تحلیلگر بی بی سی: «عربستان تصمیم گرفته بعد از قرارداد اتمی، رئیس جبهه ضد ایران شود چون تا قبل از این قرارداد ایران برای آن‌ها مهم نبود. اسرائیل هم حاضر شده به عربستان کمک کند.» به گزارش پیارم به نقل از  سرویس سیاسی جام نیـوز، پادشاهی عربستان سعودی با فرستادن هیأتی به سرزمین‌های اشغالی و ...
تحلیلگر بی بی سی: «عربستان تصمیم گرفته بعد از قرارداد اتمی، رئیس جبهه ضد ایران شود چون تا قبل از این قرارداد ایران برای آن‌ها مهم نبود. اسرائیل هم حاضر شده به عربستان کمک کند.»
عربستان و اسرائیل اتحاد ضد ایرانی عربستان و اسرائیل برای «قطع کردن سر مار»

به گزارش پیارم به نقل از  سرویس سیاسی جام نیـوز، پادشاهی عربستان سعودی با فرستادن هیأتی به سرزمین‌های اشغالی و دیدار و گفتگو با مقامات رژیم اشغالگر قدس اثبات کرد که برای دشمنی با ایران از هر گزینه‌ای استفاده می‌کند.

 

در هفته‌های گذشته رفتار و لحن مقامات آل‌سعود در ضدیت با جمهوری اسلامی تندتر و علنی‌تر شده است. ابتدا ترکی الفیصل به میان منافقین رفت و آشکارا از سقوط جمهوری اسلامی حمایت کرد. بعد از او عادل الجبیر وزیر خارجه پادشاهی عربستان علیه ایران سخن گفت.

 

اکنون وزارت خارجه رژیم صهیونیستی تأیید کرده که یک ژنرال سابق سعودی در سفری کم‌‌سابقه به اسرائیل با یک مقام ارشد این وزارتخانه دیدار کرده است.

 

ویدئو/ اتحاد عربستان و اسرائیل بر ضد ایران

 

به گفته “امانوئل ناشون” سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، “انور عشقی” فرمانده سابق نظامی عربستان در هتل “کینگ دیوید” در بیت‌المقدس غربی با دُر گلد، یکی از مدیران کل وزارت خارجه اسرائیل دیدار کرده است.

 

ناشون اطلاعات بیشتری درباره این دیدار و موضوع گفت‌وگوی این دو نفر نداده است.

 

به گزارش‌ رسانه‌های صهیونیستی، انور عشقی علاوه بر گلد با سرلشگر “یوآو مردخای” فرمانده هماهنگی عملیات ارتش اسرائیل در کرانه باختری و نوار غزه هم دیدار کرده است.

 

هیچ یک از این دو دیدار در اماکن دولتی و رسمی رژیم صهیونیستی انجام نشده است.

 

انور عشقی و دُر گلد حدود یک سال پیش هم در یک میزگردی در شورای روابط خارجی در واشنگتن با هم شرکت کرده بودند.

 

دو روز پیش روزنامه صهیونیستی هاآرتص خبر این دیدار را با چاپ عکسی از انور عشقی و هیأت همراهش در کنار تعدادی از اعضای کنست اسرائیل منتشر کرده بود.

 

انور عشقی پیش از این مناصب ارشدی در ارتش و وزارت امور خارجه عربستان داشته در حال حاضر رئیس یک موسسه تحقیقاتی است.

 

بی بی سی می‌گوید “سفر آقای عشقی به اسرائیل دیداری رسمی نبوده، اما چنین سفر و ملاقاتی بسیار کم‌سابقه عنوان شده است.” روزنامه هاآرتص هم این دیدار را “غیرمعمول” توصیف کرده است.

 

ویدئو/ میلانی: عربستان می‌خواهد کمی از انتقادها علیه خودش بکاهد

 

به گزارش بی بی سی، با آن‌که مأموریت ژنرال عشقی درباره صلح به ین بست خورده اسرائیل و فلسطینی‌ها بود اما او برای حل مسأله از زاویه تهدید ایران وارد مسأله شد و گفت “ایجاد کشور مستقل فلسطین باعث مهار ایران و رفتار تهاجمی ایران می‌شود.”

 

بخش فارسی بی بی سی می‌گوید: «اگر با نگاه به اسناد ویکی لیکس همه فهمیدند که عربستان پشت‌پرده، برای قطع سر مار یعنی ساقط کردن حکومت ایران به دست آمریکا تلاش می‌کرد حالا ظاهرا شمشیرها از رو بسته شده‌اند. سؤال اینجاست که آمریکا کجای این بازی ایستاده است.»

 

“محسن میلانی” کارشناس بی بی سی نیز با اشاره به دیدار سال گذشته انور عشقی با یک مقام صهیونیست گفت: «در آن دیدار سرهنگ عربستانی گفت مهم‌ترین خطر در خاورمیانه است و حتی از داعش هم خطر مهم‌تری است و اسرائیل و عربستان سعودی هر دو سعی خواهند کرد جلوی این خطر را بگیرند. یعنی هر دو می‌خواهند پس از توافق هسته‌ای جلوی ایران بایستند.»

 

به گفته وی عربستان در شرایط بدی قرار گرفته است. قیمت نفت بسیار پائین است، پادشاه عربستان در شرایط جسمی و روحی خوبی نیست، دعوا بین کسانی است که می‌خواهند پادشاه عربستان شوند، آرام آرام در روزنامه‌های غربی علیه عربستان سعودی و اینکه نوعی از اسلام خشن را به جلو می‌برد انتقادات شدیدی  مطرح می‌شود.

 

میلانی گفت: «عربستان تصمیم گرفته بعد از قرارداد اتمی، رئیس جبهه ضد ایران شود چون تا قبل از این قرارداد ایران برای آن‌ها مهم نبود. اسرائیل هم حاضر شده به عربستان کمک کند.»

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=55976

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.