌ای، ضمنا از اظهارات یکی از عناصر بی‌سواد مدعی روشنفکری در سال ۹۲ رازگشایی می‌کند. سریع‌القلم آن زمان با توهین به مردم مدعی شده بود نباید راننده تاکسی و لبوفروش درباره برنامه هسته‌ای نظر بدهند. وی تا مدت‌ها به عنوان مشاور رئیس‌جمهور و مرکز تحقیقات استراتژیک معرفی می‌شد و غالبا در تحلیل‌های خود، طفیلی‌گری غرب را تجویز می‌کند.

سقوط آزاد  در پیوند با گروهک‌های نفاق

یک نهاد مسئول از هاشمی رفسنجانی خواسته تا جلوی اقدامات فائزه گرفته شود تا مبادا در آینده از این مسیر آسیبی متوجه هاشمی شود.

به گزارش «دانا»، چندی پیش یکی از نهادهای مسئول گزارشی  از اقداماتی که فائزه هاشمی در گذشته انجام داده و برخی از کارهایی که در حال حاضر توسط وی پیگیری می‌شود را به آقای هاشمی ارائه کرده است. در این گزارش به ارتباط فائزه با برخی از عناصر خارجی و منافقین هم اشاره شده است.

گفته می‌شود پیش از اینکه این گزارش به دست هاشمی رفسنجانی برسد، تذکرات لازم، و نکات ضروری درباره این موضوع به فائزه داده شده اما او ضمن توهین به مسئولان پیگیری این گزارش، اهمیتی به تذکرات نداده است.

بعد از ارائه این گزارش، از هاشمی خواسته شده است تاجلوی اقدامات فائزه گرفته شود تا مبادا در آینده از سوی فائزه آسیبی متوجه هاشمی شود.

فائزه دخترهاشمی‌رفسنجانی پس از نقش‌آفرینی در فتنه ۸۸ بارها با سایت‌های ضد نظام و معاند ارتباط گرفته است.

وی پیش از این در مصاحبه‌ با روزنامه‌های فیگارو و بهار تصریح کرد: که با دوستان خوب بهایی و سازمان مجاهدین (منافقین) در زندان آشنا شده و سازمان تروریستی منافقین را منافقین نمی‌داند.

وی همچنین به واسطه گروهک موسوم به انجمن دفاع از آزادی مطبوعات با برخی عناصر ضد انقلاب و ضد امام مرتبط شده است. فائزه هاشمی پیش از این از طریق روزنامه زن با بیوه شاه معدوم مصاحبه کرد و زمانی هم بر سر قبر شاه معدوم در قاهره حاضر شد.

از ۱۷ دستور اجرایی تحریم‌های آمریکایی ۱۲ مورد باقی می‌ماند

آیا دولت آمریکا تمام دستورهای اجرایی تحریمی علیه ایران را براساس برجام لغو می‌کند؟ پاسخ این پرسش منفی است و از مجموع ۱۷ دستور اجرایی، ۱۲ مورد آن در جهت ادامه تحریم‌‌ها باقی خواهد ماند.

به گزارش رجانیوز: تا قبل از لوزان وضعیت برداشته شدن تحریم‌ها زیاد مشخص نبود. اما بعد از لوزان وضعیت تحریم‌ها در توافق نهایی کمی روشن‌تر شد. در آنجا بود که مشخص شد آمریکا متعهد به «توقف موقت اجرا» شده است. بعد از لوزان مباحث فراوانی درباره ابعاد برداشته شدن تحریم‌ها صورت گرفت تا اینکه با نهایی شدن توافق جامع میزان و حدود برداشته شدن تحریم‌های آمریکا دقیقاً مشخص شد.

تحریم‌های آمریکا به دو بخش تقسیم می‌شود. یک دسته تحریم‌هایی که با دستورات اجرایی رئیس جمهور آمریکا اعمال شده و دسته دیگر تحریم‌هایی است که از طریق قوانین کنگره اعمال شده است. نکته مهم در این میان رابطه میان دستورات اجرایی رئیس جمهور (Executive Order) و قوانین کنگره است. این رابطه چند حالت دارد، یا میان دستور اجرایی و قانون کنگره رابطه مستقیمی نیست و دستور اجرایی به صورت مستقل به اعمال تحریمی مبادرت کرده است. حالت دیگر این است که دستور اجرایی بعد از اعمال تحریم و نشان دادن ظرفیت خود در قانون کنگره آورده شده است و اصطلاحاً codify شده است. حالت دیگر هم این است که قانون کنگره وضع شده و دستور اجرایی رئیس جمهور برای اعمال آن وضع شده است. لغو شدن دستورات اجرایی در حالت اول و حالت سوم مؤثر است. در حالت دوم بی‌فایده خواهد بود.

موافقان توافق جامع معتقدند که هر چند قوانین کنگره تنها اجرایش متوقف می‌شود، اما در مقابل دستورات اجرایی رئیس جمهور لغو می‌شود و این یک دستاورد بزرگ است. دو ایراد به این استدلال وارد است. اول اینکه این دسته از افراد به نسبت میان دستورات اجرایی و قوانین کنگره توجه نداشته و به صورت بسیط با این مسأله مواجهه می‌کنند. ایراد دوم به این افراد این است که آیا لغو دستورات اجرایی که رئیس جمهور آمریکا به آن متعهد شده است شامل تمام دستورات اجرایی می‌شود یا تنها بخشی از آنها را شامل می‌شود؟

در بند ۱۷/۴ از ضمیمه پنجم برجام بیان شده است که آمریکا دستورات اجرایی شماره ۱۳۵۷۴، ۱۳۵۹۰، ۱۳۶۲۲، ۱۳۶۴۵ و بندهای ۵ تا ۷ و ۱۵ دستور اجرایی شماره ۱۳۶۲۸ را در روز اجرا لغو خواهد کرد. سؤال مهم این است که آیا دستورات اجرایی اشاره شده در برجام تمامی دستورات اجرایی رئیس جمهور آمریکاست؟

رجانیوز با انتشار فهرست ۱۷ دستور مورد اشاره نوشت: هر کدام از این دستورهای اجرایی به تحریم‌ بخشی از اقتصاد ایران مبادرت کرده و هم وزن نیستند. برخی اثرات بیشتری نسبت به سایر دستورات دارند. اما آنچه که با بررسی فهرستی این دستورات مشخص می‌شود این است که تنها ۵ دستور اجرایی رئیس جمهور آمریکا از ۱۷ دستور اجرایی موجود لغو می‌شود.

برای نمونه دستور اجرایی ۱۳۵۹۹ که قرار نیست در روز اجرا لغو شود مربوط به بلوکه شدن دارایی‌های مؤسسات مالی ایران و بانک مرکزی ایران در آمریکاست. این دستور اجرایی بند C از بخش ۱۲۴۵ قانون NDAA را عملیاتی می‌کند.

*************************************

روزنامه قدس

 

بلیت متروی تهران در مرز مجارستان!

خبرآنلاین: یکی از کارمندان سازمان دیده بان حقوق بشر اشیایی را که در مسیر پناهنده‌های سوری و افغانی در مرز مجارستان روی زمین پیدا می‌کند، با «هشتگ» توییت می‌کند. یکی از مواردی که پیتر بوکائرت پیدا کرده، بلیت تک سفره متروی تهران است!

 

ادعای برگزاری نشست ۱+۵ با تأیید ایران

فارس: «کاملیا انتخابی‌فر»، تحلیلگر شبکه العربیه مدعی شد که گروه ۱+۵ در انتظار تأیید ایران است تا در صورت امکان سران این گروه و ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل دیدار کنند.

 

بازنشر توییت‌های داعش جرم است

باشگاه خبرنگاران: پلیس فدرال آمریکا هشدار داد، کاربرانی که توییت‌های منتسب به داعش را بازنشر می‌کنند، مجرم شناخته می‌شوند.

 

درخواست هسته ای عزت‌ا… انتظامی

ایسنا: عزت‌ا… انتظامی، بازیگر پیشکسوت سینمای ایران در یادداشتی در یک روزنامه از همه مردم خواست که از توافق هسته‌ای حمایت کنند.

 

دمشق در کنترل کامل نیروهای مقاومت

گروه سیاسی: خبرها حاکی است که با توجه به حضور هسته‌های مردمی و نیروهای مقاومت در شهر دمشق تروریستهای داعش جرأت نزدیک شدن به این شهر را ندارند. گفته می شود که تروریستها از قدرت نیروهای مقاومت هراس دارند وتاکنون متحمل شکست های سنگین شده اند.

 

افزایش حملات هوایی علیه داعش

قدس آنلاین: ارتش آمریکا اعلام کرد،  روز جمعه، ۱۷ حمله هوایی علیه داعش در عراق و سوریه انجام داده است.

 

زمین‌خواری دولتی در البرز

تسنیم: فاضلیان، رئیس‌کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه «زمین‌خواری دولتی» در البرز از معضلات جدی در برخورد با این پدیده در این استان است، از تصرف ۲۰۰ هکتار زمین توسط یک دانشگاه در البرز خبر داد.

 

مرتضوی وقت‌کشی می کند

آنا: مجتبی نظری، وکیل مدافع سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه سعید مرتضوی هنوز جهت اعتراض به حکم صادر شده در خصوص پرونده تأمین اجتماعی اقدامی انجام نداده است، گفت: مرتضوی برای اینکه وقت‌کشی کند، هنوز برای دریافت دادنامه خود مراجعه نکرده است.

************************************

روزنامه جمهوری اسلامی

 

تشکر بیش از ۶۰۰ فعال سیاسی قزوین از رئیس‌جمهور به خاطر تصمیم تغییر استاندار

 جمعی از احزاب، جمعیت‌ها، انجمن‌ها و فعالان سیاسی قزوین که اعضاء ستاد انتخاباتی دکتر روحانی نیز در میان آنها به چشم می‌خورند و ۶۱۸ فعال سیاسی استان قزوین با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور روحانی از وی به خاطر تصمیم تغییر استاندار این استان تشکر کردند. متن نامه چنین است:

جناب آقای دکتر روحانی

رئیس جمهور محترم

با سلام و احترام

در میانه روزهایی که امید حامیان واقعی دولت تدبیر و امید از اهمال‌ها و کم لطفی‌های استاندار قزوین نسبت به فعالین ستادها و حامیان دولت یازدهم رو به کاستی و شاید ناامیدی می‌رفت و جبهه برخی مخالفان بی‌انصاف رفته رفته تقویت می‌شد با خبر شدیم که آن شکایت‌ها و گلایه‌های از سر خیرخواهی، موثر افتاده است و خوشبختانه دولت بر ضرورت توجه به دغدغه حامیان خود که بی‌تردید منافع کشور را نیز در بر داشته است، بی‌توجه نیست.

اکنون که تغییر استاندار قزوین قطعی شده است و جناب آقای فریدون همتی برای تصدی استانداری قزوین انتخاب شده است ضمن تشکر از حضرتعالی، معاون اول محترم رئیس‌جمهور و وزیر محترم کشور امید آن داریم که برخلاف مدیریت غیرهمسوی سابق موضوع توسعه و مدیریت استان بر مدار عقلانیت برگردد و همسو با منویات دولت، مطالبات به حق مردم نیز پیگیری جدی شود.

ما فعالیت ستادهای انتخاباتی و حامیان جنابعالی ضمن اعلام حمایت مجدد از دولت تدبیر و امید به استاندار جدید خیرمقدم عرض نموده و امیدواریم با مدیریت ایشان و جایگزین کردن نیروهای متخصص و معتقد به دولت در برخی معاونت‌ها و مناصب استانداری، فرمانداری‌های چهار شهرستان آوج، تاکستان، آبیک و البرز و انتصاب مدیران کل همراه دولت در برخی ادارات استان به جای نیروهای مخالف که در لباس کارگزار دولت علیه آن عمل می‌کنند بار دیگر، قطار امیدبخش تدبیر را به مسیر اصلی خویش باز گردانند و ظرفیت‌های مغفول مانده در این مدت را به فعلیت برسانند و آسیب‌های جدی وارد شده به استان و نیروهای کارآمد آن را هرچه سریع‌تر جبران نمایند.

در پایان توفیق روزافزون حضرتعالی را در راستای بازگشایی گره‌های کور اقتصادی ناشی از بی‌تدبیری و سیاست‌های غلط دولت گذشته که معیشت و اقتصاد عمومی را با مشکلات فراوانی روبه رو کرده است از درگاه حضرت احدیت خواستاریم.

نسخه‌ای از این نامه که حاوی اسامی ۶۱۸ نفر از فعالان سیاسی استان قزوین، طیف‌های مختلف سیاسی استان و انجمن‌های صنفی و سیاسی و روزنامه‌نگاری می‌باشد به دفتر روزنامه جمهوری اسلامی تحویل شده که در دفتر مرکزی روزنامه موجود می‌باشد.

*************************************

روزنامه خراسان

 

مورخ دوشنبه ۱۳۹۴/۰۶/۳۰ شماره انتشار ۱۹۰۷۵

ندای ایرانیان نوشت

سیدهادی خامنه‌ای، از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب اخیراً در بخشی از صحبت‌های خود در یک مصاحبه مطبوعاتی گفته است: شعار نه غزه، نه لبنان و (شعار) جمهوری ایرانی شعار اصلاح‌طلبی نیست. در مجمع پیروان خط امام(ره) روی مسأله هم غزه و هم لبنان تأکید داریم و هر دولتی که در کشور روی کار بیاید موظف به کمک به سوریه، غزه و لبنان است. عده‌ای در لباس اصلاح‌طلبی نظر خودشان را در خصوص سوریه دادند و اشتباه کردند.

 

تابناک نوشت

محمد علی پورمختار رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: در شرایط فعلی کمیسیون اصل نود لازم می داند تا از نزدیک به فعالیت برخی سفارت‌خانه ها رسیدگی کند تا ارزیابی صحیحی در این راستا شکل بگیرد. بخشی از این گزارشات معطوف به خرید و فروش املاک از جانب برخی سفارت‌خانه ها و بخش دیگر آن به موضوعات مربوط به واردات منتهی می‌شود.

 

سایت دانا مدعی شد

چندی پیش یکی از نهادهای مسئول گزارشی از اقداماتی که فائزه هاشمی در گذشته انجام داده و برخی از کارهایی که در حال حاضر تو سط وی پیگیری می شود را به پدرش ارائه کرده است.گفته می شود پیش از اینکه این گزارش به دست هاشمی رفسنجانی برسد، تذکرات لازم و نکات ضروری درباره این موضوع به فائزه داده شده اما او ضمن توهین به مسئولان پیگیری این گزارش، اهمیتی به تذکرات نداده است.بعد از ارائه این گزارش، از هاشمی رفسنجانی خواسته شده است تا جلوی اقدامات فائزه گرفته شود تا مبادا در آینده از سوی فائزه آسیبی متوجه هاشمی رفسنجانی شود.

 

سایت خرداد نوشت

خبرگزاری “بلومبرگ” در گزارش تازه خود به تصمیم بسیاری از ایرانیان ساکن خارج کشور برای بازگشت به ایران اشاره کرده است.

 

کمک ۱۰۰ میلیاردی به یک وزارتخانه برای انجام وظایفش

 

بر اساس گزارش یک نهاد نظارتی، در حالی که بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول ارشد اجرایی به رئیس سازمان مدیریت، اعلام شده است که حسب موافقت هیئت وزیران ، مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال به صورت هزینه ای از محل اعتبارات جزء ۱ ردیف (۵۱۰۰۰۰) قانون بودجه سال ۱۳۹۴ تحت عنوان “هزینه های پیش بینی نشده”، بابت کمک به توسعه ورزش، در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار می گیرد که فلسفه این اقدام مشخص نیست و اگرچه ضوابط قانونی در آن رعایت شده اما با توجه به ماهیت شکل گیری این وزارتخانه، اختصاص کمک برای انجام وظایف ذاتی وزارت ورزش، جای تامل دارد.

درخواست عجیب یک مسئول برای قطع درختان

 

در حالی که بر اساس مصوبه دی ماه سال ۹۲ کابینه، مقرر شده است به منظور حفظ و مدیریت جنگل های کشور، سازمان جنگل ها موظف باشد اجرای طرح های جنگلداری در شمال کشور را به نحوی برنامه ریزی و مدیریت کند که چوب حاصل از بهره برداری جنگل، صرفاً از درختان آسیب دیده (شکسته، افتاده، ریشه کن، آفت زده) وعملیات پرورشی تأمین شود، یکی از وزرای کابینه با ارسال نامه‌ای رسمی، درخواست لغو این دستور را داده که با مخالفت مسئولان ارشد نهاد ریاست جمهوری مواجه شده است.

************************************

روزنامه ایران

 

دیدار هیأت رئیسه کمیسیون «برجام» با رئیس مجلس

هیأت رئیسه کمیسیون ویژه مجلس برای بررسی «برجام» صبح دیروز با علی لاریجانی رئیس مجلس دیدار کردند.  یک نماینده نزدیک به لاریجانی به خبرنگار «ایران» گفت: «رئیس مجلس از برخی حاشیه‌های ایجاد شده پیرامون عملکرد کمیسیون برجام راضی نیست و قاعدتاً در جلسه دیروز به هیأت رئیسه کمیسیون هم تذکراتی داده است.» این نماینده که نخواست نامش فاش شود، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه برجام موجب دودستگی در کشور نشود، افزود: «لاریجانی هم نسبت به این موضوع دغدغه دارد و همواره توصیه کرده‌ که بررسی توافق هسته‌ای زمینه‌های انشقاق در جامعه را به وجود نیاورد.» گفتنی است پیش از این از رئیس مجلس برای حضور در جلسات کمیسیون دعوت شده بود که این اتفاق تاکنون محقق نشده است.

روایت امریکایی از نقش اجماع ملی ایرانیان در توافق

مشاور رئیس جمهوری امریکا گفت: «درباره توافق هسته‌ای وین نیز باید توجه شود بهتر بود ایران غنی‌سازی اورانیوم نداشته باشد. گزینه ترجیحی ما این بود که غنی‌سازی اورانیوم در ایران به صفر برسد. اما باید توجه داشت که سران ایران به مردم این کشور قبولانده بودند که غنی‌سازی اورانیوم ضروری است و داشتن برنامه هسته‌ای پیشرفته باید وجود داشته باشد و اگر ایران از این کار دست بکشد، به غرور ملی ایران ضربه خواهد زد. این مسأله در جامعه ایران جا افتاده بود و در نتیجه مذاکره کنندگان ایرانی نمی‌توانستند از این مسأله دست بکشند.» به گزارش «انتخاب»، رابرت آینهورن، دبیر سابق بخش «منع تکثیر هسته‌ای» در وزارت خارجه امریکا که در حال حاضر کارشناس ارشد مؤسسه تحقیقاتی بروکینگز است، در سخنانی در مؤسسه تحقیقاتی سیاست خاورنزدیک واشنگتن افزود: «حالا  حتی همه رانندگان تاکسی در تهران می‌گویند غنی‌سازی حق مسلم و ذاتی ایران است. در چنین فضایی، توافق هسته‌ای حاصل شده و از منظر فوق، توافق هسته‌ای از گزینه مطلوب مدنظرمان کمتر است.»

************************************

روزنامه جام جم

 

بـرت کوئندرس و محمدجواد ظریف وزرای امور خارجه هلند و ایران دیروز در نشستی خبری بر ارتقای روابط دوجانبه تاکید کردند.

به گزارش اداره کل دیپلماسی عمومی وزارت خارجه، ظریف در این دیدار گفت: ما روابط سنتی خوبی با هلند داریم و با این حال مناسبات دو کشور در آستانه ریاست دوره‌ای هلند در اتحادیه اروپا می‌تواند جهش بیشتری یابد. کوئندرس هم در این دیدار مسئولیت آتی هلند در ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا در اوایل سال آینده را بسیار مهم قلمداد و خاطرنشان کرد: ما اوایل سال آینده در اتحادیه اروپا با مدیریت هلند می‌توانیم جهت پیشبرد توافق برجام، گام‌های موثری برداریم و آمادگی داریم همکاری‌های اروپایی را گسترش دهیم. وزیر خارجه هلند همچنین در دیدار با حسن روحانی، رئیس‌جمهور بر توسعه روابط در دوره پسا‌تحریم تاکید کرد.

***********************************

روزنامه وطن امروز

 

زمانی که بیماران ما درد می‌کشیدند کجا بودی آقای آمانو؟!

محاکمه آمانو در کمیسیون برجام

روز گذشته بر اساس اطلاع‌رسانی قبلی یوکیا آمانو، رئیس سازمان بین‌المللی انرژی اتمی و ۴ نفر از همراهانش در جلسه بعدازظهر کمیسیون برجام حضور یافتند. در ابتدای این جلسه رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام مجلس با انتقاد از عملکرد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: به‌عنوان متخصص پزشکی هسته‌ای می‌دانم در حالی که بیماران ایران نیاز به رادیودارو داشتند، کشور بلژیک رادیودارو را قطع کرد و زمانی که سوخت ۲۰ درصد رآکتور تهران رو به پایان بود آژانس به ما کمکی نکرد و مجبور شدیم خودمان آن را تامین کنیم.  علیرضا زاکانی در نشست دیروز کمیسیون ویژه برجام خطاب به یوکیا آمانو گفت: بیانات ما بخشی از دریای دل‌نگرانی ملت رشید ایران است. ملت ایران و نمایندگان آن بر این باورند که آژانس به وظایف ذاتی خود تاکنون عمل نکرده است.  به گزارش فارس، زاکانی افزود: ایران از حداقل خدمات آژانس محروم بود، مصداق فاجعه‌آمیز این موضوع زمانی رخ داد که بیماران ایران نیاز به رادیودارو داشتند. این نماینده مجلس شورای اسلامی با یادآوری فاجعه سال ۱۳۸۶ در کشور گفت: در حالی که بیماران ایران نیاز به رادیودارو داشتند، کشور بلژیک رادیودارو را قطع کرد، من به‌عنوان متخصص پزشکی هسته‌ای می‌دانم که مدت‌های مدیدی ۱۳۰ مرکز هسته‌ای کشور تعطیل شده بود.  رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام همچنین اظهار کرد: زمانی سوخت

۲۰ درصد رآکتور تهران رو به پایان بود و وضعیت نامطلوبی داشت اما آژانس در آن زمان به ما کمکی نکرد و مجبور شدیم خودمان سوخت را تامین کنیم.

گفت ترور دانشمندان ربطی به آژانس ندارد

 سیدحسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به حضور یوکیا آمانو در جلسه بعدازظهر دیروز این کمیسیون گفت: آمانو در این جلسه اولویت اصلی خود را حل دیپلماتیک مساله هسته‌ای ایران برشمرد.  وی افزود: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این جلسه با اشاره به اینکه مساله ترور دانشمندان هسته‌ای که به طور مکرر از سوی نمایندگان مجلس تکرار شد ارتباطی با آژانس ندارد، تصریح کرد: «اگر اطلاعات مستندی در این زمینه دارید به ما بدهید تا پیگیری کنیم».

آمانو: به رژیم حفاظت از اطلاعات محرمانه پایبندم

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم گفت به حفظ اطلاعات محرمانه پایبند است.«یوکیا آمانو» در نشست دیروز با اعضای کمیسیون ویژه بررسی برجام، گفت: از ۶ سال گذشته اکنون بهترین فرصت پیش آمده تا بتوانیم مساله هسته‌ای ایران را حل‌وفصل کنیم. با همکاری کامل ایران می‌توان اعتماد جامعه بین‌الملل را نسبت به مقاصد صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران جلب کرد. آمانو ضمن استقبال از برجام، گفت: ماه جولای بین ایران و گروه ۱+۵ توافق حاصل شد و ماه گذشته شورای حکام بنده را به‌عنوان مسؤول انجام فعالیت‌های مرتبط با آن انتخاب کرد؛ مسؤولیت من در زمینه راستی‌آزمایی خواهد بود که مطمئنم با همکاری ایران می‌توان این وظیفه را به‌درستی انجام داده و توافقی را که ۲۰ ماه بر سر آن گفت‌وگو شد به سرانجام برسانیم. وی تأکید کرد: ما با ایران بر سر یک نقشه راه توافق کردیم، نقشه راهی که تا الان قدم‌های چشمگیری در آن برداشته شده است. این نقشه راه بسیار محکم است و برنامه زمان‌بندی خود را دارد و قرار است در آن مسائل باقیمانده بین ایران و آژانس تا پایان سال میلادی به اتمام برسد. آمانو اظهار داشت: آژانس به مسائل محرمانه احترام می‌گذارد، چرا که آن را جدی تلقی می‌کند. ما رژیمی برای حفاظت از اطلاعات محرمانه داریم که به آن پایبند هستیم و آن را جدی می‌دانیم. وی با بیان اینکه طبق برجام ایران به‌صورت داوطلبانه پروتکل الحاقی را اجرا خواهد کرد، گفت: این اقدام از طرف ما مثبت تلقی خواهد شد و کمک می‌کند تا اثبات ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران محقق شود. مدیرکل آژانس بین‌المللی هسته‌ای افزود: باید متذکر شوم بیش از ۱۲۰ کشور در حال حاضر پروتکل الحاقی را اجرا می‌کنند و ما این موضوع را در قبال ایران بدون هیچ تبعیض یا مورد ویژه و استثنایی اجرا خواهیم کرد. وی درباره سوخت ۲۰ درصد رآکتور تهران، گفت: در آن سال تلاش خود را برای تسهیل این موضوع انجام دادم اما متأسفانه این توافق بموقع حاصل نشد و نتوانستیم از این طریق با کمک کشورهای دیگر موضوع را حل و فصل کنیم. باید تأکید کنم که کشورهای دیگر موافقت نکردند و این موضوع ارتباطی با آژانس ندارد که امیدوارم بعد از توافق اجرایی این کار در راستای همکاری‌های فنی صورت بگیرد.

*************************************

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=45001

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.