امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب مبنی بر بدعهدی دشمنان در اجرای برجام گفت: برخی حاضر نیستند یک بار هم به این موضوع اشاره کنند. به گزارش پیارم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله صدیقی کاظم صدیقی ظهر امروز (جمعه ۵ شهریورماه) در خطبه‌های نماز جمعه تهران ضمن تبریک هفته ...
امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب مبنی بر بدعهدی دشمنان در اجرای برجام گفت: برخی حاضر نیستند یک بار هم به این موضوع اشاره کنند.

به گزارش پیارم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله صدیقی کاظم صدیقی ظهر امروز (جمعه ۵ شهریورماه) در خطبه‌های نماز جمعه تهران ضمن تبریک هفته دولت به علت نامگذاری این هفته اشاره کرد و گفت: شهیدان رجایی و باهنر در عرصه انقلاب چهره قابل قبولی بودند و تابلو و الگویی برای مسئولان کشور هستند.

امام‌جمعه موقت تهران افزود: در این هفته دولتمردان باید به جای مانور تبلیغاتی خودشان را مورد قضاوت قرار دهند و خودشان به حساب خودشان برسند.

آیت‌الله صدیقی به بیان خاطره‌ای از دوران نخست‌وزیری  شهید رجایی پرداخت و گفت: از نزدیکان این شهید بزرگوار نقل می‌کند که قرار بود موکت پوسیده دفتر ایشان عوض شود که هزینه آن ۲ هزار و ۵۰۰ تومان بود، اما ایشان گفتند به هیچ‌وجه نمی‌شود من روی موکتی راه بروم در حالی که اطرافم مردم از داشتن همین موکت محروم هستند.

وی در ادامه گفت: شهید رجایی برای همه نخست‌وزیرها و روسای جمهور حجت است. ولایت‌مداری شهید رجایی و تبعیت از امام توسط ایشان زبان‌زد بود.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه  حرفی که زده می‌شود از روی درد و دغدغه‌مندی است، گفت: ما صحبت‌هایی نکنیم که خلاف صحبت‌های نایب امام زمان باشد که هر روز سوژه‌ای برای بیگانگان فراهم شود که بگویند فلان جا محل اختلاف آنها با رهبری است.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به سفر شهید رجایی به سازمان ملل در آن زمان، گفت: شهید رجایی وقتی به سازمان ملل رفت با چه عزتی سخنرانی کرد و هیچ‌گاه منفعل نبود.

وی افزود: حرکت دیپلماسی کشور در همه جا باید به طور معقول و یکسان برخورد شود و در تراز شهید رجایی باشد.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه دولتمردان نباید نسبت به آنچه به دست آمده مغرور باشند، گفت: آنچه که در این مدت اتفاق افتاده در مقابل آنچه که باید می‌شد بسیار ناچیز است.

آیت‌الله صدیقی خاطرنشان کرد: مسئله برجام را  بزرگ نکنید؛ رهبری مرتب از بدعهدی‌های دشمن سخن می‌گوید، اما عزیزان ما حاضر نیستند حتی یک جمله از این بدعهدی‌ها بگویند و وقتی ما خودمان را نقد نکنیم نقد دیگران کاری می‌شود؟

امام‌جمعه موقت تهران خطاب به مسئولین اجرایی کشور گفت: مردم ما مشکلات اقتصادی زیاد دارند، تولید ما هنوز احیاء‌ نشده است. دولت در این یک سال در زمینه رونق اقتصادی فعالیت کند و این فرصت باقیمانده زمانی برای سیاسی‌کاری و تبلیغات انتخاباتی نیست.

وی خطاب به دولتمردان افزود: معلوم نیست دیگر چنین فرصتی برای خدمتگذاری داشته باشید و هدف را خدا قرار دهید و کارتان را برای او انجام دهید، چرا که اگر کار برای خدا باشد ماندگار می‌شود.

آیت‌الله صدیقی دولت را به سفارشی که مقام معظم رهبری در ۷ محور به مسئولین کردند اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولین این سفارشات را عملی کنند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به اتفاقات منطقه گفت: خداوند در قرآن کریم وعده داده و کسی از خدا صادق‌تر نیست؛ خداوند فرموده ان تنصرالله ینصرکم  اگر خدا را یاری کنید خداوند شما را یاری می‌کند. به یاد می‌آوریم زمانی فتنه در سوریه در حال متلاشی کردن این کشور بود، اما این اعجاز مقاومت است. با اینکه دشمنان از هشتاد و چند کشور نیرو داشتند و با تبلیغات حساب شده و سلاح‌های مدرن در حال پی‌ریزی فتنه بودند، اما می‌بینیم این فتنه رو به ضعف است.

وی ادامه داد: امیدواریم با دعای صاحب‌دلان خطر تکفیر ریشه‌کن شده و شیعیان بتوانند مزار حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) را زیارت کنند.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به موضوع یمن تصریح کرد: در یمن نزدیک دو سال است که عربستان در حال آدمکشی، کودک‌کشی و مریض‌کشی است، اما بعد از این مدت شرارت ملاحظه می‌کنید تشکیل شورای سیاسی در یمن شکستی جدید برای آل‌سعود است و امیدواریم شاهد اضمحلال ائتلاف عربستان و حامیانش باشیم.

امام‌جمعه موقت تهران درباره تبریک رهبری به قهرمانان که فرمودند دل ملت را شاد کردید، گفت: خدایا کسانی که مردم ما را شاد می‌کنند را شادشان کن.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر حضور یک بانو با حجاب کامل در پیشانی کاروان افزود: حضور یک بانو با حجاب کامل انتقال فرهنگ اسلامی است.

آیت‌الله صدیقی درباره مساجد و اهمیت آن در جامعه گفت: همه دانشگاه‌ها و دبیرستان‌های ما باید مسجدمحور باشند و دانش‌آموزان و دانشجویانی که در مساجد شرکت می‌کنند تشویق شوند.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه مسجدها برای ما سنگر هستند، تاکید کرد: اگر جبهه‌ای سنگر نداشته باشد در معرض نابودی است. مساجد ما کانون مقاومت هستند و اگر مساجد آباد شوند میخانه‌ها ویران می‌شود.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله صدیقی در خطبه‌ اول نمازجمعه تهران با انتقاد از حقوقهای نجومی گفت: افرادی که بیت‌المال در اختیارشان است امانت‌دار ۷۰ میلیون نفر جمعیت هستند که در بین اینها ایتام و فرزندان شهدا نیز وجود دارند.

وی افزود: بیت‌المال برای ایتام و ضعفاست، تبعیض‌ها و حقوق‌های نجومی و مبل‌های گران و دفترهای پر زرق و برق بازی با آتش جهنم است.

امام‌جمعه موقت تهران در پایان تاکید کرد:‌ این سرازیری جهنم است، کسانی که اموال ایتام را مورد تصرف ظالمانه قرار می‌دهند طبق آیه شریفه قرآن آتش می‌خورند و آتش جهنم را برای خودشان می‌خرند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=56649

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.