کیهان آقای سریع‌القلم! پارتی‌بازی نکنید حتی اگر برادر رئیس‌جمهور باشد کاش مشاور اخلاق مآب رئیس‌جمهور توصیه‌ای هم درباره قبح اعمال نفوذ برای پذیرش دانشجوی دکترا بدون حضور در آزمون می‌کرد. سایت الف با اشاره به نصایح اخلاقی محمود سریع‌القلم که غالبا هم با تقدیس غرب و تخطئه کشور و مردم خودمان است، نوشت: توصیه‌های اخلاقی ...

کیهان

آقای سریع‌القلم! پارتی‌بازی نکنید حتی اگر برادر رئیس‌جمهور باشد

کاش مشاور اخلاق مآب رئیس‌جمهور توصیه‌ای هم درباره قبح اعمال نفوذ برای پذیرش دانشجوی دکترا بدون حضور در آزمون می‌کرد.

سایت الف با اشاره به نصایح اخلاقی محمود سریع‌القلم که غالبا هم با تقدیس غرب و تخطئه کشور و مردم خودمان است، نوشت: توصیه‌های اخلاقی آقای دکتر سریع‌القلم را خیلی دوست دارم… این که زبان بلد باشید… پشت سر دیگران حرف نزنید… حسود نباشید… ذهن اولویت‌بندی شده داشته باشید… و…

توصیه‌هایی که ایشان معمولا در سخنرانی‌هایشان تکرار می‌کنند و اخیرا به صورت متنی منسوب به ایشان در تلگرام دست به دست می‌شود.

ای کاش آقای دکتر سریع‌القلم  این را هم به این توصیه‌ها اضافه کنند؛ به دانشجوی پذیرفته‌شده بدون کنکور کمک نکنید… حتی اگر برادر رئیس‌جمهور و خیلی ذینفوذ باشد.

الف این خبر را هم منتشر کرده که «حسین فریدون به طور رانتی و با نامه سازمان سنجش در مقطع دکترای روابط بین‌الملل در دانشگاه شهید بهشتی پذیرفته شده و دکتر محمود سریع‌القلم قبل از گذراندن امتحان جامع وی، راهنمایی رساله این دانشجوی ویژه را برعهده گرفته است.»

اعتراض به حقوق نجومی مدیران اشرافی عوام‌زدگی است(!)

روزنامه حامی حقوق‌های نجومی برخی مدیران، از زبان یک مدعی اصولگرایی نوشت دولت نباید مسئولیت فیش‌های حقوقی را قبول می‌کرد(!)

روزنامه شرق از قول امیر محبیان نوشت: چرا طبق مدل کمونیستی تصور می‌کنید به همه باید در یک رنج ثابت حقوق داد؟ چرا از عدالت تفسیر مساوات می‌کنیم؟ بحث هماهنگی پرداخت در حالت عرفی درست است اما این نباید باعث شود که استثناها از بین برود. من فکر می‌کنم نباید  دست و پای خودمان را ببندیم و مغزهای بزرگ خود را از دست بدهیم. این اصلا ربطی به بخش دولتی و خصوصی ندارد. چرا فکر می‌کنید همه مدیران در بخش دولتی ناتوان هستند و با هر حقوقی می‌مانند؟

وی می‌افزاید:  متاسفانه ناگهان جو همه را می‌گیرد و عوام‌زده موضع می‌گیرند. ایرادی که به این قضیه وارد شد و درست هم بود این بود که خیلی از افرادی که پول‌ها را گرفتند، هیچ وجه ممیزه خاصی نسبت به بقیه نداشتند.

محبیان مدعی شد: « لزومی نداشت دولت مسئولیت این اتفاق را قبول کند. چون واقعا این یک اشکال ساختاری  بود و از قبل هم وجود داشت. حالا ممکن است در اینجا تشدید شده باشد. دولت می‌توانست خیلی هوشیارانه بگوید که ما تشکر می‌کنیم از افشای این اشکال و پیدا شدن این نقص که از قبل هم بوده است؛ اما اینکه بیاید تحت تاثیر جو قرار گیرد و خودزنی کند، درست نیست. جامعه ساختار دارد. دیوان محاسبات و بازرسی دارد. آنها باید جواب دهند که تا الان چه می‌کرده‌اند.»

این نوع دفاع از حقوق‌های تبعیض‌آلود نجومی و تبرئه دولت در حالی است که اولا نجومی‌بگیران مورد اعتراض فاقد کمترین خلاقیت و کارآفرینی بوده‌اند و ثانیا معلوم نیست ولو با پذیرش تفاوت، تا کجا این پرداخت‌ها مشروع است؟ ۳۰ یا ۵۷ یا ۸۷ یا ۱۳۰ یا ۲۳۴ میلیون تومان؟!  ثالثا چرا یک مدعی اصولگرایی، مطالبه عدالت و اعتراض به اشرافیگری مفسد و بد مست را با برچسب عوام‌زدگی و گرفتن جو تخطئه می‌کند؛ این برچسب زدن چه کمکی به ‌استدلال می‌کند و چه نسبتی با اصول اسلام و انقلاب دارد؟ رابعا هرچند که سازمان بازرسی و دیوان محاسبات باید پاسخگو باشند اما هیچ کدام این مسئولیت‌ها نمی‌تواند رافع مسئولیت اول و اصلی دولت در نظارت بر دریافتی‌ها و حقوق و پاداش‌ مدیران ارشد خود باشد. و از این جهت سلب مسئولیت از دولتی که اذعان به کوتاهی خویش کرده و از مردم عذرخواهی نموده، جای تأمل دارد. محبیان در جریان مذاکرات هسته‌ای نیز در حالی که دولت شعار برد-برد می‌داد تصریح کرد این شعار اشتباه است و توقع ایجاد می‌کند؛  بنابراین ما باید سعی بکنیم فقط گل کمتری بخوریم(!)

یادآور می‌شود محبیان در بخش دیگری از گفت‌وگو با شرق درباره دلایل زمزمه احتمال تک دوره‌ای شدن ریاست روحانی گفت:  از لحاظ تبلیغاتی، عقل حکم می‌کرد دولت برجام را جزء یکی از کارهای خویش قرار دهد نه همه کارهایش که اگر موفق شد، می‌تواند از آن استفاده کند و خودش را مطرح کند و اگر موفق نشد یکی از برنامه‌هایش شکست خورده است.

اوایل ما احساس می‌کردیم گویی همه دولت معلق مانده برای اینکه ببینند آقای دکتر ظریف چه خواهد کرد. اما از طرف دیگر، مشکل دیگری که دولت داشت، این بود که آقای روحانی ممکن است نتواند افکارعمومی را تا انتها با خودش نگه دارد. این چیزی است که من خودم به آن اشاره کردم و البته آقای نوبخت به تازگی گفته دولت از نظر رسانه‌ای خیلی خوب عمل کرده است. در حالی که این خودفریبی است. دولت در حوزه رسانه نیرو و امکانات خوبی در اختیار دارد، اما هیچ استراتژی  دقیقی ندارد.

وی ادامه می‌دهد  در تمام پروژه‌هایی که دولت وارد شده؛ موجی که به وجود آمده آخر سر به ضرر خود دولت تمام شده است؛  یعنی نتوانسته است به درستی فضا را کنترل و مدیریت کند.

محبیان می‌گوید: هنگامی که نتوانید امید را حفظ کنید؛ هیچ فرقی با دولت‌های قبلی نخواهید داشت؛ اما دولت‌های پیشین این را نمی‌گفتند، برای نمونه آقای احمدی‌نژاد می‌گفتند من مسکن مهر را می‌دهم یا یارانه پرداخت می‌کنم. براساس عملی اقتصادی یا سیاسی که ملموس بود؛ می‌شد ارزیابی  کرد؛  اما حفظ امید سخت است. مجموع این عوامل باعث شد جایگاه دولت در حفظ آرای عمومی که مهم‌تر از جلب آرای عمومی بود مخدوش شود و احساس شود نمی‌توانند این فضا را حفظ کنند.

راه‌اندازی فراکسیون دولتی پس از امریه معاون پارلمانی روحانی

راه‌اندازی فراکسیون اعتدال در واقع رونمایی از فراکسیون دولتی از سوی کسی است که با پیگیری چند مقام دولتی از تهران نامزد شد اما با وجود حضور در فهرست امید، به ریاست عارف رأی نداد.

فراکسیون موسوم به اعتدال دیروز به ریاست کاظم جلالی و با ۳۵ عضو اعلام موجودیت کرد.

سیدمحمدعلی فرشادان نماینده سنندج و غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده رشت به عنوان نایب رئیسان این فراکسیون انتخاب شدند. مهرداد باهوج لاهوتی، نماینده لنگرود نیز به عنوان سخنگوی این فراکسیون انتخاب شد. بنابر اعلام لاهوتی، عبدالرضا عزیزی و سمیه محمودی دبیران و سیدمحسن علوی (فرزند وزیر اطلاعات) به عنوان کارپرداز انتخاب شدند.

لاهوتی گفته که «۸۰ نماینده پای برگه حضور در این فراکسیون را امضا کردند» اما بنابر اعلام وی ۴۰ نفر در جلسه حاضر شدند. او نامه فراکسیون را «مستقلین» اعلام کرد.

یک روز قبل از این اتفاق، فراکسیون امید تشکیل جلسه داد و عارف را به عنوان رئیس معرفی کرد. در جلسه روز سه‌شنبه  این فراکسیون برخلاف ۵۰ روز پیش که گفته می‌شد ۱۶ نفر عضو فراکسیون هستند و ۱۰۳ نفر نیز به ریاست عارف رأی دادند، تنها ۷۰ نفر شرکت کردند و احتمالا ۳۰ نفر جذب فراکسیون اعتدال شده‌اند.

یادآور می‌شود کاظم جلالی و بهروز نعمتی در فهرست امید قرار داشتند و از تهران وارد مجلس شدند اما بر سر ریاست مجلس با اصلاح‌طلبان دچار اختلاف شدند. جلالی با پیگیری جهانگیری و وزرای کشور و اطلاعات و ارتباطات در انتخابات ثبت‌نام کرد.

گفتنی است در جلسه دیروز مجلس، نمایندگان با ۲۰۰ رأی، عادل آذر (رئیس مرکز آمار) را به ریاست دیوان محاسبات مجلس انتخاب کردند.

اخیرا حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در سخنانی عجیب مدعی شده بود: «مجلس نباید دغدغه رئیس‌جمهور و دولت شود. سؤالات بی‌جا و بی‌مورد نمایندگان نباید موجب سلب آرامش آنان شود. فقط صدای دولت باید در مجلس شنیده شود».

معاریو: اسرائیل از پیروزی کودتا علیه اردوغان خوشحال می‌شد

برخی تحلیل‌گران صهیونیست هشدار دادند شکست کودتا در ترکیه، به ایجاد تغییرات اساسی در نظام سیاسی این کشور منجر می‌شود  اسرائیل انتظار داشت این تلاش به موفقیت برسد.

به گزارش روزنامه العربی الجدید، «یوسی میلمان» گزارشگر امور امنیتی در روزنامه معاریو نوشت:  اسرائیل در سطوح سیاسی و امنیتی خرسند می‌شد اگر کودتا در ترکیه موفقیت‌آمیز بود.

وی افزود: هیچ‌کس در کابینه و یا دستگاه امنیتی اسرائیل قطره اشکی برای «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه نمی‌ریخت اگر تلاش برای کودتا به موفقیت منجر می‌شد.

میلمان اضافه کرد: اسرائیل اگر ارتش، امور را در ترکیه در دست بگیرد، خوشحال می‌شود.

این گزارشگر صهیونیست نوشت: تلاش برای کودتا بر روابط اسرائیل با ترکیه بعد از امضای توافق عادی‌سازی روابط بین تل‌آویو و آنکارا تاثیری نمی‌گذارد.

از سوی دیگر، تحلیل‌گران صهیونیست انتظار دارند که شکست تلاش برای کودتا به تقویت جایگاه حزب عدالت و توسعه و گسترش نفوذ اردوغان منجر شود. «درور زئیف» کارشناس امور ترکیه گفت که «ترکیه جدید امروز متولد شد، ترکیه کمال آتاتورک نفس‌های آخرش را می‌کشد زیرا شکست کودتا به اردوغان مشروعیت می‌بخشد و به او فرصت می‌دهد تا در میراث آتاتورک که ترکیه دهه‌ها اسیر آن است، تغییراتی ایجاد کند.»

زئیف که در آنکارا اقامت دارد در گفت‌وگو با روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت افزود: در هر کودتایی، ارتش ترکیه برای بازگرداندن ترکیه به مسیر سکولار تلاش می‌کند و شکست کودتای امروز دلیلی است که توانایی این کار را نداشته است.

«ایلی شاکید»  کنسول اسبق اسرائیل در استانبول نیز، ورود مردم ترکیه به صحنه برای مقابله با کودتا را تعجب‌برانگیز خواند و گفت: تحرک وسیع مردمی باعث شکست کودتا شد.
شاکید در گفت‌وگو با یدیعوت آحارونوت افزود: طیف محافظه‌کار مردم ترکیه که پایگاه حامی و تایید کننده اردوغان است، پیروز شد.

«جک لوی» سفیر اسبق اسرائیل در آنکارا هم گفت: برنامه‌ریزان کودتا اهمیت تحولاتی را که ترکیه شاهد آن است، درک نکرده بودند.

وی در گفت‌وگو با رادیو رژیم اسرائیل افزود: ملتی که وارد عرصه سیاست شده، فرصت موفقیت هر کودتای سیاسی را کاهش می‌دهد.

«دانی کشمارو»  مجری شبکه دوم تلویزیون اسرائیل گفت: بخش‌های وسیعی از ملت ترکیه به ویژه جوانان احساس کردند تلاش برای کودتا بخشی از یک توطئه بین‌المللی است و به همین دلیل جمعیت زیادی در اطراف اردوغان جمع شد.  تشدید این احساس و برداشت در ترکیه به اردوغان اجازه می‌دهد تا با قدرت گام‌هایش برای اصلاحات در ساختار نظام حاکم ترکیه که آنها را واجب می‌داند، بردارد.

«ایال عیران» روزنامه‌نگار صهیونیست هم در صفحه خود در توئیتر نوشت: نشانه‌ها حاکی هستند که برخی کشورهای خارجی از تلاش برای کودتا در ترکیه آگاه بوده‌اند و اقدام فرانسه برای بستن سفارتخانه خود در آنکارا می‌تواند در این چارچوب قرار گیرد.

العربی الجدید نوشت:  رسانه‌های اسرائیلی پیشتر نوشته بودند بین اسرائیل و «فتح‌الله گولن» رهبر جنبش «حزمت» که دولت ترکیه او را به تلاش برای کودتا متهم کرده است، «روابط گرم» برقرار است روزنامه «میکور ریشون»  در یک تحقیق گسترده که در ژانویه سال ۲۰۱۴  منتشر کرد به  نقل از «فازیت ربینا»  روزنامه نگار ادعا کرد: جنبش حزمت با وزارت خارجه و موسسه‌های آکادمیک اسرائیل در تل‌آویو  روابط مستحکم دارند و برخی رهبران این جنبش از اسرائیل دیدن کرده‌اند.

به گفته فازیت، گولن در پایگاه شخصی خود در اینترنت نوشته است:  یهود یک درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند اما ۳۲ جایزه صلح نوبل را بدست آورده‌اند.

فازیت افزود: گولن با رهبران ارشد دینی یهود ارتباط دارد و با «باکشی دورون» خاخام بزرگ سابق یهودیان شرقی ملاقات کرده است.

آرمان: برخی وزرا صلاحیت اداره یک نانوایی را هم ندارند

اصلاح طلبان با فرافکنی سعی دارند ناکارآمدی‌های دولت یازدهم را از گردن خود باز کنند و بر دوش روحانی و کابینه بیاندازند.

در این زمینه روزنامه زنجیره‌ای آرمان به قلم سیدفاضل موسوی نماینده اصلاح‌طلب مجلس هفتم نوشت: ‌آقای جهانگیری مسئول ستاد مبارزه با فساد، قاچاق و پیگیری اقتصاد مقاومتی هستند. مردم کشور زیر بار رکود بی‌سابقه‌ای هستند، مگر امروز همین مردم در چند شیفت کار نمی‌کنند! مگر دارنده مدرک دکترا در ایران راننده آژانس نیست؟ وی می‌افزاید: مشکل را باید آنجا دید که شایستگان امروز بر کرسی‌های هدایت دولت تکیه نزده‌اند و بیشتر کسانی که مسئولیت دارند با رابطه بر آن صندلی‌ها نشسته‌اند که توان اداره یک نانوایی را هم ندارند. امید است همه از صمیم قلب به فکر اصلاح کشور باشیم. اگر ما رفاقت، رانت و رابطه را کنار نگذاریم، با هر روشی بخواهیم کشور را اداره کنیم با مشکل رو‌برو خواهیم شد.

همزمان علی صوفی (وزیر دولت اصلاحات و عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان) در روزنامه وقایع اتفاقیه مدعی شد مردم در انتخابات اخیر فقط به یک لیست (امید) رأی دادند. برخلاف این ادعا، منتخبان مردم لاریجانی را مقابل عارف به ریاست برگزیدند و در انتخابات رؤسای کمیسیون‌ها نیز، ۱۰ اصولگرا و ۲ اصلاح‌طلب را برای ریاست کمیسیون انتخاب کردند.

صوفی در ادامه می‌نویسد: متأسفانه مردم ]!؟[ بعد از انتخابات این تغییر را در مجلس، چه در ریاست مجلس و چه در ریاست کمیسیون‌های تخصصی ندیدند.

اگر چه در هیئت رئیسه مجلس تغییر قابل توجهی داشتیم اما در رؤسای کمیسیون‌ها شاهد تغییر نبودیم و همان مدیریت سابق مجلس نهمی تداوم یافت. در این رابطه افکار عمومی دولت را مقصر می‌بیند که به جای حمایت از کاندیدای فراکسیون امید که متشکل از حامیان دولت و اصلاح طلبان بودند و به طور مشخص نمایندگانی از این لیست که به فهرست اعتدال و توسعه تعلق داشتند، پایبند به تصمیم فراکسیونی نبودند و به عهد و پیمانشان عمل نکردند.

صوفی می‌افزاید: وقتی که وزیری از دولت آقای روحانی با اعلام مواضع اصول‌گرایانه و اعلام هویت اصول‌گرایانه به این ائتلاف پشت پا می‌زند و به طرف کاندیدای مورد نظر خودش برای ریاست مجلس می‌رود و برخلاف این ائتلاف از نمایندگان مجلس می‌خواهند که به کاندیدای مقابل فراکسیون امید رأی بدهند، اوضاع وخیم‌تر می‌شود؛ بنابراین افکار عمومی جامعه اصلاح‌طلبی جریحه‌دار است و البته شاید با ترکیب رؤسای فراکسیون‌ها، همان پیمان‌شکنان فراکسیون امید هم به اشتباه خود پی برده باشند. در چنین شرایطی امید این است که دولت با رویکرد ائتلاف امید، تغییرات در کابینه و مدیران میانی و مناطق را در دستور قرار دهد در غیر این صورت در فضای یأس فعلی اگر رئیس‌جمهوری تصمیم قاطعی نگیرد، دشوار می‌شود که عقبه رأی آقای روحانی را دوباره بتوان پای صندوق‌های رأی آورد.

یادآور می‌شود اصلاح طلبان (امثال اصغرزاده و عبداله ناصری) بارها تأکید کرده‌اند که به چشم رحم اجاره‌ای به دولت نگاه می‌کنند و همین نگاه اجاره‌ای و ابزاری به دولت، باعث سوءاستفاده‌های بزرگ و خشم و ناکارآمدی دولت شده است.

جمهوری اسلامی

آلمان در معرض خطر

*وزارت کشور آلمان اعلام کرد تهدیدهای امنیتی جدی است و ما انتظار حملات بیشتری را داریم. این مطلب را وزارت کشور آلمان بعد از حمله سه روز قبل یک نوجوان۱۷ساله افغانی به سرنشینان قطار در یک ایستگاه در آلمان اعلام کرده است. نوجوان افغانی باشلیک پلیس آلمان کشته شد. داعش مسئولیت حمله به سرنشینان قطار را برعهده گرفت.

سربریدن کودک ۱۳ ساله توسط سعودی‌ها

*گروه تروریستی نورالین الزنکی، یک کودک۱۳ساله را در حلب سربرید. این گروه تروریستی مورد حمایت دولت ترکیه است و آمریکا آنرا میانه‌رو معرفی می‌کند!

گروکشی سعودی‌ها در مذاکرات صلح

*قائم مقام نخست‌وزیر یمن می‌گوید سعودی‌ها در مذاکرات کویت گروکشی می‌کنند و اعضاء گروه مذاکره‌کننده به دلالان جنگ تبدیل شده‌اند. طلال عقلان در مصاحبه با العالم گفت تا این لحظه میان دو طرف گفتگوی یمن در کویت هیچگونه توافقی در دیدگاه‌ها شکل نگرفته است.

آرمان

کواکبیان به دنبال تشکیل فراکسیون

شنیده شد که مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی دیروز پارلمان اقدام به جمع‌آوری امضا از وکلای ملت برای تشکیل فراکسیونی با نام «فراکسیون دیپلماسی برای تأمین منافع ملی» کرد.کواکبیان پیش از این برای تصدی پست ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کاندیدا شده بود که از راهیابی به صندلی ریاست این کمیسیون بازماند و علاءالدین بروجردی به عنوان رئیس کمیسیون امنیت ملی انتخاب شد.

حبس یک ایرانی در آلمان

شنیده شد که ادگاه ایالتی برلین یک ایرانی را به اتهام جاسوسی علیه سازمان مجاهدین (منافقین) به زندان محکوم کرد. تابناک نوشت؛این شهروند ۳۲ ساله ایرانی به دو سال و چهار ماه زندان محکوم شده است. خبرگزاری آلمان گزارش داد که دادگاه ایالتی برلین یک نفر را با ادعای جاسوسی برای جمهوری اسلامی ایران به دو سال و ۴ ماه زندان محکوم کرد. در حکم دادگاه برلین آمده است که متهم ایرانی ۳۲ ساله ماه‌ها علیه منافقین فعال در آلمان اطلاعات جمع‌آوری کرده و در اختیار دستگاه‌های امنیتی ایران قرار داده است.

سقف خالص پرداختی مدیران و کارکنان

شنیده شد که بر اساس مصوبه اخیر شورای حقوق و دستمزد که به تایید هیات وزیران نیز رسیده است سقف خالص پرداختی به تمامی مقامات،‌ مدیران و کارکنان حداکثر تا سه برابر سقف حقوق تعیین شده در ماده ۷۶ قانون مدیریت خدمات کشوری تصویب شده است.همچنین بر اساس این مصوبه مناطق بد آب و هوا و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی در پرداخت تا ۳۰ درصد بالاتر مستثنا هستند.نکته این که موارد فوق با احتساب هرگونه وجه مانند پاداش، حق‌الزحمه و حق‌التحقیق است.

ایران

تغییر  قرارداد گازی ایران و پاکستان؟

رسانه‌های پاکستان به نقل از منابع مطلع در وزارت نفت این کشور گزارش دادند پاکستان و ایران برای ایجاد تغییراتی در قرارداد خرید و فروش گاز میان دو کشور با هدف تمدید زمان این قرارداد برای نهایی کردن برنامه اجرایی قرارداد خط لوله گاز، توافق کرده‌اند. به گزارش «ایرنا»، روزنامه اقتصادی «بیزنس رکوردر» پاکستان به نقل از منابع وزارت نفت این کشور نوشت: «وزیران نفت دو کشور همزمان با سفر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به اسلام آباد در فروردین ماه سال جاری، با یکدیگر گفت‌وگو کردند و درخصوص از سرگیری مذاکرات گازی متوقف شده میان دو طرف از جمله موضوع تمدید جدول زمانی طرح و قیمت قرارداد بحث و تبادل نظر کردند.» بر اساس این گزارش، این توافق به تازگی حاصل شده است. مقامهای ایرانی تاکنون به این گزارش واکنشی نشان نداده‌اند.

شرکای زنجانی فقط در ترکیه نیستند

وکیل مدافع بابک زنجانی توضیحاتی را پیرامون آخرین وضعیت بیماری موکلش ارائه داد و در عین حال گفت: «شرکای موکلم فقط در ترکیه نیستند.» رسول کوهپایه‌زاده درباره آخرین وضعیت عمومی موکلش به «ایسنا» گفت:  مشکل موکلم گوارشی است و هم‌اکنون به دلیل اینکه خون دفع می‌کند، باعث افت فشار می‌شود و فکر می‌کنم نیاز به جراحی دارد.» کوهپایه‌زاده درباره ارائه وثیقه از سوی موکلش گفت: «به جد پیگیر این موضوع هستم و اخیراً در سفری که به خارج کشور داشتم، شخصاً از شرکای خارجی موکلم سؤال کردم و گفتند آمادگی دارند این وثیقه را پرداخت کنند و بنده طی لایحه‌ای به مراجع ذیصلاح قضایی موضوع را عنوان کردم و اگر لازم باشد این شرکا به ایران هم خواهند آمد و می‌توانند با مراجع قضایی در این خصوص گفت‌وگو کنند.» در همین حال ، مسئول کمیته وصول مطالبات وزارت نفت از بابک زنجانی خبر داد که  «برخی افراد برای خرید اموال و املاک متعلق به متهم پرونده نفتی که اخیراً نیز آگهی مزایده آن منتشر شده، با این وزارتخانه وارد مذاکره شدند.» اصغر هندی در گفت‌وگو با «تسنیم» همچنین در پاسخ به سؤال دیگری درخصوص آخرین وضعیت طرح دعوا در ترکیه در ارتباط با فروش شرکت «اونر ایر» توسط امین اموال بابک زنجانی افزود: «اواخر شهریورماه یا اوایل مهرماه برای رسیدگی به این پرونده در محاکم ترکیه، تعیین شده است و منتظر تصمیم دادگاه هستیم.»

هاشمی چقدر حقوق می‌گیرد؟

رئیس دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه جلسات آیت‌الله هاشمی با رهبری انقلاب همچنان ادامه دارد و البته فاصله زمانی‌اش طبق روال گذشته منظم نیست. به گزارش تابناک، محمد هاشمی درباره میزان حقوق رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: «برای اعلام رقم دقیق آن باید لیست‌های حقوق مجمع را نگاه کنم، اما آنچه به خاطر دارم، حقوق ایشان ۷ میلیون تومان است که این رقم مربوط به آخرین دریافتی ایشان بود که بنده دیده‌ام. فکر می‌کنم اگر تغییری هم از آن زمان صورت گرفته باشد، قطعاً مجموع دریافتی آقای هاشمی زیر ۱۰ میلیون تومان است.»

پایگاه بصیرت

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=55818

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.